Az-e húr zörgése szerintem simán lehet normális, ha erősebben pengetsz, főleg ha azon pengetővel játszol, míg a többin ujjal. Ha tudod lazábban pengetni úgy, hogy ne menjen jelentős mértékben a sustain rovására, akkor próbálj módosítani a játéktechnikán. Mindenesetre nézd végig a mechanikus részeket a hangszeren (hangolókulcsok, hevedertartók, stb) nem e ott lazult ki valami, ami zörög. Lehet az is, hogy a húr sérült a húrlábnál vagy a nyeregnél, ezért zörög, klasszikus gitárnál már tapasztaltam ilyet. Lehet érdemes lenne megnézni egy új húrkészlettel. Ha valóban jól alakították át a nyerget és a húrlábat, és rendes beállítást kapott, akkor ennyi ötletem van.
Még egy gondolat, ahogy a képeket néztem a gitárról neten: ha jól látom ferdén van a húrláb, vagyis eredeti, jobbkezes húrozás szerint a mély E-húr töréspontja a húrlábnál távolabb van a nyeregtől, mint a magas E-húré. Ha ez ellentétes húrozásnál ugyanilyen dőlésszögben kerül vissza, akkor az azt jelenti, hogy a mély E-húr töréspontja közelebb kerül a nyereghez. Ha így lefogod a húrt egy bundnál, ott ugye nagyobb szöget fog bezárni a húr a fogólap relatív síkjával, így ha esetleg laposabb a bund teteje a kelleténél, akkor nem fekszik rá rendesen a húr és talán ez okozhat zizegést, de ez tényleg csak elméleti eszmefuttatás, ha tudsz, kérdezz meg valakit, aki jobban ért az ilyenekhez. Lehet, hogy ez alapból amúgy nem okoz gondot, de ha nagyon határértékre állították a dolgokat a boltban, és utána a hőmérséklet vagy páratartalom okozott vetemedést, akkor esetleg előjöhet a probléma.
Ha egyébként vetemedik a gitár, azt újabb modelleknél tök normális, utána kell állítani, nekem is van olyan hangszerem, ami érzékenyebb erre (és még csak nem is a legolcsóbb az). Ma már a tömeggyártás miatt nem szárítják ki rendesen az alapanyag fákat, úgyhogy ez minden 20-30 évnél fiatalabb hangszernél előjöhet. Akusztikus gitárnál azért macerásabb ez sokkal, mert nem csak a nyak vetemethet a környezeti hatásokra, hanem mivel vékony a rezonáns fedlap azzal együtt elmozdulhat az egész húrláb is adott esetben. Rakj a húrláb sikjába egy vonalzót, és nézd meg a test végén a hevedertartó felől, a húrláb és a test széle között egy kicsit homorú kell, hogy legyen a test.
Tárolás nem hiszem, hogy gond lehet, a tok véd annyit, régen amúgy én is nagyon parázós voltam amiatt, hogy a nyakánál támasztott hangszer nyaka tönkremehet, de aztán rengeteget olvastam neten a témában és igazából ez nagyon minimális erőhatás, és inkább azon múlik, hogy mennyire nehéz a test, mennyire pontos a nyak illeszkedése, és hogy mennyire van közel a nyereghez az alátámasztási pont. Szóval ha bélelt tokban támasztod neki valaminek (főleg mivel a test is könnyű) nem hiszem, hogy gondot okozna. Ha jól szigetel az ablak, és nincs jelentősebb páratartalom vagy hőmérséklet ingadozás, akkor maradhat ott, ahol van, de ha gyakran nyitogatod, inkább tárold máshol. A fogólap olajozása inkább a fogólap állagát hivatott megóvni, azt ugye a legtöbb esetben nem lakozzák, vagy csak nagyon minimális felületkezelést kap, de ez nem hiszem hogy ilyen mértékű problémát okozna, max ha annyira kiszárad és összehúzódik, hogy nem tartja meg a bundokat. Ettől függetlenül nem rossz dolog húrcserénél minimálisan átkenni citromolajjal vagy valamilyen hasonló ápolószerrel.
Írtad még, hogy a 11. bundnál is zörögnek, de ott minden húr. Ha csak ennél a bundnál, akkor nagy valószínűséggel a bunddal van a gond, ha nincs gyakorlatod a bundsíkolásban, akkor ezzel mindenképpen hangszerészhez menj. Ha több helyen is zörög, akkor állítani kell a nyakmerevítőn, hogy melyik irányba és milyen mértékben, az attól függ, hogy melyik bundoknál van zörgés. De ha van rá lehetőséged a jövőben, mindenképpen vidd el egy másik hangszerészhez is, mert tényleg fontos lenne tudni, hogy a "balkezesítés" során megfelelően alakították-e ki a nyerget és a húrlábat, meg csiszolták a bundokat, mert ha esetleg nem, akkor lehet, hogy teljesen fölöslegesen ötletelünk itt.