Nekem a digitalis tukorreflexesekkel az volt a bajom, hogy a szemem hdr-ben lat, a gep meg tobbnyire nem. Tehat mig az emberi szem egy kepen vegigmenve minden reszletnel beallitja az idealis rekeszt, addig a szenzor egyet hasznal a teljes kepre, igy nagy kontrasztok (alacsony es magas fenyu teruletek) eseten mast latok en es mast lat a gep.
Tipikus pelda ma hajnalbol a voros szuperhold napfelkeltevel a hatam mogott. Szabad szemmel latva maximalis kontraszttal latom a holdat is meg a varosi tetoket is a eloterben, auto HDR nelkuli geppel fotozva egy 5-os eltero zarideju sorozatbol rakhato ossze kb. nagyjabol postprocessing-ben hogy a varosi tetok is latszodjanak es a Hold se legyen kiegve a kepen. (a mai napfelkeltenel majdnem pontosan nyugaton volt a Hold, tehat a maximalis napfenyt verte vissza, igy joval nagyobb volt a fenyereje a kornyezo, a hajnali derengest a lapos szog miatt vastag legkoron at szorva megkapo hazetoknel) A kontroll lcd-n jol latszott, hogy a kamera nagyon nem ugy lat ahogy en. Pedig milyen jo lenne point and shoot alapon jo kepeket kesziteni
ps: Nekem pl. nagyon jol jonne egy valodi HDR kamera, de egy high speed parallel readout-os (frame transfer ccd) szenzor iszonyat penzbe kerul. Ha a HDR miatt multi frame-es tarolast szeretnenk meg tobbe. Ilyen pl. a Sony HDC-F5500, draga de legalabb letezik es ez mar egyre inkabb ugy lat mint egy atlagos ember. A szubpixelenkenti bitmelyseget meg itt is novelni kellene a jobb HDR minoseghez. (legalabb a 48 vagy 64 bit / szincsatorna szintig, tehat 144/192 bit per pixelig)