Icewind Dale

Icewind Dale

2000. augusztus 12. 15:41, Szombat
Nagyon meglepő vonása a karaktergeneráló rendszernek, hogy gonosz karaktereket is lehet vele készíteni. Érdekes módon a játékot és küldetésrendszert úgy tervezték meg, hogy támogassa ezt, azonban érdemesebb jó tulajdonságokkal rendelkező csapatot összeállítani. Ha gonosz karakterekkel akarjuk felfedezni az Icewind Dale világát, akkor nem lesz valami könnyű dolgunk, mivel a legtöbb NPC jó természetű. A faj, az osztály és különösen a beállítottság nagyban fogja befolyásolni az NPC-k reakcióit. Ezektől a változóktól függően nagyon sokféleképpen alakulhat a játék, így érdemes többször is végigjátszani. Ez is azt bizonyítja, hogy egy jól kiegyenlített csapattal fogod a legtöbbet látni a játékból.

A Black Isle RPG-inek veterán játékosai számos javítást, finomítást fognak felfedezni az Icewind Dale-ben. A Baldur's Gate számos zavaró kezelőfelülettel kapcsolatos problémáját kijavították, ugyanakkor meghagyták a harcrendszer nagy részét. Mindkét játékban valós idejű a harc, melyet leállíthatunk, hogy parancsokat adhassunk ki. A Baldur's Gate-ben azonban az akció újraindult, ha a játékos belenyúlt az inventory-ba vagy belenézett a karakter statisztikáiba. Az Icewind Dale-ben csak akkor folytatódik a csata, ha a játékos úgy akarja. Ez látszólag csak kis változtatás a kezelőfelületen, de nagyon jó hatással van a játékmenetre.

Klikk ide!   Klikk ide!

Az Icewind Dale finomításai nem mindig szembetűnők, de ott vannak és nem is kevesen. A kezdők számára sokkal jobb a kaland tempója, mint ezelőtt. A harc nagyon kiegyensúlyozott, folyamatos kihívást nyújt, de nem jelent leküzdhetetlen akadályt, így nem lesz frusztráló. A helyszínt is jól választották meg, mivel így a fejlesztők a legjobb 2. kiadású AD&D szörnyeket használhatták. Óriások, orkok és goblinok, amik megmelengetik a ceruzás szerepjátékok kedvelőinek szívét. Talán a legjobb újítás az Icewind Dale-ben a karakterfejlesztés. A tapasztalati pontokat már nem korlátozzák, így az Icewind Dale-t valószínűleg pár 9-es és 10-es szintű karakterrel fogod befejezni. A magasabb szintű karakterek fegyverei, tárgyai és varázsigéi egyszerűen csodálatosak.

Klikk ide!   Klikk ide!

Egy újabb javítás a kezelőfelületen, hogy a karakterek akkor is mozognak, ha a térképet nézzük. Ez azonban kissé kettős dolog, mivel nagyon sokat kell értelmetlenül utaznunk. Az Icewind Dale-ben a harc csak félig meddig folyamatos. Minden sarkon egy csapatnyi szörny vár a játékosra, de amint egy területet megtisztított, nem jön több. Vannak területek, ahol folyamatosan generálódnak a szörnyek, de ez nincs nagy hatással a játékosra. A felfedezés és a harc egyre intenzívebbé válik, ahogy haladunk előre, így biztonságos néha hátrálni, mivel a veszély mindig előttünk van. A felfedezés többnyire barlangokban, vagy földalatti börtönökben játszódik, melyek több szintre tagolódnak. Bár a harc több okból is nagyon szórakoztató, és nagyon sok tárgyat lehet találni, nagyon fárasztó és unalmas mindig visszamenni a városba, ha tele lesz az inventory-nk.

Klikk ide!   Klikk ide!

Az Infinity engine-es játékokat még mindig sújtja az útkeresés problémája, és mivel az Icewind Dale pályái kisebbek, és összetettebbek az útvonalak (kis kanyonok és szűk szurdokok), a karakterek állandóan eltévednek. Az értelmetlen és unalmas utak az üres barlangokban és vissza a városba nagyon sokáig tartanak. Nincsenek beépített segédeszközök mint a Darkstone-ban, és nincs városba visszateleportáló varázslat sem, mint a Diablo II-ben. Igaz az NPC-k néha felajánlják, hogy teleportáljanak, de soha sem oda, ahová akarnád, vagy ahol kényelmes lenne annyira, hogy két három alkalomnál többször használd ezt a lehetőséget.

Klikk ide!   Klikk ide!

Sajnos van pár hiba, ami nagy fejfájást okozhat. Az inventory-ból többször is megmagyarázhatatlanul eltűnnek tárgyak. Máskor lehetetlen felvenni egy tárgyat vagy megütni egy ellenséget, s időnként le is fagy a játék. Végül pedig a 640x480-as grafika elavult és nem javítottak rajta semmit. Az Icewind Dale-ben ugyan van egy opció, ami lehetővé tesz korlátolt OpenGL-es 3D gyorsítást, de ez nem javít sokat a grafikán, és az Interplay sem támogatja hivatalosan ezt a módot.

Valószínűleg sokaknak nem fog tetszeni az Infinity engine bitmap rendszere. A környezet nagyon statikus és semmi interakcióra nem ad lehetőséget. Szintén a 2D-s bitmap-ek az okai az eltűnt tárgyaknak. Például a Vale of Shadows-ban ki kell nyitni egy ajtót, amit egy karral lehet megtenni. Ez a kar azonban egy oszlop hátoldalán van, így csak egy kis részét láthatja a játékos. Add még hozzá, hogy sötét van, és hogy a kar nagy része fekete, és teljes a zavar. Az ilyen objektumok, plusz a földre vagy statikus területekre leejtett kis tárgyak gyakran elkerülhetik a játékosok figyelmét. A kézzel rajzolt hátterek mindenesetre részletesek és színesek, és néhány varázslat effektje egész szép, de összességében nagyon kiábrándító a grafika és a 2D-s engine korlátozottsága.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások