LEO-ra nem, vagy csak alig vonatkoznak az általad vázolt problémák (űrugrásra egyáltalán nem).
"Azért még egy félig leolvadó burkolatú parancsnoki kabint se lehet akármilyen szögben és sebességben akárhogyan belevezetni a légkörbe."
LEO-ról a sebesség adott. A fékezés ahhoz képest csekély, inkább csak pályamódosítást szolgál, mintsem jelentős sebességcsökkentést. Az ilyenkor rendelkezésre álló, relatíve kevés üzemanyaggal a szög csak egy csekély tartományban variálható.
"Túl lapos szögben nem jöhet lefele, mert akkor egyszerüen lepattan a légkörről, mint a kacsázó kavics a vízen. ha túl meredeken és hirtelen süllyed bele akkor meg túl meleg lesz a hirtelen légköri súrlódástól."
LEO-ról visszatérésre ezek nem vonatkoznak (a Holdról visszatéréskor viszont valós problémák). Csak annál lényegesen gyorsabb és/vagy magasabb pályákra érvényes.
LEO-ról bármilyen lapos szögben jöhet, legfeljebb a leszállási ellipszis lesz kellemetlenül nagy, nehéz perecízen eltalálni a kívánt leszállási pontot. Túl meredeken egyszerűen nem tud jönni, mert olyan mértékű fékezéshez már nem is lenne üzemanyaga (Holdról visszatéréskor viszont nincs is hajtóműves fékezés - ott a szöget kell nagyon eltalálni).