"Az indoklásod érdemi része egy értelmetlen mondat. Raffellának elégséges kontrollja volt a kormány és a fékpedálon kereszetül, csak nem élt ezzel (meg sem próbálta)."
És Rafaella keze/lába adott pillanatban valóban a kezelőszerveken volt? Ha nem és nekem úgy tűnik hogy nem, akkor ott kellett volna lennie? (A jelenleg forgalomba hozott alacsonyabb szintű önvezető autók kormányát is tilos elengedni!). Amikor Rafaella éppen közvetlenül nem tartotta kézben az autó irányítását, akkor épp mi az ő jogi státusza? Ha elengeded a kocsi irányítását, akkor több másodperc amíg tisztába kerülsz a forgalmi helyzettel, agyad kidolgozza egy konfliktusban a megfelelő megoldást és a kontroll szerveken keresztül az autóval végrehajtod. Ehhez képest a reakció idő az út folyamatos figyelésénél 1,5 sec, ezért is tilos normál kocsinál a mobilozás. Mondatom nem értelmetlen, csak valamiért számodra értelmezhetetlen.
"Pedig de, ez egy tesz jármű volt közúton. Támadhatod ugyan ezt a gyakorlatot, ez esetben viszont az Uber-t megintcsak felmented, és nem ez volt a kiinduló álláspontod..."
Álláspontom lényege, nem annyira az Uber felelősségének feltétlen bizonygatása, sokkal inkább, hogy a felelősség megoszlik, helyesebben terheli Rafaellat, a céget és esetleg magasabb szinteket.
"Közúti teszre szükség van a technológa fejleszétséhéez, az emberiség nem úgy fejleszt hogy csak tökéletesség szintjének közelébe emelet eszközöket engedélyez, és ezen gyakorlatnak már sok halálos áldozata is volt. Nincs jobb módszerünk ameddig nem tudunk nagyon fejlett VR környezetet létrehozni."
Ez egyszerűen nem igaz! Az autógyártók új biztonsági eszközeik kifejlesztésével akár évtizedeket is eltöltöttek (lás ABS, automata fék, ESP, stb), és számukra megengedhetetlen volt, hogy félkész, vagy olyan teszt eszközöket vigyenek az utcára, amelyek önmaguk is balesetveszélyesek. Van tesztpálya, lehet VR környezetet létrehozni és alaposan elő lehet készíteni jogilag az ilyen eszközök bevezetését és tesztelését. Az egész ipar, a közlekedésbiztonsági szervezetek és a politika felelőssége abban áll, hogy az általad is felsorolt lehetőségeket messze nem merítették ki és úgy engedtek közútra tesztjárműveket, ezt nem követelték meg a gyártóktól!
"Lényegi különbség van, főleg jogi oldalról. A bírósági vádemeléshez aprólékosan fel kell építeni a teljes vádat, ami komoly szaktudást igénylő folyamat, minden tartóelemét át kell gondolni hogy támadható/tarható-e, egyébként kártyavárként omolhat össze, és csak az adófizetők pénzét pazarolták..."
Egyetértek. De különböztessük meg, a felelősséget és annak jogi felmerülését, illetve bizonyíthatóságát. Az ügyészség a 3 szempont mérlegelése után döntött úgy, hogy csak Rafaellát vádolja. Ez azonban nem jelenti azt, hogy valamiféle felelősség máshol nem jelentkezhetett. Az meg hogy az Uber felelősségteljes, proaktív módszerességről ilyen szép legendát gyártasz elég tarthatatlan, tekintve, hogy az NTSB a vizsgálat során hiányosságokat tárt fel. Az is tény viszont, hogy a terület jogi szabályozottsága hiányos, nem tisztázottak teljes részletességgel a felelősségi kérdések. Lásd pl. a problémát részleteiben boncolgató tanulmányt. Ilyen szempontból az, hogy az ügyész miért korlátozza a vádat a vezetőre érthető.
