Azt gondolom, hogy igény sem a tömegben alakult ki, hanem tudósokban már az ókorban is, de ők is sok esetben véletlenül fedeztek valamit, amit azután hasznosítottak, és elsősorban a tehetős réteg élt vele. Sok későbbi találmánynak alapjai az ókorban megvoltak, sokat elfeledtek és újra feltalálták. De a tömegnek nem született meg a fejében, hogy de jó lenne a szenes vasaló helyett egy elektromos vasaló, vagy gyertyák helyett izzó, vagy kerékpár helyett autó, amíg egy feltaláló ezeket meg nem alkotta....A feltalálók, az örök kíváncsiak és kutatók fejében születtek meg az ötletek, amikre utólag született meg a tömeg igénye, így született meg a tömeggyártás, mely bizonyos elitek általhasznált drága cikkek egyszerűbb, olcsóbb formáját kezdték gyártani. Tehát mindig a kínálat volt előbb, és ezt követte a kereslet. Reklámmal pedig már az 1800-as években foglalkoztak, és reklámozták a termékeket. Az kétségtelen, hogy USA piaca telítődött, anyagilag is gazdagodott szemben az anyagilag megroggyant Európával, mely USA-nak el volt adósodva. USA-nak piac kellett, így lett Európa USA gazdasági gyarmata, termékeivel ellepte Európát. De ekkor is a kínálat jelent meg először, utána a kereslet. De ez így rendben is volna, ha valóban nem olyan termékekkel árasztanák el a piacot, amik nem szükségesek. Igen, az emberi természet olyan, hogy hajlamos újdonságokat venni, de ezek az újdonságok nem szükségcikkek, hanem státuszszimbólumokká váltak, vagyis trendi, ha valakinek van, és ciki, ha valakinek nincs. S itt most nem arról van szó, hogy teknő helyett mosógép lett, vagy a képcsöves TV-k helyett LCD-TV is megjelent, mert annak van értelme. Ám ebből is egy tucat fajta jelent meg, és nem sokban különböznek egymástól, és vegye meg, aki megteheti. De eldobni egy jól működő képcsöves TV-t csak azért, hogy trendi legyek, és teszem ezt úgy, hogy nincs rá pénzem, hanem hitelből veszem, s utána hónapokig visszafogom az élelem ellátásom, hogy tudjam fizetni a hitelt, na ez a gond. A reklámmal tehát az a baj, hogy azt is sugallja egyben, hogy elmaradott valaki vagy, ha nem szerzed be a legújabb terméket.