"Halvaszületett ötlet, eredetileg se értettem a koncepciót."
A kutatok lathatoan nem ertik a rendszer felhasznalasi teruleteit. Az, hogy valaki VR sisakkal leul egy virtualis kijelzo ele es ott billentyuzet + touchpad kombinacioval potyog, nem igazan ertelmes megoldas. A VR felhasznalasi terulete egyertelmuen a 3D megjelenitest igenyelo feladatok es a tavoli tarsas interakcio. Tehat aki 3D tervezesi munkat vegez, annak jol johet egy VR rendszer, mert jobban latja a munkadarabot mint 2D-ben a monitoron. Igazabol ez barmilyen 3D-s modellekkel vegzett munka eseten igaz.
A tarsas interakcio pedig a megbeszelesek vagy az otleteles, kozos rajztabla, asztal vagy egyeb 2D/3D felulet hasznalata. Ehhez viszont teljes erteku, az MMO-FPS-RPG-nel megszokott virtualis valosag felulet kell, mert egyebkent nem tud a virtualis vilaggal kapcsolatba lepni az ember. Oda nem billentyuzet kell, hanem egy motion capture ruha es egy 8 oran at is hordhato szemuveg, aminek konnyunek es munkahoz elegseges felbontasunak kell lennie. Onnantol eri meg a VR munkavegzes, hogy ezek a hardverek olcsobbak a cegnek mint az irodat fenntartani es csak akkor ha nem valthatoak ki olcsobb technologiakkal, mint pl. egy sima szamitogep monitorral home office-ban.
Szoval roviden szolva az a tevekenysegek amiket el lehet vegezni egy MMO-FPS-RPG kornyezet nelul is, azokat valoszinuleg olcsobb hagyomanyos konyezetben elvegezni.
ps: Akkor erheti meg atallni a VR-es munkara, ha a felhasznalo mas okokbol megszokta a VR-ban valo letet es ott tolti a szabadideje jelentos reszet is. Ekkor mar egyszerubb es kenyelmesebb szamara ott dolgozni is. Az atmenet valahol a VR-ban tartott ceges meeting-ek kornyeken lehet, itt erhet ossze a szorakozas es a munka vilaga. Ha naponta csak a meeting-ekre kell a VR es egyebkent jatekra haszaljak, akkor konnyebben megszokjak az emberek es nem biztos, hogy kesobb mar egy uzenet megirasa miatt kilep az eppen futo ceges meeting-es vagy a jatekos konyezetbol. Osszessegeben persze ez tipikusan meg jo ideig a tech szektorban dolgozo magasabb beosztasu irodai emberek es talan a jovoben a felsooktatasban dolgozok problemaja marad. Az emberek tobbsegenek a munka az egyelore meg fizikai munkat jelent es oket nem erinti a VR.