The Witcher - hazai bemutató!

The Witcher - hazai bemutató!

2007. július 20. 19:29, Péntek


Geralt: "Mutáns vagy, kedves barátom és minél hamarabb belenyugszol ebbe, annál könnyebb lesz az életed. Gyorsan megtanulod majd, hogy vedd el, amit felajánlottak, és tunj el, mikor nem kívánatos a jelenléted". 2007 őszének legnagyobb PC-s szerepjáték dobása ezennel bemutatkozik: The Witcher.

Andrzej Sapkowski, a híres lengyel fantasy író által teremtett világában a jól ismert középkori berendezkedés és a mágia egyvelege fogadja az olvasót. Tündék, emberek, törpék és egyéb fantasy lények vívják harcukat egy olyan világban, ahol nincs lefektetve a jó és a rossz közti határ, nincs szövetség a gonosz ellen, bárkiből válhat tolvaj, gyilkos, de ugyanúgy hős is. A lengyel szerző regényei egyelőre magyar nyelven nem érhetőek el, így valószínűleg kevesen ismerik itthon, de a játék megjelenése után a hazai forgalmazó szerint változni fog a helyzet. A The Witcher első hazai élő bemutatója kapcsán szerkesztőségünk minden elérhető fontos információt megtudott a hazai forgalmazó munkatársaitól és a Budapestre látogató Michal Madej vezető dizájnertől.

Klikk ide! Klikk ide!

A játék több szempontból is egyedülálló, hiszen ez minden idők egyik legnagyobb költségvetésű lengyel játéka, de a kelet-európai fejlesztésű és kiadású játékok listáján is mindenképp dobogós. (Esetleg az Operation Flashpoint 2 vagy a Stalker előzheti meg.) A költségvetés mindenesetre magáért beszél: több mint 6,5 millió dollárt fordítottak a projektre, a hazai megjelenés kapcsán pedig elmondható, hogy az első igazán nagyszabású RPG lokalizációs szinkronmunka is ehhez a játékhoz kapcsolódik.

A Witcher fordítását itthon néhány hónapja kezdte meg öt fordító és egy fantasy író, majd három héttel később kutatni kezdtek a legmegfelelőbb magyar szinkronhangok után. A casting szigorú volt, de mégis az összes ország közül itt mentek legsimábban a dolgok. Annyira simán, hogy később kezdték el a magyar munkálatokat, mint a cseh barátaink, mégis hamarabb fejeztük be, sőt, a lengyel eredeti hangok is késésben vannak.

A 3-5 millió forint körüli költségvetésű szinkronmunkához profi színészeket szerződtettek, akik a 8000 oldalnyi szövegkönyvet mondatról-mondatra mondták fel. Problémák persze adódtak, hiszen a sorozatok és filmek szinkronizálásához szokott színészeknek nem képre kellett rámondani a szövegeket, hanem kivétel nélkül egyedül mondták fel papírról az összes mondatukat. Ha ez nem lett volna elég kihívás, akkor meg kellett birkózniuk a tünde nyelv sajátosságaival is, ráadásul a főszereplő Geraltnak hangot adó Csíkcsaba Krisztiánnak minden egyes mondatot érzelmek nélkül kellett előadnia, hiszen a főhősnek nincsenek érzései.

Klikk ide! Klikk ide!

Őt egyébként a többek közt a Prison Break-ben és a Bűbájos Boszorkákban hallhatjuk minden nap, de a többiek hangja sem lesz ismeretlen a nap, mint nap TV-t bámuló játékosoknak. A további szerepekben olyan nevek tűnnek majd fel, mint Vass Gábor (Hegylakó, Star Trek, 24), Karsai Károly, Csőre Gábor (Star Trek, Szívek szállodája, Hősök, South Park), Csondor Kata (Smallville, Dawson és a haverok, Buffy), Németh Kriszta (Narancsvidék, Lost, Elnök emberei), Ruttkay Laura (Szökés, Robin Hood), Sefer Gábor (Dawson, Buffy), Rosta Sándor (Kojak, Maffiózók, Szex és New York) stb.

Visszatérve a játék világához, a Witcher a készítők szerint egy tradicionális, de nem tipikus szerepjátékos világ, melyben a népek, helyszínek, körítés ismerős lesz mindenkinek aki látott valaha is jó fantasyt, de a világ működése teljesen más alapokra helyeződik, ettől is válik szerintük egyedivé. Ez a világ természetesen egy regényhez elegendő, de egy játékhoz szükség van még számos plusz dologra, éppen ezért a fejlesztő csapat egy szintén újszerű harci modult fejlesztett ki. A teszt során elsőre nem is tudtam, hogy miért nem csapkod a kardjával Geralt mikor gonosz kis lények kerültek az utamba, de Michal gyorstalpaló magyarázata után azonnal megvilágosodtam.

Klikk ide! Klikk ide!

A játékos induláskor választhat, hogy egér + billentyűzet vagy szimplán egér alapokon szeretné irányítani a figurát, továbbá három nézőpont is rendelkezésre áll, így mindenki a számára legkényelmesebb módot választhatja a kalandozáshoz. A Diablón nevelkedettek biztosan az izometrikus nézetet és az egérrel klikkelgetve menés módszerét választják, míg a klasszikus RPG-k rajongóinak ott a TPS nézet és a billentyűzet. Szintén az induláskor választhatunk három nehézségi fokozat közül, ami nem egyszerűen azt befolyásolja, hogy mekkorát ütnek rajtunk a szörnyek vagy mennyire sokan ugranak majd ránk egy harc során, hanem a nehezebb fokozaton nehezebb lesz előhozni bizonyos ütés kombinációkat, sőt hard beállítás mellett az alkímia használata nélkül tuti halottak vagyunk minden negyedik sarkon.

A történetet magát egyben sajnos nem ismerhettük meg még mi sem (hiszen akkor azonnal mindenki leírná a játékot), de az kiderült, hogy Geralt egy szupermutáns csoport tagja lesz, akik titkukat féltve őrzik egy erődben/kolostorban. A titok persze kelendő, sokan szeretnék megtudni hogyan lettek ennyire erősek a Witcherek. Ezért a játék története előtt jóval elszenvedtek egy komoly támadást, amiben szuper erejük és technikájuk ellenére sokan elhullottak közülük. Csak alig néhány Witcher élte túl, alig néhányan őrzik a titkot tovább.

Geralt barátunk - akire jóindulattal sem mondható, hogy szenvedélyes figura - a történet elején úgy szedi össze magát, hogy semmire nem emlékszik korábbi életéből, sőt, egyáltalán semmire nem emlékszik. Erre a fordulatra a készítők szerint azért volt szükség, mert így a játékosok Geralttal együtt fedezik majd fel a világot, nem kell kiesni a történetből a magyarázatokhoz és azok is bátran nekiállhatnak, akik nem olvasták korábban Sapkowski műveit.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások