A legszarito/ kompresszor és az összes többi berendezés Bonyolítja a dolgot, ergo több meghibásodási lehetőség.
Az Ikarus is 2 db fék körrel rendelkezik, pont azért amit írtam, és csak egy kompresszorral.
A Failsafe nem nyújt megbízható működést, az csak annyit jelent, hogy ha meghibasodik valami akkor....
Vagyis megbízhatóság téren a légfék meg sehol sincs.
Ha láttál már alaszkai kamionost, akkor a pék nemesebbik felére küld a legfekkel együtt.
A másik, hogy a légfék alkalmazása az egyszerű csatlakoztathatóság miatt volt szükséges a teherautó
K és egyéb vontatók miatt mint például a vasút.
Ez nem jelenti azt hogy felsőbbrendű, hanem azt, hogy bizonyos előnyei vannak egy adott felhasználás területén.
A busz/vontató esetében Mindig van egy másodlagos lassító fék, bármilyen hiba esetén, legyen opció, legalább a lassitasra, és mint írtam, a légfék nem arról híres, hogy jól adagolható. Egy személy autó esetében ezt hogyan oldaná meg az úr, retarder az autóra, vagy kipufogó fék a 0.9 literes motorra???
Ikarus buszt nemcsak láttam, hanem javítottam is, volt egy jó nyaram a kaposvári busz felújító telepén mint villanyász.
Elmaradott konstrukció tele lehetetlen hibákkal.
Amit te elonynek látsz, pl minden kerék saját energia tarolos munkahenger azt én problémának látom, hiszen ha az egyik befog, de hirtelen akkor a busz borul de nagyon. Erre már a pótkocsi gyártók régen rájöttek, tengelyenként kényszer kapcsolatban vannak a fékek, egy munkahenger társaságában.