Az airbus hasznalt eloszor die by wire rendszert, tehat nalluk jottek elo eloszor a szoftverbol adodo hibak is. Ezeket ugyan ki tudtak javitani, de a koltsegcsokkentes miatt egy ideje a redundanciat csokkentik. Az a380-ason mar csak 10% kormanyfelulet marad hasznalhato szoftveres leallas eseten, azok is csak mikrokapcsolokkal. A fekszarnyak es a kerekek csak az egyik hajtomu csoportra vannak kotve, tehat ha egy teljes oldal elmegy, akkor vagy a kerekeket nem tudjak kiengedni vagy a fekszarnyakat. Es igy probaljanak meg leszallni 10%-os kormanykepesseggel.
A boeing pedig egyszeruen kivette a redundanciat az uj rendszerebol, gazadasagi okok miatt. Raadasul annyira rosszul terveztek meg a rendszert, hogy meg a szamitogep kikapcsolasa eseten sem volt lehetoseg a vezerles visszavetelere. (ha 3 masodpercnel lassabban reagal a pilota a hibara, akkor fel- es leszallasi fazisban mar elvileg sem lehet visszahozni a gepet, mert a szamitogepel egyutt a szervo rendszer is leall, mivel egy kapcsolon vannak)
Javithato minden hiba, de a boeing gyakorlatilag tervezhette ujra a vezerlest es ki is kell cserelniuk az osszes foldon levo gepen az uj megoldasra. Az airbus (mivel meg nem volt nagy baleset belole) egyelore meguszta az ismert hianyossagok javitasat.