"Egy gondolaton belül. Úgy vélem más standard szerint mérjük a kultúrát. Nálad ez az alpári szójárás ezek alapján már része.
Ha a magánvéleményedet nem tudod megvédeni a vita során akkor ez egy nem tartható magánvélemény. Az én véleményem egybecseng az ügyészég álláspontjával, és logikusan fel is soroltam hogy mi miatt. Ezeket végül vagy ignoráltad, vagy elterelődtél az adott kérdésről."
Engedtessék már meg részemről a folyamatos, támadó hangvételed, személyeskedésed, vádaskodásod után, hogy ennyi indulattal éljek. ;)
Az én véleményem meg egybecseng az NTSB és más szakértők véleményével, akkor most kinekafaszanagyobb? Gondolom, majd a bírósági ítélet után érdemes lesz erre is visszatérni. De újfent megjegyzem, hogy a per még el sem kezdődött.
"...Az utóbbiról nem tudtam, ha a hozzászóló ezt is belértette(tágan véve beleérhető volt) akkor valóban erről nem tudtam, ebben tévedtem, de bocsánatkérés ilyenért nem jár, ha nagyon 'mimózalelkű' nálam akkor sem, ez az ő problémája. Egyébként rákerestem továbbra is használják az Autopilot elenvezést német odalon is...."
Megjegyzem bocsánatkérés nem a tévedésért jár, hanem mert a hiányos infóidat túlgondolva a másikat direkt hazugsággal vádolod! Lásd: "...mivel nincs így, csak mivel neked nincsenek érveid, kitaláltad ezt."
Jól tudom a német per még csak az elsőfokot járta meg, a bíróság döntése nem jogerős, mert a Tesla fellebbezett. De nem ez az egyetlen eset, hogy kritizálták, megtévesztőnek találták a marketingjüket. Amcsi szenátor is megtévesztőnek ítélte.
Szal, ne tartsd vissza, jöhet a nyilvános bocsánatkérés!
"Nem mutattál rá konkrét pontra a válaszomban. Ez így csak a szokásos mellébeszélős maszatolásod. Ha nem érted a mondat egy részét akkor idézd be azt a részt, és tegyél fel egy rá irányuló kérdést. Egyébként csak egy helyben topognánk."
Már megbocsáss, de számomra ez tényleg totálisan értelmezhetetlen volt. Ha másképp kifejted, azt megköszönöm!
"A tesztnek éppen ez volt a célja ahogy ezen pontokat megtalálják, erre kapták a liszenszt. Ilyen alapon nem perelhetsz, tőled pedig olyan szempontokat várnék ami egy per alpaja lehet. Eddig ilyet nem sikerült mutatnod, ezért próbálsz meg jobb híján a nem releváns szempontok felé tolódni."
Őööö mit is akarsz tulajdonképpen? Folyamatosan az Uber (és magasabb szintű szervek) felelősségét szajkózom, a jogi szabályozatlanság, a biztonság, a képzés, a felvételi szűrés, azt hogy 2-ről 1 személyre csökkentette a kontrollszemélyzet állományát, az NTSB szakértői vélemények stb. Szerintem ez elégséges alap lehetne egy perbefogáshoz. Te ezzel nem értesz egyet, szíved joga. Nade ez már megint egy személyeskedés, támadás, hogy letagadod, hogy ilyennel előálltam volna, meg azzal vádolsz, hogy direkt más felé terelmem témát!!!???
Szal, most jöhet emiatt is a bocsánatkérés!
"Ez viszont egy releváns szempont lenne, ha meg tudnád mutatni hogy ezen paraméterek alpján a gyakorlat szerint valaki alkamtlan a forgalomban való részvételre mint autóvezető. Ha van ilyened, ne habozz mutasd be, ezt várom az eleje óta, de még mincsig csak ott tartasz hogy valami ködös utalásokat teszel, de a kifejtésre már azt mondod hogy erről nem vagy hajlandó beszélni. Lol. Ez aztán vitaklutúra a javából."
Ezt már ezerszer végigtárgyaltuk, hivatásos sofőr állások nagy részénél követelmény a büntetlen előélet. Az Uber ezt mégsem követelte meg, és most egy ilyen szituba csúszott bele. Nem hiszem, hogy ezeregyedszer is elő kéne rángatni a témát. Olvasd vissza, ha hiányérzeted van. A gender/kisebbségi kérdés nem szakmai dolog, de árnyalja a kérdést és akár a bírói döntés, a tárgyalás során fokozhatja az indulatokat, amelyet a vád és a védelem is kihasználhat.
"Továbbra sem lárom a morűlis dilemmát, hibáa szajkózod. Mi lenne itt a morális kérdés? Felelős-e valaki egy teszt szoftverben lévő hibáárt ha biztosította a backup megoldást? Nem gondolom. Az hogy börtönviselt vezethet-e autót ami veszélyes üzem formailag mint morális kérdés megáll, de erre már régóta van válaszunk, most csak ugyanazt adtuk meg amit errea kérdésre eddig is adtunk. Igen, kaphat jogosítvány, úgy véljük alkalmas arra amit a vezetési standardnak állítottunk be. Ahogy mondtam, Rafi esete alapvetően nem más mint a a többszázezer/milló figyelmetlenül balesetet okozó társa, pontosan ugyanúgy kellene megmagyarznia hogy miért a telefonját bámulta és nem az utat figyetel, addig meg elsalttyoggat a lábbilics követőjével."
Nos nagyon nem akarnék belemenni a fentiekbe, többé kevésbé érintettük a témákat. inkább elgondolkozom, hogy mi a retkes faxt is csinálsz te itt egyáltalán?
Tudod mi a te hibád a vitakultúrával kapcsolatban? Huh, hát így végig gondolva nem is kevés!!! :O
Amikor a tiéddel ellentétes véleményt látsz azonnal mint a felhergelt foxi rátámadsz, mintha személyes támadás érne. Azonban a szitu azt mutatja, hogy nem csak lereagálod, hanem eleve keresed is az ilyen eseteket.
Aztán az ellentétes véleményt tagadással, kétségbevonással, megalapozatlansággal próbálod elütni. Támadod a másikat, hogy mivel te magad nem tudtod elfogadni a másik álláspontját, ezért ez nem is igaz (kutyát nem érdekli, hogy elfogadod-e, nem ettől lesz valami igaz, vagy hamis ;) ). Aztán az illető, ha van olyan hülye (mint pl. én . XD ), hogy azt hiszi, hogy arról van szó, hogy nem eléggé ismered a téma hátterét ezért linket is dob, azt nemes egyszerűséggel nem olvasod el. Majd 5 hsz múlva le is tagadod, hogy ilyet küldött volna, vagy csak úgy idézed, mintha a te álláspontodat igazolná (lásd NTSB jelentés). Te mondjuk a legritkább esetben élsz azzal, hogy álláspontod, véleményed alátámasztására valami háttéranyagot linkelj, inkább mást dolgoztatsz, hogy van olyan hülye, hogy megtegye. ;)
Az már csak apróság, hogy a téma vonalát megpróbálod mellékes szempontok felé elvinni, mint az a folyamatos erősködésed, hogy márpedig én mondjak valamit a büntetett előéletűek rehabilitációjáról. Kutyát nem érdekli! Az is mondhatni mellékes, hogy folyamatos személyeskedéssel, támadással, a másik jószándékának kétségbevonásával élsz (kedvenc szavad a "sunnyogás" ugye ;) ), aztán amikor valaki visszatámad hasonló hangnemben, akkor akár előadod a Szentjohannát. XD
Ja és egyszer sem láttam, hogy valaha is a fentiek miatt, tévedésedért, vádaskodásodért, vagy akár csak kibaxott tenyérbemászó stílusodért is bocsánatot kértél volna a másiktól. Láthatólag nálad ez elvi kérdés! XD