Üdv! Érdekes kütyü ez, meglestem én is...a kutyás dolog ugyan azt tudja a leírtak alapján csak külön lehet hozzá vízálló tokot venni. Mondjuk ez engem annyira nem izgat, nekünk kocsihoz kell! Most voltunk Horvátországban és egy magyar család kocsiját ellopták, elég nagy szívás így hazajutni, szóval nekünk most ez volt az a löket hogy beszerezzünk valami ilyet...! Apám jövõre nem akar izgulni...
NA az jó :) azt néztem, hogy van kutyáknak is, de az is ugyan olyan alapon mûködik mint a kocsiban lévõ? vagyis folyamatosan mutatja a kutya pozícióját? vagy van valami még hozzá?
Mi már elég régóta használjuk a familyguard-ot, szükség még nem volt rá, de apámnak nagy megnyugvást jelentett amikor megvette. Most a kutyánknak fogunk ilyet venni, mert ugye olyan is van:D
Köszi, pont ez érdekelt mennyire is érzékeny a rendszer! De ez így eléggé kecsegtetõnek hat összességében!
A jel erõsségétõl függ hogy éppen hol parkolok, de kipróbáltuk és ha meglökik a kocsit már akkor is jelez. Szóval arra is jó hogy elkerüld azokat az eseteket amikor nekitolatnak a kocsidnak és elhajt az xy...!
Rendben köszi :) Én se hiszem teljes mértékben, hogy lehetne blokkolni, mert akkor nem sok értelme van! Szerintem akkor még kicsi agyalás meg összehasonlítás és eldöntöm melyik is lesz. Még egy utolsó kérdés, neked mennyire ad jelt/sms-t arról ha a kocsi megmozdul?
Én megvettem végül. Sokan mondták hogy lehet blokkolni meg ilyenek....ezért én is sokat gondolkodtam de aztán arra jutottam hogy ilyen technikára egy alsó vagy középkategóriás autónál nem fognak számítani. Egy felsõkategóriásnál már biztos blokkolóval felszerelkezve mennek, de akkor ott van más védelem is pluszban...! Szóval megvettem és megnyugvást jelent hogy benne van a kocsimban. Egyszer ismerõsömet megkértem hogy furikázzon vele, aztán én meg néztem a neten. Jópofa dolog. Szerintem ne vacillálj.
sikerült már beszerezned ezt vagy valamelyik másik eszközt? Csak mert nekem is nagy szükségem lenne most már egy ilyenre, csak még vacillálok!
Én is lopásgátlót keresek a kocsimba(azaz inkább valami GPS-GSM alapú nyomkövetõt),elég régóta kutakodom és gyûjtöm a tapasztalatokat. Ami nekem a legszimpatikusabb az a FamilyGuard. Hallott róla már itt valaki? Itt nézzetek szét A lényege annyi hogy mozgásérzékelõ és gps van beleépítve aminek az eredmény az hogy ha pl. meglökik a kocsit akkor küldi az sms-t.Hogyha meg már megtörtént a baj és elkötötték a kocsit akkor online lehet nyomonkövetni. Elég jó kis kütyü. Jah és ami számomra a legszimpatikusabb volt hogy bárhova elrakhatom, ahova csak akarom olyan pici. Vélemény?
Amúgy egy átlagos kocsinál, ha el akarnak lopni nem hiszem, hogy olyan kütyüvel mászkál ami hazavágja a jeladót. Nem hinném,hogy erre figyelnek a tolvajok. Ráadásul miután ellopták a kocsit szerintem 30 percen belül lehet elõ is kerül.
Hát oké, hogy megjelölteted, de ha ellopják a kocsid és nem tudod, hogy hova is került akkor azt fújhatod! Mert ha kiviszik külföldre pl keletre akkor ott nem biztos, hogy érdekli majd õket az UV fényes megjelölt festésû alkatrész. Nálam inkább a GPS-es egységek amik felkeltették a figyelmemet. Legalább tudom merre tart és lehet értesíteni a rendõrséget.
Amúgy róla van szó :( Hogy rohadna meg aki elvitte, átmehetne rajta egy villamos!
Köszi az együtt érzést! Még én is reménykedem benne, hogy meg lesz de ennek szinte nulla az esélye. errõl a védelemrõl már én is hallottam. Minden fõ alkatrész megjelölnek látványos és eldugott helyeken is. Lehet ezt sem ártana megcsináltatni.
