"A problemara egyebkent az lenne a megoldas, ha normal uzemben korlatoznak a motorok maximalis leadott teljesitmenyet, tehat hiaba tudna 2 masodperc alatt 60 mph-an lenni a kocsi, visszakorlatozak azt szoftverbol mondjuk 10 masodpercre"
Kitűnő megoldás, ha a használt autók árát szeretnénk hirtelen a duplájára növelni, az autók átlagéletkorát pedig megtolni még 2-3-5 évvel. Ja és persze ezzel együtt a legtöbb személyautóeladásokra alapozó autógyárat csődbe vinni.
Ez a címszó akkor valószínűleg nagyon hamar az első olyan tiltott önkényuralmi jelképpé válna (elemileg kultúraelnyomó mivoltából fakadóan), ami nem vizuális, hanem verbális alakú.
"Igen, amig nincs mindenkinek ilyen szoftere, addig a modern szoftverrel szerelt autok ele rendszeresen beallnanak masok es a kocsi mindig magatol beengedne oket"
És pont azért nem is lesz, mert 3 nap után tiltják be a szoftvert / tiltják ki forgalomból az ezzel ellátott új autókat amikor kiáramlanak a forgalomba az elsők mérhető volumenben és az összes nagyváros forgalma azonnal megbénul emiatt és/vagy a közlekedési viták miatti verekedések és garázdaságok száma eléri 1 millió főre vetítve a 10/perc gyakoriságot.
"de ez ellen az segit ha a felszereletlen autokat a minimalisan elvart palyasebesseg ala limitaljuk a muszaki vizsgakon. Munkaba jarni meg jok, de autopalyara felmenni vagy varosban 30 km/h folott mozogni mar nem lennenek kepesek. Igy ezek tulajdonosai vagy vesznek egy megfeleloen felszerelt jarmuvet vagy tomegkozlekedesre valtanak."
Szerintem meg egyértelműen vegyestüzelésű európai parlamentre és/vagy kapitóliumra váltanának.
"Ez jelentosen biztonsagosabba tenne a kozelekedest."
Úgy igen amúgy, ha pl. 100km/h felett az adaptív tempomattal felszerelt 30-60 milliós szerszámhosszabbító divatrombolókba (akár utólag is kötelező visszahívás keretében) programoznak minimális követési távolságot (és a te elképzelésednek megfelelően ez persze aktív lenne tempomat használata nélkül is, de csak 100km/h felett és azt is figyelnie kéne, hogy nem épp szembesáv használatával történő előzés folyik -e). A régi műremekeket pedig békénhagyni, mert ha kiveszed a 20-30 éves olcsón fenntartható fél milliós autót azok alól, akiknek csak arra telik, akkor mennek és a fentieknek megfelelően előbb-utóbb az utcáról fogják segíteni, hogy télen ne fázzanak a törvényhozó testületeknek otthont adó nagyvárosok lakói.
Szóval értem, hogy alapvetően biztonságos közlekedést szeretnél és az ötleteid nem alapjaiban véve rosszak technológiai megközelítésből, de egy szabad/versenypiaci szférában, illetve fogyasztói társadalomban szocializálódott civilizáció van épp jelen a bolygónkon és emiatt "betiltás", illetve "korlátozás" kifejezések a megfizethető technológiáink közelében veszedelmesen robbanásveszélyes elegyet képeznek még akkor is, ha egyesek a "környezetbarát", "megújuló", "klímasemleges" és egyéb, álszent mód a profitmaximalizálás leplezésének céljából megerőszakolt szavakkal próbálják a gyúlékony témák körül elvonni az oxigént. Ettől függetlenül persze lehet ezeknél jobbakat kínálni, amik majd felválthatják egyszer a jelenleg elterjedt technológiákat, de csakis piaci alapon, a lehető legversenyképesebb formában (ár, minőség, megbízhatóság, tartósság, funkcionalitás) lehet büntetlenül felfuttatni ezeket, mert minden más módszert előbb-utóbb nagyon súlyosan meg fognak bosszulni a civilizáción belül megállíthatatlanul mozgásban lévő folyamatok.