"A korábbi séma elemei köszönnek vissza. Szabálytalanul keresztező jármű, a vezető nem figyel, az önvezető kamera alapú felismerése meg a nem elég kontrasztos kép kapcsán nem detektál. Ezért lett volna jó Lidar-t használni, az kerek perec pontos képett adott volna a kamionrlól, de erről ismerjük Elon véleményét."
Érdemes megnézni Anrej Karpathy előadását a témában, pontosan elmondja, hogy nem a kamerakép vagy a radar a kérdés, hanem a több forrásból érkező adatok megértése.
Simán előfordul, hogy a kocsi 8 kamerájából 6-ban látszik egy kamion, de egyikben sem 100%-osan, a rendszernek meg ebből kellene összeraknia, hogy az ugyanaz az objektum, mi a pontos pozíciója, mozog-e, stb.
A rendszernek továbbá emlékeznie is kell, azaz tudnia, hogy ha egy objektumot pillanatnyilag kitakar egy másik, de pár másodperccel előtte még látható volt, attól még az az objektum nem tűnt el és számolni is kell vele, hogy ott van.
És nem csak időben, de térben is, mert mondjuk hiába ismeri fel a "balra tarts" útfestést, ha a kereszteződésben már nem látja, mégis aszerint kell kanyarodnia.
Ezeket a problémákat már mind megoldotta a Tesla, sőt mélységi adatokat is képes előállítani a kameraképekből, azaz a rendszer minden olyan információt megkap, amit a radar szolgáltatna, így nem radarra van szükség, hanem a képfelismerés további pontosítására.