Másik jó dolog még az autó egyes belsõ részeinek UV festékkel való megjelölése, ami csak UV fénynél látható, és ennek a mozzanatnak a feltüntetése az autón, hogy el van látva ezzel a védelemmel is, hiszen a megelõzés a legofntosabb. Így nem tudnák a zsiványok értékesíteni belõle az alkatrészeket.
Na az így együtt fasza! Úgy már tuti nem próbálkoznak be! Nem árt még próbálkozni, mert nem biztos, hogy minden autó alkatrésznek megy, lehet valaki használni fogja kint, megkapja egy másik ugyanolyan kinti papírjait. De korntsem biztos hogy megálltak Ukrajába.
Mindenesetre sok sikert kívánok az autó, és a banda elõkerítésére! Nagyon aljas dolognak tartom más vagyonát, vagy munkaeszközét megsemmisíteni, az ilyeneknek sok-sok börtönt kívánok.
Érdekesség ként mondom el. A rendõrségrõl telefonáltak miszerint találtak az autóról egy kamera felvételt. Jól látszik a felvételen az autó és a rendszám is rajta, nem volt lecserélve. A Záhonyi határon vitték át ukrajnába még aznap éjjel. Az autóban benne maradt a forgalmi, egy kölcsönadási szerzõdést írtak hamis aláírással. Gyakorlatilag forgalmi van, rendszám stimmel, "meghatalmazás van" az autó kõrözés alatt nincsen, mert akkor még bejelentve nem volt sõt még nem is tudtuk, hogy elvitték. ez történt :( az már nem lesz meg csak ha valamit el nem szúrnak és lebuknak. A következõ kocsiban a 200 ezres pajzs lesz + Tytan dipol vagy Defend lock és egy saját indításgátló. De lehet minden megállás után körbeláncolom a 4 kereket.
"De sajnos, ha ritka példány, vagy ha valaki pont arra adott megrendelést, akkor viszik akárhogy."
Ettõl félek én is, nehogy valaki Cadillac megrendelést adjon le... bár van váltózáram, de azért sokszor szarok és féltem a verdám. Azzal nyugtatom amgam mindig, hogy csak nem viszik el, hamar megkerül mert pár darab van az országban, alkatrésznek szétszedni pl nem éri meg.
Nagyobb értékû autókba mindenképp érdemes váltózárat tetetni (50 ezer ft), meg kormányzárat (5 ezer ft). Riasztóba, meg GPS szarságokba még véletlen se gondolkozzatok akármit ígérnek felesleges, nem fogok magyarázkodni, de szart sem érnek. Megy a zsivány, meglátja a váltózárat, kormányzárat, bassza meg, nem fog vele pepecselni, keres másikat. De sajnos, ha ritka példány, vagy ha valaki pont arra adott megrendelést, akkor viszik akárhogy. De pl. egy mezei Passatból vagy Swiftbõl inkább másikat keresnek.
Nekem is egy rendõr mesélte, aki sok ilyen zsiványt rács mögé juttatott már szerencsére.
1000 darabban van már sajna. Passat alkatrészre nagy most a kereslet. Nagyobb, mint Peugeot 307, vagy Swift.
ELLOPTÁK!!! VW Passat Variant Ezüst 2002-es KIL-392 ültetve, vonóhorgos 2012.01.31 reggelre a Frankel Leó utcából a Lukács fürdõ és az ORFI kórház mozgáskorlátozott parkolójából lopta el egy embernek nem minõsülõ gerinctelen féreg az autót a szélvédõben lévõ kék mozgáskorlátozott kártya ellenére. Nagyon szépen kérek mindenkit aki látta az autót vagy tud ebben segíteni nekem kérem értesítsen. Az autóra nagy szükségem van a kezelések miatt, másikra nincsen pénzem! A becsületes megtaláló vagy nyomravezetõ jutalomban részesül! Az autót a rendõrség és magán szervezetek is keresik. Autóbontósok és alkatrész felvásárlók Kérem értesítsenek, minthogy értékesítsék! 2002-es ezüst Passat kombi vonóhorgos ültetve és magas felszereltségû! Rendszáma: KIL-392 Tel:20/419-21-63
A mai autóknál a tulaj a gyenge pont. Nagy értékû terepjáró esetében pár "szépfiú" csodákat tud mûvelni.
