Ha pengetõvel játszol, akkor valóban csak annyi, hogy bal kézzel tompítod az adott húrokat. Ha ujjakkal pengetsz, akkor több lehetõséged is van.
Egyrészt csinálhatod azt, amit a flamenco gitárosok; szorítsd ökölbe a kezed, majd hirtelen nyújtsd ki az ujjaidat, elvileg az ujjaid végének egy körívet kell leírniuk mozgás közben. Ilyenkor nem a körmöd hegyével, hanem a felületével pengeted a húrokat nagyon gyorsan, kb mintha pengetõvel tennéd. Ennek az a célja, hogy az az általános lágy hangú ujjal pengetéshez képest más dinamikával rendelkezik, hirtelen induló hang rövid lecsengéssel, ami az ütõhangszerek hangját imitálja. Ha ez megy, akkor lehet finomítani úgy, hogy nem mind a hat húrt pengeted meg, hanem miután végigsiklik az ujjad a mélyebb húrokon, amiket tompítasz bal kézzel, majd miután megpengeti az adott húron a lefogott hangot, akkor megállítod az alatta lévõ húron. Pl.: E,A,D húrt tompítod, G-n megpengeted a lefogott hangot, majd ahogy tovább siklanak az ujjaid, a B húrhoz hozzáérve megállítod õket. Ezt aztán fokozhatod úgy tovább úgy, hogy az X-es húrok pengetésére nem mind a 4 ujjadat használod a jobb kezeden, hanem csak 1-et, 2-õt, vagy 3-at; szóval variálhatod, hogy mennyire legyenek hangsúlyosak az ütések a dal többi részéhez képest, illetve ez arra is jó, hogyha mondjuk az elõbb említett példában a G húron lévõ hangot követi egy a magas E-n, akkor ha a feladatnak mondjuk csak mutató és középsõ ujjal indulsz neki, a gyûrûs ujjaddal gyorsan visszapengetheted.
Van egy olyan lehetõséged is, hogy a tompított húrokat "megcsapod", mint a basszusgitárosok a "slap" technika alkalmazásakor, csak értelemszerûen nem feltétlen annyira erõsen, meg nem a fogólap felett. Ha ezt a mozdulatot kombinálod a normál ujjal pengetéssel, az elõször biztos furcsa lesz, mert a hüvelykujjad ellentétesen mozog a többi ujjaddal, de gyakorlással már nem lesz vészes.
A harmadik ötletem, hogy az X-es hangokat nem pengeted, hanem a hangsúlyos részeknél, a tenyered élével (mint a palm-mute technikánál) csapsz rá a húrokra, miközben pengetsz. Ennek a technikának nincs annyira karakteres hangja, mint az elõzõ kettõnek, ez inkább ritmikai szempontból jó, viszont szabadon hagyja a hüvelykujjadat, így azt is használhatod pengetésnél.
Ezek csak azok a módszerek, amiket én használok, de tapasztald ki, hogy neked mi a kényelmes, ez a fingerstyle olyan játékstílus, ami bár jazz/country vonalon régóta létezik, de csak mostanában kezd divatossá válni, így nem nagyon van még hozzá szakirodalom.