A full HD monitoron 1920x1080 pixel van tehát vízszintesen 1920 és függőlegesen 1080 nagyon kicsi pötty van.
Az egérnél megadott dpi amivel jelölik a szenzor egyik tulajdonságának jellemzőjét, méghozzá 25,4mm-t elmozdítva az egérpadon mennyi "pöttyöt" mozdul a képernyőn.
Ha te 3000dpi-n használod az egeret az azt jelenti, hogy az egérpadon oldalra elhúzva ~16mm-t, fel-le meg ~9 mm-ert mozdítva már el is érted a 1920x1080 pixeles monitornak a széleit.
Máshonnan megközelítve a dolgot meg, olyan egérpad kell hozzá amin ~16mm-en 1920 apró barázdát tartalmaz, amit a szenzor jól megtud különböztetni egymástól, mert ha nem biztos a dolgában az a kurzor mozgásán is látszódni fog.
Magas dpi-n a szenzornak nagyon sok apró részletet fel kell ismernie (és előfordul hogy hibáznak közben) + néha mindezt igen nagy elmozdulás mellett azaz arrébb rántod ~5cm-ert 1méter/másodperccel akkor a szenzornak 6000 barázdát kel felismerni 5 századmásodperc (a mp 20-ad része) alatt hibátlanul , hogy pontos maradjon.
Egy játékban ahol pl a célpont csak 20x20 pixel neked az egérpadon 0,17x0,17 mm-es négyzeten belül kell tartanod az egeret.....
(azt most figyelmen kívül hagytam, hogy a játékon belül is lehet egér érzékenységet állítani vagy windows-ban)