"És azt mondanám, hogy kb. 25%-os részesedést kell a szénhidrogén alapú hajtóanyaggal működő gépjárműállománynak stratégiailag minimálisan fenntartani a nyilvánvaló kívánatos technológiai jellemzőik miatt azután is, ha esetleg közben az ingyenesen vételezhető fúziós energiainfrastruktúra kiépülne."
A veszhelyzeti es katonai jarmuveknel lehet valamennyi ertelme annak, ha egy esetleges EMP utan is mukodokepesek. Ezt persze meg lehet oldani ugy is, hogy a jarmuvek elektronikaja legyen vedett, tovabba az opcionalisan telepitheto uzemanyagcella (akar metan/foldgaz, akar mas szenhidrogen alapu) is jo megoldas. Minden mas jarmunel nem szempont, hogy egy nuklearis csapas utan is mukodjon.
"Illetve szabványosítani kellene azt is, hogy a motor működése legfeljebb a motorvezérlő elektronika működőképességétől függhessen (esetleg egy potméteres gázpedál belefér, mert ugye van olyan üzemállapot amikor a WOT pl. a teljesítményleadás veszélyes megtorpanásához vezethet és ezt az egyet emiatt talán tényleg érdemes lehet a gépre bízni), továbbá az alapvető helyváltoztatáshoz szükséges minden egyéb alrendszer (kormánymű, nyomatékváltó - hajtáslánc elemek, fékrendszer) működtethető legyen szükség esetén közvetlen mechanikai úton."
Vagy nincs benne semmilyen elektronika es akkor suritett levegos inditas, univerzalis uzemanyag (akar nyersolaj is), mechanikus szabalyzassal, vagy ha mar van barmi ami elektronikus, akkor teljesen mindegy, hogy a motorvezerlo kiesese miatt all meg a jarmu vagy mas okbol.
"Tehát kötelezővé kell tenni azt az üzembiztossági szintet, ami 15-20 évvel ezelőttig a szabad piaci versenyre tervezett modellek legtöbbjénél még jelen volt. Hiába voltak már bőven a maiakhoz hasonló szabályozó elektronikák, a gyártók akkoriban azokat még mind kényelmi célzattal építették be és nem pedig megfelelőségi okokból. Külső perifériaként voltak többnyire jelen (pl. a tempomat ugyanúgy egy bowdennel húzkodta a fojtószelepet, mint a gázpedál, vagy a kipörgésgátló vezérlőjelei egy külön lehúzható csatlakozón mentek be opcionálisan az ABS modulátorba) és semmi sem szólt amellett, hogy mechanikailag ne legyenek természetes mód bypassolhatók a jármű core funkcionalitását védve."
Egy elektromos autoban altalaban nincs mechanikus kiporgesgatlo, sot gaz bowden sincs. Egy ar/ertek optimalizalt elektromos jarmuben az akkumulator mellett max. egy 100-240V-os AC toltesvezerlo van, egy univerzalis inverter ami a menet-fek funkciokat vezerli es egy kalitkas AC motor a hatso tengely differencialmuvevel egybeepitve. Ezen kivul egy rasegito szervo a kormanyoszlopon es valamilyen allamilag elfogadott fekrendszer es rogzitofek (hidraulikus, elektromos vagy pneumatikus, rogzitofeknek pedig szerintem a rugoerotarolos lenne a legolcsobb) A vezerles ket komponensbol all, egy magas szintu vezerlobol, ami a muszerfalat es a szervokat (pl. a kormanyszervot, fekszervokat, aksi/motor/utaster futo/huto rendszer szelep szervoit) vezerli es a motor inverterebol, ami a nagyaramu vezerlest vegzi (menet, visszataplalas, motorfek, DC toltes).
Az egesz jarmu nagysagrendekkel kevesebb kritikus komponensbol all mint egy benzines es igazabol csak a ket vezerlo (a kozponti egyseg es a motorvezerlo) az ami az alapmukodeshez kell. Minden mas (ajto es ablak szervok, vilagitas, ulesek, stb.) opcionalis es kis helyi mikrovezerlokre bizhato. A vicces az, hogy egy alap kiepitesu Tesla kb. igy epul fel. Ennel kevesebb alkatreszbol mar nem allhatna.
Barmilyen onvezeto elektronika ehhez jon hozza mint szenzor periferiak sora es egy opcionalis kommunikacios modul. Minden mas vezerles (kormanyzas, fek, motor) mar benne van a fenti alap elektronikaban, tehat ezek automatikus vezerlese ingyen van es nem igenyel extra hardvert.
"A napelemekbol szenhidrogen lancokba szervezni az energiat szornyu hatasfoku eljaras."
A metan uzemanyagcella alapu szenhidogrenes tarolas hatasfoka akar olyan jo is lehet mint a hidrogenese, mivel a szenlancok 1 elemuek, csak konnyebb tarolni a metant mint a hidrogent. (lasd: fold alatti termeszetes gaztarozok) Viszont ezt a gyakorlatilag foldgaz analog technologiat eleg meghagyni a veszhelyzeti es katonai jarmuvek es az egyeb offroad/offgrid felhasznalas szamara. Mindenki masnak akiknek az osszes utja ket toltovel felszerelt parkolohely kozott zajlik, elore kijelolt es kiepitett utvonalakon, boven eleg az elektromos hajtaslanc aksis enerigatarolassal. Cserebe kb. 2x jobb energiahatekonysaggal tudnak kozlekedni. Es ezek az onvezeto elektromos jarmuvek, ha valamiert megallna az online rendszer meg mindig vezethetoek akar kezzel is, tovabba mechanikus kormany es fekrendszerrel vanak felszerelve. (iranyitani oket es megallni veluk az elektronika teljes kiesese eseten is lehet)
Igazabol semmilyen ok nincs arra, hogy a katonai es veszhelyzeti jarmuvek kivetelevel ne legyen mindenkinek onvezeto elektromos autoja. A katonai es veszhelyzeti jarmuvek eseten pedig a foldgaz/szintetikus/bio metan boven megfel mint tartalek energiaforras, raadasul ez az uzemanyag nem igenyel bonyolult finomitasi eljarast a foldbol valo kitermes utan. (legyen az atmeneti tarolo vagy termeszetes lelohely)
A fentiek fenyeben miert is rohangalnak meg benzines es gazolajos jarmuvek az utakon? (az anyagi megfontolasokat nem nezve, persze ha csak azokat nezzuk, akkor a koszszennel hajtott gozmozdonyok, kocsik es hajok lennenek a legolcsobb megoldas, raadasul azokban biztos nem lenne semmilyen modern elektronika, es igen voltak szenes gozautok is, egyszeruek mint a faek)