"Ismétlődő objektumok: Például van 200 széked, 1 textúrád. hogyan csinálsz 200 olyan széket, amiről nem mondod meg, hogy ugyanazt a textúrát használtad mindhez. Esetleg néhány székre hogy tehetnék egyedi vonásokat."
Én ismétlődő textúrát használnék. Ebből csinálnék mondjuk 5 fajtát, egyiket kicsit összekarcolnám, másikat kicsit koszolnám, stbstb. Az öt materialt random rákötném a székekre(erre van egy ingyen script neten). Ezek után a székek UV-ját kicsit elmozgatnám. Kicsit jobbra, kicsit balra, kicsit fel, kicsit le. Erre nem tudom van-e script, de ha valaki ért hozzá, akkor biztosan tud írni. így eleve lenne 5 fajta széked, de mivel eltolingálod az UV-ket, mind más lenne kicsit.
Ha van kimondottan egy szék pl, amire akarsz mondjuk tusfoltot rakni, akkor én annak az egy széknek adnék egy layered materialt, behúznám a többi széknél használt anyagot rá, majd arra egy alphás tusfoltot, amit aztán oda tologat az ember, ahová akar.
Eiffel: Ha rengeteg a MAJDNEM ugyanolyan vasrúd, akkor én mindig egyet megcsinálok, felúvézom és azt duplikálom tovább, abból építem fel a cuccot. Aztán ha kész, akkor csak nyomok az egészre egy unfold3d-t(maya bonus tools), mivel a vágások már megvannak ugye, ezért nagyon szépen megcsinálja a dolgát, arányosan.
"autoUVosztCSŐ" Create Uvs - > automatic mapping. Szóval van ilyen. Más kérdés, hogy nem túl profi. Sőt, szar. :)
Egyébként igen, ha kész modellen dolgozol, ami úgy van kész, hogy nincs is, mivel az UV-ja szar, vagy nincs, akkor szépen sorba kell menni. Én legalábbis azt szoktam. A bonustools auto unwrap uv tooljával egyébként egész szépen halad a dolog.
Szóval ha van rá lehetőség, akkor modellezés közben már nem árt mindent szépen feluvzni... én legalábbis erre jutottam az utóbbi időben.
Locsolócső, autóút: autóúthoz én általában egy hosszanti ismétlődő textúrát használok, pl 3000x500 pixeles képet. így ekvésbé lesz szembetűnő az ismétlődés. Egyedi részekhez pedig továbbra is layered material a speciális részekre és arra ráhúzni plusz textúrát a meglevő fölé.
Persze az sem mindegy, hogy játékhoz, vagy animációhoz készíted, utóbbinál azért több lehetőség is adott.