Annyi furasagot sikerult osszehordani, hogy nem is tudom hol kezdjem.
A termeszetesen a Teslaban a gazadas nem oldja fel a feket. Orultseg is lenne olyan autot gyartani, amiben uzemszeru korulmenyek kozott elofordulhat, hogy nem mukodik a fek. Ha esetleg megis megcsinalna valaki, nincs a vilagon olyan hatosag, ami forgalomba engedne.
A fek lenyomasara automatikusan elvet gaz sem jo otlet(Nem is csinalt ilyet az 57-es Oldsmobile sem.), mert lemondanal vele a nyomatekrol, ami segit stabilizalni az autot maceras helyzetben. Kulonosen igaz ez hatso- vagy negykerek hajtasu autoknal. Bar az atlag sofor eseteben kevesbe erdekes. Ugy sincs eleg tapasztalatunk szelsoseges helyzetekrol, hogy ne a fekre atugorva probaljuk megoldani a problemat, de bizony a modern autok menet stabilizalo elektronikaja egyszerre jatszik a negy kerekre juto fekerovel es nyomatekkal.
"Pl. valodi automata valtos jarmuvek es rendes villamos hajtasu autok eseten az elindulas folyamata a kovetkezo:
-feket tovig nyomni (kulonben nem tudjuk kivenni parkbol az iranyvaltot)"
Igen, bar nem kell tovig.
"-iranyvaltot atteni park-bol drive-ba (eloremenetnel), ez oldja a rugoerotarolos rogzitofeket is"
Csak ha automata a rogzito fek. Es akkor is autoja valogatja(nemelyeknel beallithatoan), hogy ilyenkor tartja az autot es csak a gazpedal lenyomasara old a fek, vagy azonnal kuszni kezd az auto. A "kuszas" a regi CVT automatak idejebol maradt, mikor ugy volt beallitva a kuplung es a valto, hogy mar alapjaraton is meghajtotta a kerekeket. Ezt a modern robot valtos autok es az elektromosak is atvettek, mert kenyelmes tud lenni.
"-gazpedalt kis mertekben lenyomni
-feket felengedni"
Ezek szerint meg sosem vezettel ilyesmit. Termeszetesen a valosagban felengeded a feket es atteszed a labad a gazra. Ha nem csak csorogni akarsz, akkor ez utan gazt adsz.