Az analog korszak mar 1986 kornyeken veget ert, amikor az autok kezdtek atallni CAN buszra. A Teslak eseten szerencsere folyamatos adatrogzites tortenik, tehat tobb videofelvetel es viszonylag alapos rendszernaplo van az esemenyrol. Annyit lehet egyelore tudni, hogy az eset a jarmu magancelu felhaznalasa kozben tortent, kikapcsolt vezetestamogatas mellett. (a sofor es a csaladja ult benne, munkaidon kivul)
Mondjuk forumokon sokan kritizaltak, hogy ha valaki manualis valtos autokhoz szokott es nagyobb laba van, akkor konnyebben nyomja le Teslakon a gazpedalt a fekkel egyutt vagy helyett.
Viszont a fo problema alapvetoen egy tervezesi hiba, ugyanis mig a Ford T modellek eseten barmelyik ket pedal egyszerre torteno megnyomasa fekezeskent hatott, addig a Teslak (es tobb mas auto) eseten a fek mellett a gazpedal veletlen lenyomasa megszunteti a fekhatast. Ertelmes szoftver szamara a fek es a gaz megnyomasa az automatikus veszfekezest kellene, hogy kivaltsa. (maximalis motorfekkel es mechanikus fekhatassal, automatuksan bekapcsolo elakadasjelzovel)
Szerintem egyebkent erdemes lenne atallni az egypedalos, sebessegmegadasos uzemre, tehat a gazpedal lenyomottsaga nem a gyorsulast, hanem a kivant sebesseget allitana be, majd az auto eldontene, hogy milyen gyorsulas vagy lassulas kell hozza, hogy bealljon a megadott sebessegre. A fek ekkor csak veszfekkent mukodne. (kuplung ugyebar nincs) A szoftver egyebkent tamogatja az egypedalos uzemmodot, bar csak gyorsulas/motorfek modban es pl. az aksi homerseklettol is fugg, hogy a motorfek mikor mukodik es mikor nem (sajnos nincsennek a kocsiban hagyomanyos fekellenallasok).
A masik a pedal elrendezes. Ha jobb es bal labas lenne a ket peldal, tehat a vezetesnel mindig a feken kellene tartani a labat (szenzor ellenorizene), mig a gazpedal a sebesseg beallitasara szolgalna, akkor sokkal uzembiztosabbak lennenek a kocsik. Viszont aki manualis valtos, kuplungos kocsibol ulne at, az hulyet kapna az uj (egyebkent optimalisabb) elrendezestol. Vicces, de ez a szovjet ziu trolikon mindig is igy volt (a kormany bal es jobb oldalan) es ez sokkal kenyelmesebb, mert nem kell a labat rakosgatni vezetes kozben.