Alternativakent a lakossag 90%-at at lehet iranyitani a tomegkozlekedesre. Lehet, hogy ez azzal jar, hogy az eddig csaladi hazban, a varoson kivul elok bekenyszerulnek egy uj epitesu, energiatakarekos, szocialis lakotelepre, de akkor a tomegkozlekedesen kivul csak lakossag felso 10%-anak kell az elektromos atallason gondolkodnia es ok ki tudjak fizetni a 15-25 millios, 10 eves elettartalmu autokat, 10 evente ujat vasarolva.
Persze megjelenhetnek tomegesen a 4-5 millios kinai kisautok is, amik munkabajarasra tokeletesen alkalmasak es a vegsebesseguk pont eleg arra, hogy meg autopalyara is felhajthassanak. (jelenleg legalabb 60 km/h-at tudnia kell onerobol, sik terepen, ezek az auto egy utassal akar a 80-at is elerik) Ez lehetove tenne, hogy megmaradjanak a nagyvarosok koruli csaladi hazas teruletek. A munkahelyek pedig juttataskent biztosithatjak a jarmuvek tolteset, tehat a 8-9 ora munka alatt boven feltolthet a jarmu lassu toltesen is a kovetkezo korre. (haza es uja munkaba) Mindezek mellett a csaladi hazak garazsaban biztosithato lenne a lassu toltes kedvezmenyesebb vezerelt eszakai arammal. (csak akkor tolt olcson ha van folos kapacitas, ekkor beprogramozhato, hogy ha nem lenne, akkor aznap ejjel toltson dragabban ha masnap kell a kocsi)
Az elso alternativa olcsobb es energiahatekonyabb. Egy orszag lakossagat nagyvarosi szukseg lakotepeken tartani sokkal gazdasagosabb mint biztositani nekik a sajat csaladi hazat. Ellenben a masodik lehetoseg is elerheto, ha a kinai gazdasagi modellt hasznalja egy orszag.