Telepitett statikus toltok eseten viszonylag egyszeru, a jarmu radios jelekkel aktivalhatja a toltest. Tehat azonositja magat a toltonek, az onnantol tudja kinek kell szamlazni es mar mehet is az energia. A megoldas hatalmas elonye, hogy amikor nincs folotte toltendo jarmu, akkor nem aktiv. A Tesla is igy kezeli a supercharger-eknel a jarmuvek azonositasat. Ha a jarmu nem ad meg szamlazasi informaciokat, akkor nem kap toltest.
Az utba epitett toltok eseten a mai villanymozdonyoknal hasznalt megoldast tudom elkepzelni, megpedig azt, hogy a gps pozicio alapjan lehet tudni, hogy kb. hol van a jarmu, a fedelzeti hitelesitett villanyora pedig meri, hogy mennyi energia jott az adott utszakaszon a palyabol. A vasuton visszataplalo fekezesnel persze visszafele is tud porogni az ora, elektromagneses toltesnel viszont a fekezesi energia csak az aksiba mehet.
Technologiailag nem bonyolult a megoldas, de az ara az oriasi. Gyakorlatilag statikus toltokkel kellene lecsempezni a teljes autopalyat. Ez kb. akkor lesz majd lehetseges, ha mar minden utcai parkolohely alatt is lesz ilyen es kiderul, hogy azok ugyan gazdasagosan uzemeltethetoek, de kevesnek bizonyulnak.