"Helyette a vezető elé pakolják a szelesebb monitorokat még kevesebb gombbal, természetesen még hajlítva is, hogy nehogy a anyós ülésen lévő is kezelni tudja.l"
Random rákeresve 2021-re, nem azt látom amiről te írsz:
"és amíg elolvassa az pont ugyan úgy elvonja a figyelmét mint a mobilozás amit ugye büntetnek."
Ez igaz, ezért kell az önvezetést tolni mert már az is balesetveszélyes/sok baleset oka hogy telefonál, de még az is növeli a defókuszáltságot ha csak beszélget a mellette ülővel. Ami különbség hogy a beépített rendszereknék a szabályozó hatóság előírhatja hogy mondjuk 30km/h felett nem érkezhet üzenet, míg a telefon esetén ilyen korlátot nem tudnak csinálni.
"amit nem fontos azt az utas is kezelhessen levéve a vezető válárol terhet."
Nagyon sok út egyszemélyes, nincs is utas, sok autó az idejének nagy részében 1 személyes munkába vivő/hozó funkciót szolgál.
Ahogy mondtam ezen megoldások tervezési ciklusa nagyon sok év, nézd meg hogy egy mobil OS-nek mennyi idő kellett ahhoz hogy a mai szintre eljusson, úgy hogy nagyságrendekkel nagyobb gyakran frissülő eszközbázisra készül. Minél előbb kezdik el a fejlesztést annál kiforrottabb lehet mire széles körben elérhető lesz, annál valószínűtlenebb hogy a Nokia sorsára jutnak mert nem tudnak egy versenyképes terméket felmutatni.