Empire Earth II

Empire Earth II

2005. május 20. 10:37, Péntek
Grafika: A stratégiák soha ne a megjelenésükkel hódítsanak, de azért egy kis flört belefér. Itt a csomagolás, külcsín menü szinten hagy némi kívánnivalót maga után, de a játék a célnak, hangsúlyozom a célnak tökéletesen megfelel. Egyre jobban hallatszanak azok a hangok a játék piacon, akik azt kiáltják: Ne legyen minden 3D! Nem lehet elkerülni, itt is alakul, de a grafika inkább ál-3D. Az egységek animációja ha nem is első osztályú, de hangulatos és dinamikus. Egy komolyabb csatajelenetben megmozdul minden, életre kell a monitor minden pixele.

Kezelőfelület: Kell egy kicsit tanulni, de az egyedi megoldások egyedi irányítást is követelnek. Habár nem lesz annyira felforgatva a szabvány, azért néhány beidegződést törölni kell a fejekből, legalábbis azokéból, akik átpártolnának egy időre erre a játékra. A közepes osztályzat nem is igazán az irányítás miatt van, hanem a puritán, konzervatív vagy egyszerűen csak csúnyácska menük és egyebek miatt. Másrészt funkciók szintjén is előfordulnak hiányosságok, amik inkább csak a kor szelleme miatt hiányoznak. Akármennyire jó egy történet, egy megoldás, a csomagolásnak is meg kell felelni egy prémium szintnek, ha magasra szeretné a programozó gárda a lécet.

Játékmenet: Az újrajátszás lehetősége az utóbbi hónapokban ennél a játéknál fordult meg először a fejemben. Van értelme újabb csatákat vívni a gép ellen is, illetve akár különböző nehézségi fokozatokon újra játszani a történelmi harcokat is. A gép elleni csaták beállítási lehetőségei szinte korlátlanok, a mesterséges intelligencia jól konfigurálható. Igaz nem annyira fejlett, hogy komoly vetélytársa legyen az embernek, így a legnehezebb fokozat csak gyorsabban épít és észrevehetően számos más előnyt is élvez.

Multiplayer: Megvan benne a lehetőség, hogy jó multis játék legyen belőle, de amiatt, hogy ez a piac most túlkínálatot mutat, valószínű, hogy nem fog elterjedni. Egy cimborával akár végig lehet lépdelni az összes idősávot és közben egy semleges kijelölt területért folyamatosan harcokat vívni. Emellett megvannak a klasszikus lehetőségek is és - csakúgy, mint a skirmish - nagyon jól skálázható. A kampány négy népéhez képest már 15 nemzet közül választhatunk, mely szintén fel van osztva négy kategóriára. Az iInternetes vagy helyi hálózatos játék kipróbálását mindenképp javaslom.

Hangeffektek és Zene: Újabban ide nem sokszor írok rosszat. Ez persze nem azért van, mert az ízlésem beteg, hanem mert talán rájöttek a játékfejlesztők, hogy érdemes ezt a nem éppen apró dolgot sem kihagyni a költségvetésből. Ha egy játékban ennyire jól sikerül, az külön öröm. A zene hol instrumentális klasszikus, hol énekes, de mindig korhű és egyéni az adott nemzetre, illetve szituációra nézve. A hangeffektekek profi munkát sejtetnek, de ha lehet kötözködni, akkor a robbanások és a lézerek hangja nem lett az igazi, de a többi kárpótol.

Összegzés: Nagyon megkedveltem a játékot, kellemes megjelenés, kellemes kiegészítések. Az eredetiség nagyon feldobja és akár addikciót is előhozhat azokban, akik minden újfajta játékot ki kell, hogy próbáljanak. Műfajilag azt mondanám, hogy a valós idejű stratégia behatárolás mellett még egy akció jelzőt is rábiggyesztenék, hiszen nagyon pörgős, gyors döntéshelyzeteket teremt. Mindazonáltal ahhoz, hogy igazán korszakalkotó legyen, már tavaly meg kellett volna jelennie.

Kapcsolódó letöltések:
  • Videó #1
  • Videó #2
  • A játék demójának letöltése

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások