Oh, wow,haladunk, köszi. Már csak az a kérdés, hogy ezeknek a scripteknek mi a neve, hogy keressek rá, hogy néz ki az a shader network, illetve, hogy hogy daraboljam fel a nagy területeteket? A nagy parkoló egyben lett leaszfaltozva. Mások is mondták már, hogy daraboljam fel, de ha feldarabolom, akkor hogy helyezem rá a több darabon átívelő textúrákat? Például egy hosszú felfestéscsík. Hogy illesztem össze a darabok közt a csíkot. Illetve, hogy tegyem rá a materialt a darabokra? Ha van pl a parkoló, feladarabolom vagy 20 részre, akkor mind a 20-nak csináljak egy külön materialt parkolóshader_1 ..._2, ...-3 néven és mindenek adjak saját textúrát a maga egyedi vonásaival? A feldarabolás megoldja a texelsűrűség-problémát, de most meg el vannak egymástól választva az összeillő textúrák.
A locsolócsőt hogy UVzzam? Tényleg gyömöszköljem bele az UV 1%-ba, a maradékot üresen hagyva és arra tegyem az ismétlődő textúrát? vagy daraboljam fel annyiszor, ahányszor belefér a teljes UV spacebe? Akkor lesz vagy 50 darabom. Vagy akár még több.
Hogy tüntessem el az ismétlődéseket? Pl. hosszú út. Az aszfaltra tehetek textúra blendet, de a csíkokra a közepén? Tehát olyan dolgokra, amiket nem lehet könnyen mixelni, mert nem olyan grungy/organic, hanem rendszer van benne, szabályok. Persze a kutya nem nézi, de ez egy jó példa arra, hogy ha olyat csinálnék, amin szembetűnik, akkor hogy kerülhessem el. De legalább már egy fokkal jobban értem a dolgot.