Ever 17

Ever 17

2006. szeptember 1. 23:20, Péntek
Valóban egy igazi regényre hasonlít, olyanra, amit nem tudunk letenni a kezünkből. A játékban ugyan vannak picit laposabb részek is, de még a legvégén is tud meglepetéseket okozni. Választásaink sokszor hosszabb távon befolyásolják a játékmenetet, hisz akár egész részek maradhatnak ki, vagy ugyanúgy tehetünk felesleges köröket is. Az optimális játékidőt 100+ órára becsülik.

Normál körülmények között ez azt jelenti, hogy minden szcenárió legalább egy hetet vesz igénybe, ha naponta 3-4 órát játszunk. Végre egyszer arra panaszkodhatok, hogy valami nagyon hosszú.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A történet kezdetén egy mesterséges szigetre érkezünk, ami alatt egy többszintes vízalatti komplexum rejtőzik 6 bar nyomás alatt. A szigeten látható épületegyüttes neve Insel Null, ami bejárat az alatta lévő vizi vidámparkba. Ahogy említettem, két karakter közül választhatunk. Az egyikük egy egyetemi hallgató, Takeshi Kuranari, a másikuk pedig egy amnéziás fiatalember. Ahhoz, hogy a teljes történet meglegyen, mindkettővel végig kéne játszani, ami ugye majdhogynem duplázza az eltöltött időt. Bármelyiket választjuk, a másik egy mellékszereplőként fog megjelenni.

A bonyodalom mindkét esetben akkor robban ki, mikor is 2017. május 1-én a víz alatti komplexumban 50 méter mélyen egy baleset történik, sokan meghalnak, a kevés túlélő pedig megpróbál kijutni a felszínre. A levegő és a kaja persze egyre jobban fogyóban van, de ha ez még nem lenne elég, egy titokzatos vírus is felüti a fejét. Egy igazi regényhez méltóan a krízis közelebb viszi az embereket egymáshoz. Így születnek majd barátságok és szerelmek is. A japánoknál úgy tűnik, nem tabu a fiatal szerelem, hiszen a karakterek közül az említett amnéziás fiú kb. 15 éves, Takeshi 20, a lányok pedig 14, 16, 17, 18, 24 évesek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A sztori kezdetén Takeshi a barátaival tervezett egy napot tölteni a parkban, de valahogy elhagyta őket és így kerül egyedül a törénetbe, az amnéziás kölyök pedig egy fagyit a kezében szorongatva vár valakire. Mikor az ott dolgozó You (teljes nevén Yubiseiharukana) rákérdez, hogy kit is vár pontosan, rájön, valójában nem is tudja. Sőt, semmit sem tud. Kicsit később egy makimajom jelmezbe bújt idegen kezdi borzolni az idegeket, főként azzal, hogy a segítséget kérő Takeshit leveri, mint vak a poharat, majd a kölyök után fut az öltözőbe és ráadja a jelmezt.

Takeshi utána, megtalálja a srácot, leveszi a fejéről a maszkot, aki összeesik és egy ideig kómában is marad. Látomások, miegymás. Ha számításba vesszük az összes lehetséges variációt, akkor 11 különféle úton végződhetnek megpróbáltatásaink, amihez addig töménytelen mennyiségű történésen juthatunk el. Érdemes megjegyezni, hogy a telepített fájlokat szemlélve 4+1 végződéshez van kivezető animáció. Hozzáértők szerint minden egyes végigjátszás újabb részleteket bont ki és azután, hogy kétszer végignyaltuk, az elejétől a végéig is tud meglepetéseket okozni - érdekes.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások