Ja,azon gondolkozok. Modellezés/ lighting+compositing. Kompozitálás lenne a fõ cél, lighting jó lenne hozzá, mert kb együtt járnak, de nem nagyon van mivel dolgozni, a gépem mindig is lassú volt renderelésre, és lenne a modellezés, mert azzal olyat is tudnék csinálni, ami amúgy nem létezik+ jó, ha az ember nem csak 1 vmit tud és nem kell netrõl szedni a fényeléshez dolgokat, hanem meg tudom csinálni magamnak is. És nem kell órákat se várni a renderre vagy egy previewre csak mert vmit átálítottam 0.0002-vel és meg kell várni, míg frissít.
Még csak tutorialt se találok, ami a legelbaszottabb formákat mutatná be, hogy kell egyszerûen gyorsan megcsinálni, hogy tudjak belõle tanulni és alkalmazni másra. Úgy vagyok vele, hogyha mindenbõl olyan elborult, kurvanehéz példán keresztül elsajátítja a dolgokat az ember a dolgokat, akkor minden más gyerekjátéknak fog tûnni, mert annál csak könnyebbeket csinálhat. Ezért is választottam a kulcsot. Bár nem rohadt nehéz, de egyben van az egész, nincs az a kiskapu, hogy külön modellezek dolgokat, mert úgy is más materiál megy rá ,meg amúgy is külön van, neem. Ez itt egy shape, nincs kibúvó.
De ez vmi borzalmas, ahogy csinálsz vmit, valahol elbaszod, aztán csak halmozod és egyszer csak rádborul az egész és rájössz, hogy úgy elbasztad, hogy tovább tartana kijavítani, mint újracsinálni. Ez történt, amikor a cikk-cakkokat csináltam a kulcs alján is. Elõször fogtam, és feltoltam az alját, hogy passzoljon a sablonhoz, amit elõtte egy külön köckán megcsináltam. Igen ám, de ezzel a mélyedés egyenetlen lett és fingom nem volt, hogy hozzam megint szintbe. Úgyhogy vissza kellett tölteni egy régebbi állást és újra megcsinálni. És még ott vannak a szerencsétlenkedések az edge flowval is. Hova kössem be, hogy kössem el, hogy maradjak quadban Egyszerûen fogalmam sincs, hogy hogy kell bármilyen körülmény közt megcsinálni azt, amit akarok, anélkül, hogy vmi mást elbasznék és ne kelljen azon gondolkoznom órákat, hogy hogy hozzam rendbe úgy, hogy subdivbe ne látszódjon. Szinte nem is alkotok, csak a hibákat javítom. Azzal megy el az idõ nagy része, hogy split polizok, meg bámulom a mesht, hogy hogy csináljam a következõ lépést nehogy aztán elõrõl kelljen kezdenem.
Jó lenne Modozni, mindenhol azt mondják milyen fasza modeling toolkitje van, meg ott a Meshfusion is, ami az ultimate hard surface modellezõ, ez a fostos kulcs se tartana tovább fél óránál és tökéletesen nézne ki. Viszont a Modo nincs a pipelineban a legtöbb helyen, Maya viszont igen, abban meg nincs Meshfusion, azért nem is Modozok. Hiába ott a retopo, de az is csak edgeflowval szarakodás.Egyszer próbáltam egy állkapocscsonton, de csak teleraktam spirállal Lehet nem véletlenül nem jutottam messzire a modellezéssel, akárhányszor kezdtem neki. Már vagy negyedjére próbálkozok vele, sose húztam tovább pár hónapnál, mindig elmaradoztam, aztán jóideig el se indítottam.