"De, világos hogy ismét buta voltál. A közlekedés ilyetén szabáyozása állami szinten van. Innentől hiába követelsz más szintet."
Nem tudom, hogy hallottál olyan szövetségi szervekről, mint az NTSB, NHTSA, ezek felelnek szövetségi szinten a közúti közlekedés biztonságának növeléséért, balesetek, közlekedésre veszélyes jelenségek kivizsgálásáért, a vonatkozó szövetségi szabályozás,közlekedésbiztonsági szabványok előkészítéséért. Ha újdonság lenne ez számodra kérlek nézz utána! ;)
"A balesetek nagy része amiatt következik be mert az emberek nem azt teszik amit kellene. Erre mutattam a statisztikát. Ezzel nincs ezek szerint gondod, csak ha az adott embre önveztő volánja mögött ül aminek jóval jobbak a statisztikai mutatói)? Várom a válaszod a behivatkozott statisztikára is."
Szerintem nyilvánvaló volt a mondanivalóm. De azért megpróbálom világosabban megfogalmazni. Amikor az emberek a Teslájukat olyan módol használják, amire az képes, azaz L2 vezetéstámogató rendszerrel ellátott járműként, az növeli a biztonságot. És ez szerintem nagyon jó dolog. Amikor viszont valamiért azt hiszik (mert a Tesla marketingje is megtévesztő ilyen tekintetben) hogy egy L3 szintű, korlátozottan de már önvezető képességgel rendelkező autóban ülnek, akkor az balesetekhez vezet.
"Tehát az egyéb járműveket ezen elvek mentén fejlesztette volna az emberiség ami kizárta a halálos baleseteket a folyamatból? Nem. Minden fejlesztésünk ilyen, bukdácsolunk, balesetek történnek, autó, repülő, vonat, egyre megy. Az önvezetés fejlesztése kifejezetten biztonságos a korábbiakhoz képest."
Háááát, kb ez az a kép, ami az ember fejében lejön, ha csak a rövid cikkek alapján ítéli meg a dolgokat, a légiközlekedést, a vasúti, vagy közúti közlekedést illetően. A légiközlekedés, és a vasúti közlekedés a legbiztonságosabb utaskilóméterre levetítve, a közúti közlekedés nagyságrendileg rosszabb baleseti statisztikával rendelkezik. LINK
Érdemes vizsgálni, hogy mi ennek az oka, és azért túllépni "az emberek hülyék" féle leegyszerűsítésen. Megállapítható, hogy a légiközlekedés és a vasúti közlekedés is úgy van megszervezve, szabályozva, hogy a szabályok betartása esetén fizikailag is lehetetlen, hogy két jármű ütközzön, balesetet szenvedjen. Pont.
Vannak persze emberi múlasztások, műszaki meghibásodások, de az így előforduló balesetek sem feszegetik azt, hogy ez a nagyságrendi különbség a közúti közlekedéshez képest romoljon!
Ehhez képest az AV autókat úgy tesztelik, hogy fizikailag nincsenek elkülönítve a normál közlekedéstől, nincs rá szabvány és jogi szabályozás, és ráadásul a járművek nem érik még el egy átlagos sofőr vezetési képességeit.
Ez a kijelentésed: "Az önvezetés fejlesztése kifejezetten biztonságos a korábbiakhoz képest." a fentiek tükrében véleményem szerint erősen felülvizsgálatra szorul. Egyszerűen nem igaz!
"Ki mondta hogy van ilyen? A példa arról szólt hogy mindegy hogy a Boeing helyez forgalomba hibás model-t vagy az Uber. Elvehetik érte a liszenszüket amíg nem prezentálják hogy kellően biztonságosak. Mára mindkét cég tudta prezentálni, ezért visszakapták azt."
Mármegbocsáss, de nekem továbbra is úgy tűnik, hogy nem teszel különbséget egy kísérleti/tesztjármű és az előírásoknak, szabványoknak megfelelő kereskedelmi forgalomba helyezett és forgalomba helyezhető jármű között. A légiközlekedésben egy tesztjárművet kijelenthető, hogy kizárólagosan a légiközlekedéstől, elkülönített légtérben tesztelnek, akkor kap szakszolgálati engedélyt, ha a hatóság rábolint hogy alkalmas a légiforgalomban történő részvételre, minekután a szükséges és szabványos biztonsági felszereltség létéről meggyőződtek. Nagyon korlátozottan lehet bizonyos képességekkel játszani, mert első szempont a biztonság.
Az AV tesztjárműveket nem elkülönített pályán, hanem közúton tesztelik és nincs konkrét biztonsági szabvány, szabályozás vele kapcsolatban, az hogy a Boeing a B737MAX-ra visszakapja az engedélyét az jó pár éves mogyorózás, és konkrét műszaki változtatások és adok hatósági jóváhagyásának az eredménye. Az Uber/Tesla kocsija elcsap valakit a hatóság ejnyebejnyézik egyet, csóválja a fejét, megjegyzei, hogy ezt azért nem kéne, és ennyi.
Miért?
Mert más a légiközlekedés szabályozottsága és a légiközlekedéshez kapcsolódó politikai hozzáállás. A politika gyak szemet húny az önvezető autók tesztelése körüli vadnyugati állapotok felett, mert ez most trendi,mert a haladásnak haladnia kell, ha beledöglünk is.
"Mi az hogy marhára messze? A szokásos masztolás? Mégis hány évre gondolsz? Ahogy mondtam egyébként technikai oldaláról már most is van L4 önvezetés, a waymo one, egy adott körzeten belül kereskedelmi fuvarokat teljesít safety driver nélkül. Én azt hogy a Tesla mondjuk nappali kaliforniai autópályára kapjon liszenszt szinten nem tartom elérhetetlennek 1-2 év távlatában."
Hát tudod érdekes módon a másik cikkhez kapcsolódó fórumon én is pont ezeket kérdeztem tőled, amire te nagy ívben xartál!
Szal, ha leszel szíves válaszolni előbb, akkor talán, esetleg én is állástfoglalok ebben a tekintetben! Köszcsi!