" Csakhogy a rendező nem egymaga dönt mindenről és nem az van, hogy melyik nap hogy kel fel és akkor olyanra csinálja a történetet. "
Nagyon naiv vagy, vagy csak nem tudod, hogy készülnek a filmek. A forgatókönyv, ha nem producer az író, csak egy ugródeszka, sokszor a végeredmény nem is hasonlít rá. Napi szinten alakul dinamikusan, és ahogy Ender Wiggin írja, az utómunka, a vágás konkréten egy újraírás is egyben, ott aztán fenekestől felforgatható minden, átalakítható a film.
A rendező az úr a forgatások, és ha producer is egyben, akkor nem nagyon fognak beleszólni abba, hogy mi a végeredmény. Ha a produceré a végső vágás joga, az persze más.
És igen, egy film esetében olykor 30-50, de nem ritkán 80 perc anyag is kikerülhet csak azért, mert feszesebbre vesznek valamit, mert sztori szálakat vágnak ki és nem kellenek az alapozások, felvezetések, karaktereket tüntetnek el, stb. A vágás nem technikai, hanem kreatív folyamat.
De a lényeg az, hogy az írónak a világon semmi kontrollja nincs a szkript felett, ha azt elengedi - kivéve, ha nincs produceri rangja.