Az, hogy melyik a „jobb”, itt is zenei környezet, illetve ízlés kérdése. Egyfelõl ugye ott van az esztétikum (szerintem a dreadnought pl csúnya), másfelõl nyílván a forma hoz magával arányossági mértékeket és ebbõl fakadóan a kényelmességet, mint szempontot, s ebben sem ugyanazt preferálja mindenki. Az általad említett három forma is csak két fõ irányadó, ezeknek is gyártótól és modelltõl függõen milliónyi változatai létezik.
A testforma hangra gyakorolt hatásáról is fõként általánosságban lehet beszélni, mert azt is rengeteg dologgal lehet kompenzálni, az olyan dolgoktól kezdve, mint pl a test mélysége (vagy ívelt-e a hátlap, és ha igen, hogyan), milyen fajta fát használnak, milyenek a húrok, stb.
A dreadnought-nak a testakusztika miatt viszonylag nagy hangereje van, a mély és magas tartománya sokkal markánsabb, mint a közép, illetve elektroakusztikus változatban sokkal jobban hajlamos gerjedni. Fõként pengetõvel és kísértre használt „forma”, az akusztikai tulajdonságai miatt szépen illik énekkísérethez (ami kitölti az úgymond „hiányzó” középtartományt), vagy ritmusgitár szerepére a felvételekhez. Akkordokat használva nagyobb arányban vannak jelen a felharmonikusak, fõként a nyitott húrokat használó akkordformáknál (ahol nem barrét fogsz) jön ki a testforma ezen karaktere.
A jumbo forma ezzel szemben pont a középtartományra fekszik rá úgymond, viszont a kerekded alsó forma megdobja kicsit a mélyeket, emiatt a mély-közép arányának különbsége nem annyira nagy, mint a dreadnought-nál, valamint ez az alsó rész kicsit kompenzálja a kisebb hangerõt is. Szóval összeségében kiegyenlített játéka van egy enyhe „mid-boost”-al. Emiatt inkább szólisztikus játékra jó, jobban „átszól” a mixben, és fingerstyle-típusú játékra is ideálisabb és kevésbé gerjed az elektroakusztikus változat. Cserébe az akkordos játék valamivel laposabb, mint a dreadnought-oknál, és összességében a hangereje is kisebb, annak ellenére, hogy összességében nagyobb a test mint egy dreadnought esetében. Általában a drágább is mint a dreadnought, mivel a testforma miatt körülményesebb megoldani a fed lap merevítését.
A grand –auditorium forma nagyjából a jumbo kicsinyített változata, a nevébõl adódóan koncertkörülményekhez tervezve, hogy kiküszöböljék a gerjedést, illetve a kisebb forma miatt természetesen kisebb a hangerõ is, illetve markánsabb a középtartomány, mint a jumbo esetében. A kis méret meg nyilván jobb kis kezûeknek, vagy utazás alkalmával, illetve általában az ára is valamivel kevesebb, mit egy jumbonak.