Amúgy megjegyzem, hogy ez meglehetősen régi üzlet.... CHIP tuningnak hívják. A gyári beállításnál a motort vezérlő rendszer bizonyos takarékos és lefojtott teljesítménnyre van beállítva. ezt a beállítást viszont felül lehet irni hatékonyabb beállításokkal. Akár 10-15% plusz teljesítményt ki lehet nyerni a motorból. Már vagy 15 éve vannak cégek, amik azzal foglakoznak, hogy átirnak paramétereket a gyári beállításban, majd ennek következtében mondjuk a 400 LE-s motorból lesz 440 LE. Aztán vagy elkúrjak a motort és besül vagy nő a motor teljesítménye(és a környezet szennyezés) Persze ilyenkor a garancia el. Ami persze húzos lehet egy 30-40 milliós BMW esetében. Amúgy pont ezzel játszanak olyan kocsik esetében, ahol több féle beállítás lehetséges a motor teljesítményre. Mondjuk ECO mód, normál, sport stb. illetve pont ezzel játszanak mondjuk a forma-1 autóknál is mikor igyekeznek a kocsik teljesítményét vezérelni a boxból a folyamatosan érkező telemetriai adatok alapján. (bár úgy dereng mintha mostanában már a paraméterek átírását nem engedélyezik a boxból csak a monitorozást a box fele) A különbség most annyi, hogy magában a gyártó cég teszi pénzért lehetővé, hogy meg lehessen emelni a motor teljesítményét. Persze ez csökkent motor élettartalmat és nagyobb légszennyezést okoz. De mindent a profitért.