Vezetékes telefonszolgáltatást indít kábelhálózatán a UPC

Vezetékes telefonszolgáltatást indít kábelhálózatán a UPC

2004. szeptember 2. 18:07, Csütörtök
A UPC Magyarország a mai napon bejelentette, hogy Budapesten megkezdte közcélú vezetékes telefonszolgáltatását. Az új UPC Telefon a kábeltelevíziós hálózaton keresztül, a megszokott módon, hagyományos telefonkészülékkel használható, minden hívásirányban.

A UPC Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter társaságában jelentette be, hogy a fővárosban, az adatátvitelre is alkalmassá tett, korszerű kábeltelevíziós hálózatain megkezdte közcélú vezetékes telefonszolgáltatását. Ezáltal a cég az országban elsőként kínál széles körben olyan alternatív telefonálási lehetőséget, amelynek használatához nem kell megtartani a korábbi hagyományos telefon-előfizetést, nem kell előhívószámt tárcsázni, ugyanakkor nemcsak távolsági, hanem helyi hívásokat is lehetővé tesz. Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter szerint a UPC Telefon szolgáltatással egy újabb lehetőség nyílt a fogyasztók előtt arra, hogy igényeiknek megfelelő hírközlési szolgáltatást vehessenek igénybe.


A UPC Telefon IP-alapú adatátvitel segítségével, de a hagyományos (sodrott rézérpáras vezetéken nyújtott) telefonszolgáltatáshoz hasonló módon, a megszokott telefonkészülékekkel használható, teljesértékű hangszolgáltatást biztosít, elsősorban lakossági felhasználók számára. Az alacsony havidíjú telefonszolgáltatásnál kapcsolási díj nélküli, a megszokottnál 20-40%-kal olcsóbb helyi és távolsági, valamint szintén kedvezményes mobil és nemzetközi, továbbá korlátlanul ingyenes hálózaton belüli hívásokat biztosít. A cégtől igénybevett egyéb szolgáltatásoktól függően a szolgáltató jelentős havidíjkedvezményeket is biztosít, így a telefonálás havidíja - kábeltévé és szélessávú internet előfizetése mellett - akár csupán 1240 Ft is lehet, de önmagában is legfeljebb 2500 Ft-ba kerül havonta.

A táraság előzetes piackutatásai szerint - az előfizetők jelenlegi hívásforgalmát alapul véve - a UPC Telefon felhasználói mintegy 30%-kal csökkenthetik teljes havi telefonköltségüket. Persze a szolgáltatás mindemellett rengeteg, a mobiltelefonnál már megszokott kényelmi szolgáltatást is biztosít a havidíj részeként, tehát pluszköltség nélkül (pl. hangposta, hívásátirányítás, hívószám-megjelenítés, híváskorlátozás, automatikus újrahívás foglaltság esetén, "ne zavarj" szolgáltatás, hangos számla, konferenciabeszélgetés stb.). A szolgáltatás a Cisco Systems által kifejlesztett softswitch technológiára épül.


Az új szolgáltatás elindítása kapcsán Joe Zuravle, a UPC Magyarország vezérigazgatója hangsúlyozta: "Büszkék vagyunk arra, hogy a UPC európai cégcsoportja elsőként Magyarországon vezeti be új típusú telefonszolgáltatását. A UPC Telefon révén nem csupán egy újabb kitűnő minőségű és kedvező díjú szolgáltatást kínálhatunk előfizetőinknek, hanem stratégiai célunkat megvalósítva, a sokcsatornás kábeltelevízióval és a szélessávú internettel együtt immár teljeskörű, integrált távközlési megoldást tudunk biztosítani a családoknak, a szórakozás, kommunikáció és információ hármas egysége jegyében. Kábeltelevíziós hálózatunk így már nem csupán a gyorsinternet-szolgáltatásban kelhet versenyre a hagyományos telefonhálózatokkal, ami által végre kiteljesedhet a valódi hálózatalapú távközlési verseny, további választéknövekedést és árcsökkenést hozva a felhasználóknak. Kábeltévés, internetes és telefonos szolgáltatásainkat egy csomagban kínálva további jelentős kedvezményeket is nyújthatunk a családoknak, melyek így egyetlen szolgáltatónál intézhetik minden modern távközlési szolgáltatásra vonatkozó ügyüket, a megrendeléstől a számlázásig."

Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter hozzátette: "A UPC Telefon szolgáltatás elindulásával egy újabb lehetőség nyílt a fogyasztók előtt arra, hogy igényeiknek megfelelő hírközlési szolgáltatást vehessenek igénybe. Bízom benne, hogy a UPC telefonszolgáltatása sikeres lesz és hamarosan nem csupán tíz budapesti kerületben, hanem - ahogy a társaság is ígéri - számos vidéki városban is elérhető lesz."




Az új telefonszolgáltatás egyelőre Budapest összesen tíz kerületében (I., II., IV., VII., VIII., XI., XIII., XIV., XVII. és XXI. kerületeiben) érhető el, de a távközlési társaság jövőre szeretné azt az ország többi, korszerű szolgáltatásaival ellátott területeire is kiterjeszteni.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások