A Thrustmaster Ferrari FF kormanyomat Media Marktban vettem Szekesfehervaron brutto 35 eFt-ert. En hoztam el akkor az utolsot, de mivel annak mar 4 hete is van, ezert elkepzelheto, hogy hoztak meg.
Azota is nyomom szabadidomben a gazt :)), es mar egesz jol hozzaszoktam...
Az FF hatas teljes mertekben a programtol fugg, tehat a fejlesztok mennyire tudtak beleprogramozni a valosagot. Ehhez kell meg egy jo kormany, hogy vissza is adja elethuen a gyenge es eros eroket is valamint az atmeneteket (erosodik, gyengul).
Nekem eddig az NFS5 FF hatasai tuntek a legelethubbnek. A kanyarokban "huz" a kormany, tehat erezni a tapadast, viszont mikor megcsuszik az eleje, akkor ertelemszeruen csokken az ero. Ha hozzaszokik az ember, nagyon szepen be lehet jatszani a kanyarban az autot, a tapadas-csuszas kuszoben. Valamint amikor teljesen elcseszed a kanyart, (tul sok fek, nagy kormanymozdulatok) es "belobal" az auto, a force hatas ott is nagyon elethu, lehet erezni hol tapad es hol csuszik, valamint "huzigalja" a kezedet ide oda. Az utkozesek, uthibak, soder, macskako...stb egyszeru effektek, viszont fuggnek a sebessegtol, valamint erezni a motor, kormanymu felfuggesztes meghibasodasait. Peldaul alapban es folyamatosan rajt van a kormanyon a motor altal keltett rezges, ez is fugg a motor fordulatszamatol.
Szoval nekem az nfs5 tunik meg mindig a legelethubbnek.
Aztan peldaul az F1GP3_2000 is egesz turheto, de ott mar vannak kifogasaim. Peldaul nagyon tetszik hogy allo helyzetben ha eltekered a kormanyt akkor erezni a huzast. viszont ertelemszeruen nem huzza vissza kozepre. viszont a huzast erezni minden helyzetben, hiszen all az auto es a kerekek tapadnak az aszfalthoz. Ha elindulsz akkor mar visszahuzza kozepre. Ez igy van az nfs5-ben is de ott nem erezni erot ha allo helyzetben tekergetem. (jo a szervo :))
Az F12001-bol viszont kihagytak az FF-et, eleg erdekes, de semmi force tamogatas nincs benne :((