Flatout 2

Flatout 2

2006. augusztus 18. 23:09, Péntek


Kiadó: Empire Interactive
Fejlesztő: Bugbear Entertainment
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 2 GHz, 256 MB RAM, 64 Mbyte-os videokártya, 3,1 Gbyte hely
Ajánlott: Intel Pentium IV 2,4 GHz, 512 MB RAM, 128 Mbyete-os DirectX 9.0c-t támogató videókártya,
Hasonló játékok: Destruction Derby, Juiced, Flatout
Kategória: roncsderbi szimulátor

A sok városépítés, kaland, rejtély és akció után minden játékosnak kijár egy kis agyatlanság. A FlatOut 2 az első rész célkitűzéséhez képest mit sem változott. A roncsderbi hangulatot talán sikerült még feljebb emelni. Az előző résszel kapcsolatban még voltak kételyeim, a második epizód viszont sok helyen előrelépett.

Egy kis nosztalgiával kezdeném. anno a Destruction Derby nevezetű játék, illetve a Carmageddon milliónyi ember szívét dobogtatta meg. Hogy ne vonzaná az embereket az a világ, amit a valóságban még a tehetősebbek sem engedhetnek meg maguknak, hogy ne lenne érdekes, mikor egy autót ripityára törünk és ezért még meg is dicsérnek minket. A Carmageddonban a gyalogosok elütése talán kicsit erős volt, de annak ellenére, hogy számos országban betiltották, világsiker lett. A FlatOut a két említett klasszikustól eltérően a Need For Speed jellegű pályákra van kihegyezve, legalábbis a versenyek tekintetében. Ez annyit tesz, hogy egy kötött vonalvezetésű pályán haladhatunk, de az aszfalt/földcsík széléről nem fogunk visszapattanni, hanem bizonyos kereteken belül elhagyhatjuk a pályát, levághatunk kanyarokat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az NFS-ben viszont néhány tereptárgyon kívül nem tört semmi, itt épp az ellenkezője történik. Ami nem vasbetonból van, az rombolható. Persze egy drótkerítés nem vesz ki akkora lendületet a gépünkből, mint egy villanyoszlop, de a valósághoz nem is közelít szerencsére a fizika ezen része.

Természetesen csakúgy, mint az előző részben, itt is törnek az autók, ráadásul az előző részhez képest még jóval fölül is múlták magukat a BugBear-es fiúk. Tournament esetén volt olyan, hogy azt hittem, másik kocsit kaptam, mert annyira nem volt köze az előző 4 körös verseny végén befutott romhalmaznak a rajtnál brummogó, csilli-villi járgányhoz. Természetesen az ablakok, a karosszéria, a váz, a motortér, a kerékfelfüggesztés, a kerekek mind képesek eldeformálódni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A motorháztetőt általában pillanatok alatt elveszíti a lelkes romboló. Ami pedig szintén fejlődött és autós játékban nem egy szokványos pont, az az emberi test fizikája - rongybaba módra. Miután tanulmányoztam az egyik fórumban bemutatott videót, ahol a kollega megpördül egy autópályán, majd átzuhan a túloldara és át is mennek rajta, majd újra elindítottam a játékot és produkáltam pár repülést, azt gondolom, egészen valósághűre sikeredett.

A játékban többféle versenyzési mód választható, miután létrehoztuk profilunkat. Az elsődleges természetesen a karrier mód, ahol három kategóriában nevezhetünk versenyekre. Kezdetben csupán a roncsderbi mód érhető el, ahol lepattant, nyúzott verdákkal kergethetjük egymást körbe-körbe, majd ha itt elértünk egy szintet, akkor továbbléphetünk az igazi versenyautókra, a harmadik körben pedig utcai tuning kocsikat szerezhetünk be. A három mód összesen 27 bajnokságot és ugyanannyi külön eseményt tartalmaz, amiket bármennyiszer ismételhetünk, kipróbálva milyen, ha csak a pontokra hajtva törünk zúzunk, vagy milyen ha az élen haladva nyomjuk neki anélkül, hogy bárki utolérne.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások