mindenki jön, hogy mennyi ideig kell az akksi miatt megállni, akkor elöször nézzük a benya/dizel verziot.
Ugyan olyan mivan ha feltételekkel amiket ti felsoroltatok mert az a lényeg, hogy az összes hátráltató téynezőt felsoroljatok ami az EV ellen szol .
Szóval. Mivan ha elmegy a kocsid 1000km-t és már villog a szegénységjelző , hogy kéne tankolni, de pont elnézted a lehajtot és a legközelebbi tankolás messze van akkro ugyan ugy kifogyhatsz vagy le kell menned a pályárol, hogy keres a közelbe kutat.
Ha be is állsz van elötted egy másik auto, mert a kuton is mindenki tankol auto kamion busz és motor, ezzel szemben most még EV ben csak a kocsival kell számolni . t
teht kivárosd mig a másik végez, aztán megtöltöd a te kocsidat ugye ez az a bizonyos 5 perc amit csak számolnak az emberek, de más 10 perce kiáltál a pűályárol mig idáig eljutottál, ezután bemész végigálod a sort a pénztárnál fizetsz, majd elmész pisi kaki , bedobsz egy kávét meg egy szenyot. akkor ez ugy also hangon fél ora . és akkor még csak ezután tudsz egy kicsit pihenni.
1000km megtételéhez több mint 10 ora kell . Én mikor jöttem haza akkor 1200km volt 15 ora ugy hogy tudtam menni a német pályán 170et és egyszer tankoltam , meg még 4szer pihi.
Azt azért megnézném aki ezt a 10 orát piheno nélkül lenyomja és azt mondja, hogy csakarra az ""5perc""tankolásra áll meg.
Ha 3-4 oránként megáll valaki pihenni az alatt a forgalom és egyebek miatt is nagyon max 110km/h átlag jön ki tehát a 400km távolságot alig haladja meg amit ezalatt megtesz, tehát miért kell az 1000kmes Akksis auto?
Az EV kocsinál a töltésnél rádugja a töltést kimeny pisi kaki enni és ugyan aza altt a fél ora+ alatt telemegy neki a kocsija mint a benzines társánál .
Rengeteget jöttem nemzetközi páláykon is haza, de sehol sem találkoztam, hogy kilogott volna a sor a várakozo töltésre váro EV kocsiktol, mindig volt szabad hely a kutaknál ahol megáltam és rengeteg tesla töltö is volt.
Ha a magyar viszonyokat nézzük akkor ma magyarországon ennyi töltöállomás van és nincs tumultus pedig ezekbe az adatokba nem száémolták bele a nemzetközi tranzitforgalom miatti autokat. tehát a 3 millio autosnak van 2000 töltökutja
ÉS érdekes modon, elötte is használták a kocsikat és utána is, nem igen olvastam, hogy jajj miért nem hagyjuk meg a lovakat mert a kocsikat nem lehet tölteni , budösek , meg koszos leszek töle , és ugyan ugy a gazdagok vették.
Csak nagyon sokan elfelejtik, hogy a belsöégésu autoknak 100 év elönyuk van a villanynal szemben ami a szolgáltatások kiépitését és a technologia kiforrottságát illetti.
Ha reálisan gondolkodnátok és nem érzelmi alapon instant utálattal az EV-k irányt.
Akkor látnátok, hogy az EV 20 év alatt közel azonos szintre jött fel mint a kocsi 100 éve alatt és ha belegondoltok, hogy 20-30 év mulva milyen lehet akkor belátnátok, hogy igen is lehet alternativa.
Addigra lehet nagy hatótáv vagy gyorsabb töltés esetleg nem is kell tölteni mert kitalálják, hogy menet közben töltödjön stb.
És akkor a másik téma, ahogy irtam, az akku garancia ugy szol, hogy a lejáratkor 80%ot tud az akksi, tehát egy 10 éves használt EV legalább 80%os akksival veszel, ha szarabb nem kell megvenni, mint ahogy abenzinest sem ha szar . Tehát nem kell egyböl akksit cserélni .
DE érdekes modon a belsöégésunél ha veszel egy 10évest akkor simán rálocsolsz ennyit, hogy felujjitsad .
Amugy valahol volt egy YT video ahol az eslo magyarországi tesla S volt benne ami már 13 éves és köszöni szépen jol van , pedig használták filmben és versenyeztek is vele, tehát nem mondhato átlag felhasználásunak.
DE tisztába vagyok vele, hogy nem probléma mentes az EV sem, de nem lehet csak ugy egy az egybe összehasonlitani a mostani belsöégésuakkel, amint irtam más szemlélet is kellene a használatuk hoz, más kellene a kiválasztási szempont is a vásárláskor.
ÉS nem elhanyagolhato szempont , hogy egy átmenet közben vagyunk ahol még minden keveredik és idő kell a uj rendszer kiépüléséhez elterjedéséhez.