A napelemekbol szenhidrogen lancokba szervezni az energiat szornyu hatasfoku eljaras.
Ennel csak egy belsoegesu motor hatasfoka szornyubb, hogy visszaalakitsd mozgasi energiava.
Lazan kapcsolodik, de talan hasznos, hogy perspektivaba keruljon a dolog.
Egy meretesebb elektromos auto akkumulatora ugy 75 kWh kapacitasu. Ezzel nagyon szornyu esetben is elmegy 300 km-t. (A realis hatotav inkabb 400 km felett van.) Ez 25 kWh/100 km fogyasztast jelent nagyon az elektromos autok hatranyara torzitva a szamitast. EV-database referencianak
Egy liter uzemanyag energia tartalmat 8.9 KWh-nak szokas szamitani. Legyunk optimistak, es szamoljunk egy hetkoznapi belsoegesu jarmu fogyasztasara 5l/100 km-et. Ez azt jelenti, hogy ezen belsoegeu jarmuvunk fogyasztasa 44.5 kWh/100 km
Tehat az akarhogyan eloallitott energiankbol a belsoegesu motoros autonk majdnem ketszer annyit hasznal fel, mint az elektromos.(Megegyszer: a szamitas nagyon hatarozottan tuloz a belsoegesu javara.)
Aki ezutan kepes komoly arccal kijelenteni, hogy az elektromos autok kornyezetszennyezobbek, mint egy belsoegesu...