Ok, ezt a részét adom, a 15 évnél fiatalabb 1,6 tonna feletti járműveket szarrá adóztatnám - az idősebbek már technikatörténeti műkincsekké válnak, már nem az autópályán 220-al - város 90-el száguldozó áfacsaló bűnözők / vérgazdag családba született hülyegyerekek használják (tisztelet a kivételnek), azokra a második tulajdonostól ellenben már üzemanyagtámogatást adnék az állagmegóvási költségek kompenzálására (kivéve SUV-k, mert azok már tényleg a ló túlsó oldala, azokat kéne eltörölni úgy mint ahogy a kultúrát próbálják manapság sokan).
Alapvetően nagy vonalakban, összefüggésükben reagálok a látható folyamatokra, így a társadalmi és civilizációs egyensúlyt arra a békés és konstruktív légkörre értettem, amiben a technológiai fejlődés sokáig az emberek kibontakozási / érvényesülési lehetőségeit szolgálta (legalábbis elvárható mértékben kiszolgálta a profitorientált célok mellett is) a gyarmatosító / háborús elnyomó országokban felhalmazott tőke megléte nélkül is a tehetségekkel teli, de még lemaradásban lévő országokban is (pl. nálunk). Aztán hirtelen jöttek azok a kötelező fejlesztések, amik egyrészt elkapkodottak és megbízhatósággal kapcsolatos aggályokat vetnek fel, továbbá tarthatatlan módon megdrágítják a termékeket és fenntartásukat, ellehetetlenítik az átlag megfizethető szegmenst. Csinálják ahol már nem tudják az emberek mire költeni a pénzüket, de ahol nincs átlag 50-100 milliós megtakarítása minden állampolgárnak, ott ne akarják elfojtani a fejlődést és bedönteni a gazdaságot, mert csak egyre hevesebb ellenállást fognak vele szítani és nagyon ráfáznak.