"Egyébként ez a másra mutogatás a dedós vitakultúrád indikátora, attól még hogy az EU-ban máshol is van korrupció az nem mentség."
A nemeteknel nincs szukseg korrupciora, ugyanis az EU-n vezetoi szinten atnyomjak az osszes kivansagukat, igy akkor es annyit kapnak legalisan az ossz EU-s forrasokbol amennyit csak akarnak. Lasd a peldat, hogy azert kell takarekoskodnia a spanyol lakossagnak a foldgazzal, hogy tobb maradjon a nemet iparnak.
"Lesz-e annyi magyar, aki dolgozni akar benne. Elvileg lenne, de van egy réteg, aki semmiképpen sem áll munkába, és itt nem a romákról beszélek. Akkor viszont jön ukrán, román, vagy távolkeleti. Tehát akkor ki mennyit nyer rajta."
Itt dolgozik, itt adozik, itt fogyaszt (fizet afa-t), tehat csak a hazautalt penz az ami kiesik egy magyar dolgozohoz kepest. Nem jo, de nem is olyan veszes.
"Ami pedig az akksikat illeti. Tudunk valamit olcsóbban gyártani a kínaiaknál? Szerintem még szállítással is olcsóbban meg tudják oldani. De egyébként is, az alapanyagot úgy is ideszállítják. Ha csak a szigetelést, sallangot adjuk, akkor ez gyakorlatilag egy csomagoló gyár. De nem ez lesz, mert akkor nem kerülne ennyibe. Akkor viszont a cellákat is itt fogják gyártani, ergó megkapjuk hozzá a szennyezést is, mint a gödi Samsungnál."
Az aksi tombok eloallitasa joreszt csomagolasbol all es ez a leginkabb hely es munkaigenyes folyamat. Amire egy doboz femburkolatu cellabol bekotott, szigetelt aksi tomb lesz, addigra nagyon sok lepesen esik at es ezeknel a filleres, konnyu, de nagy meretu alkatreszeknel a szallitasi koltseg lehet annyival nagyobb, hogy megerje helyben gyartani. Plusz igy made in EU lesz az aksi, azaz mas adokategoriak vonatknoznak ra es novelik az ezekbol epitett autok EU-s reszaranyat is. A cellagyartashoz a teljes kemiai ipart nem fogjak idetelepiteni, mert a nyers alapanyagok szallitasa nagyon nem eri meg, finomitott osi magyar litiumot meg nem tudunk adni nekik. Tehat a nagyon szennyezo lepesek maradnak ott ahol van hozza alapanyag. Igazabol a cel a gyartasi koltseg minimalizalasa es ebben a szallitas koltsege nagyon nagy aranyban van jelen.
"Kieeshet bármelyik energiaforrás jelenleg, marad annyi működőképes jármű amivel a civilizáció fenntartható. Te viszont azt képviseled rendszeresen, hogy az első két verziót vonjuk ki a képletből"
Tartalek uzemmodhoz ott vannak az uzemanyagcellak, amikbol van szenhidrogennel uzemelo is vagy ha nagyon szukseges egy low end megoldas, akkor a Striling generatorok, amik barmivel futheto, kulso egesu generatorok, tehat kozvetlenul lehet aramot eloallitani veluk, raadasul a modern linearis osszciallaciosaknak osszesen egy mozgo alkatreszuk van. A megoldas nagy elonye, hogy veszhelyzet eseten sem kell a generatorokat feltetlen a jarmuveken cipelni, hanem a kis hatasfoku (pl. fa vagy szemet tuzelesu) generatokat elhelyezhetjuk a tolto allomasokon is, plusz a meretgazdasagossag miatt mehet egy nagyobb generatorrol tobb jarmu toltese, plusz a fontos intezmenyek aramellatasa is. A veszhelyzeti jarmuvek ala pedig beszerelhetove teheto egy kisebb generator, legfeljebb neha meg kell allni es rakni meg fat a tuzre. Ha meg nincs veszhelyzet, akkor mondjuk nuklearis es napenergiabol 100% tisztan tudunk mukodtetni minden jarmuvet es meg a generatort sem kell cipelniuk. (es mehet a helyere egy extra aksi csomag)
Egyetlen alternativat tudnek meg elkepzelni, a foldgaz uzemu jarmuvek megtartasat. Ezek lehetnek belso egesu motoros vagy uzemanyagcellas jarmuvek, ugyanis a foldgaz legnagyobb resze metan, ami normal korulmenyek kozott eloallithato elektromos energiaval a legkori szendioxidbol is vagy veszhelyzet eseten foldalatti gaztarozokbol vagy termeszetes foldgaz forrasokbol is kitermelheto. Igy normal esetben ezek is 100% CO2 semlegesek, de veszhelyzet eseten modositas nelkul siman mennek foldgazzal is.