Így áthidalható a kódkártyás kulcs, az immobilzer, a titkos gombok is. A GPS-t meg hazavágja egy zavaró és mehet a GL500 Merci Oroszországba:)
heh lol... ma hajnali 4kor akarták ellopni a kb 2millió értékû motorcsónakunk a ház elõl... de a kutya ugatott és anyukám felébredt és kimentek apával:D és apa pisztollyal és megijedtek eh... 3 kocsival baz... kitolák, és már majdnem el is vontatták... épphogy nem lopták el... ha ezt is vmi 15%ért akarják eladni akkor mi értelme??... SOK EMBER BAROMISOKAT DOLGOZIK EZÉRT.... és sok fasz 300.000ért akarja eladni? elmehet a ...ba!!!! fel van rakva netre, mivel el szeretnénk adni és érdeklõdött 1-2 ember... gyanus most így visszagondolva hogy hogyan beszéltek stb... furák! lehet valamelyik intézte... Csak nem próbálják megint meg, hogy elkössék.. bár ha nagyon kell nekik, lehet megpróbálják! de most legalább nem lesz túl könnyû! sõt... :))
Hat dikkma en regelve vagyok es email cimem is van es akar mod vagy, akar nem, egy köcsög bunko vagy es az is maradsz eleted vegeig. Igaz nem ismerlek, de ez utan a topik utan es az erveid utan meg föleg, megallapitom, hogy abszolute azok taboraba tartozol, akiknek semmi letjogosultsaguk nincs ezen a földön es csak a levegöt szennyezed.
elhiszem
egyébként én elolvastam mikor ráértem. úgy 20 perc volt
jah sry egy kicsit elragadtattam magam, de látom te is.és konténer nem kontér.télleg bocs.télleg.most nem hiszedel mi?nem baj.már megint hülye vok.ezt már tuti elhiszed.
Hallod vazze? Ezt olvassa el akinek két annya volt!!
héj héj héj!!! állítsad le magadat, ez nem a gumiszoba!!! az ilyeneket símán kitiltanám innen IP alapján aztán szopókanyalóka ! ! ! én normálisan válaszoltam elvárom h TE így tegyél!! ráadásul Húsvétkor! heh... kispöcs......
beillesztek egy szövegrészletet egy másik fórumból, szerintem tnaulságos és érdemes végigolvasni bár elég hosszú!
"Hát akkor szólaljon meg a másik oldal is akiket utáltok:
Nem tagadjuk nem jó amit csinálunk, de nem azt akarom most megmagyarázni hogy ez a helyes út, meg értsétek meg, és nekem csak ez van (volt) stb. Hanem olvassátok el, gondolkodjatok el rajta és döntsetek helyesen a risztók megválasztásában! Olvasgattam a témát egészen az elejérõl, és hát sok érdekes dolgot láttam. Arra jöttem rá, hogy nálatok alapvetõen a felfogással van a gond! Ti, ahogy én értettem mind azt hiszitek, hogy a riasztó, és az egyéb cuccok arra valók, hogy "értékes másodperceket" adjanak nektek, amit ti arra használtok, hogy seggbelõtök minket légpuskával, vagy megkergettek, összevertek, vagy magunktól hagyjuk ott a kocsit. Ez mind igaz, de ezek a másodpercek SOHASEM a helyszinen peregnek le! Hanem ezekkel a dolgokkal a mûhelyben, vagy pár sarokkal odébb foglalkozunk. A helyszinen csak átmenetileg iktatjuk ki amit csak lehet. 3 féle autó van: 1. azért lopják, mert sok van belõle (alkatrész lesz belõle, vagy egy totálkáros papirjait kapja meg) Közepesen felkészült tolvajoknak való. 2. ritka kocsi, és megrendelésre megy valakinek. Csak a profik tudnak hozzákezdeni. (Lexus például olyan mint egy erõditmény) 3. Volt szocialista kocsik, vagy régi tipusok, öreg Audik, nem érdemes róluk beszélni, ezeket elkötni pár perc gyakorlás után kis mechanikai érzékkel bárki képes. Elõszõr a második tipusról mondanék pár szót. Ritka kocsik pl. a Jaguarok, a nagy Mercedesek, vagy hasonlók, ezeket nem piti gyerekek kötik el, hanem olyan emberek akik nappal szakszervizben dolgoznak, a kocsi minden csavarját ismerik. Ezekben a kocsikban "csúcs" risztók vannak, ÉS mûholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok. Ezek a riasztók abszolút a csúcsot képviselik(nem a GPS és a mobil). Ezt a tipust ha kifigyelik akkoris elkötik, ha kutya van benne vagy a kulcsokat (Mercedes) a lakásból kell kilopni. Nincsen mese csinálsz amit akarsz ha kifigyelik akkor annak annyi, ha más megoldás nincsen akkor a lámpánál kapnak ki belõle. A másik tipusú autók pl. a Suzukik, Opelok...sok van belõlük, ezekben általában, 100.000 Ft alatti értékben vannak riasztók. Sok van belõle, igy lehet válogatni, és ha találunk egy olyat ahol láthatóan komoly védelem van, akkor inkább meg sem próbáljuk, mert van belõle talán még az utcában egy másik. A riasztókról: Mûholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok... NEM ÉRNEK EGY KALAP SZART SEM!!!! a GPS rendszer a mûholdakkal kommunikál, a pontos meghatározáshoz legalább egyszerre 3 db-al, ezekkel határozza meg a kocsi pontos helyét, és a mobil rendszeren keresztül riaszt és intézkedik. Megoldás: Zavarni kell ezt a jelet. Ennyi. Ez a készülék, megközelitõleg 2x3x1 cm méretû + elem, és kiviteltõl függõen antenna (pár cm hosszú drót magára a készülére fel lehet tekerni...) tehát nem nagyobb mint egy távirányitó bármelyik kocsihoz. kis kapcsolóval bekapcsolod, és kb 10m-es körzetben (teljesitménytõl függõen) nem lehet TV-zni, telefonálni, pláne a GPS rendszer nem tud kommunikálni a mûholdakkal. Csupán a lopás közben általunk használt CB frekvenciáját van szabadon hagyva. Ez a készülék végig mindenkinek ott van a zsebében bekapcsolva, elõállitási ára kevesbb mint 5000 Ft, igy elenyészõ az ára a többi szükséges cucc mellett (pl egy Motorolla CB min. 30.000),bármelyik rádióamatõr össze tudja forrasztgatni a kapcsolási rajz ismeretében, az alkatrészek is minden ilyen boltban kivétel nélkül beszerezhetõek. A GPS cucc elemeit általában meghatározott helyekre teszik, könnyû megtalálni õket és semlegesiteni. Ugrókódos cuccok: Az autóriasztók megközelitõleg hasonló frekvencián kommunikálnak, nem túl széles sáv. 1 db kis mütyûr az egész, mûködési elve annyi hogy az adott frekvencián végigpróbálgatja az összes variációt, ha azon nem találja akkor hangol magán egy kicsit és nyomja tovább. Legrosszabb esetben a kocsi 15 perc alatt nyitva van. (vannak olyan riasztók amelyek az ilyen próbálgatásra letiltanak, arra annyi a megoldás, hogy nem egymás után léptetve próbálgatja a kódokat, hanem látszólag össze-vissza, ugrálva a frekvenciák és a variációk között) Infrás cuccok: Az elektronikai üzletekben kapható tanitható TV távirányitók kicsit átalakitva tökéletesen megfelelnek a nyitásra. "immobilájzerek" és hasonló hülyeségek: Ha gyári akkor annyit is ér, ha gyakori tipus akkor szintén. Ha gyári a cucc akkor vinni kell a saját elektronikát és ki kell cserélni, és kész, a többi rendszerre egyedi, de hasonló megoldások léteznek, aki ért hozzá (mert napközben pl olyan helyen dolgozik ahol ezeket szerelik be a kocsikba) általában megszokott helyeken kell ezeket is keresni és akkor már megint nincsen gond. (megjegyem a riasztókat is majdnem minden esetben 1 helyre szerelik, pl. ablaktörlõ szerkezet közelébe, motortér tûzfalára... ha nyugodt akar maradni az ember mikor már megy az autó akkor nem a helyszinen, hanem pár sarokkal odébb errõl az egységrõl egyszerûen lehúzza a csatlakozót) Váltózárak: Alapötlet nem rossz, de ha nem bovdenes a sebességváltó, vagy nincsen nagyon eldugva a váltó a motortérben akkor betesszük 2-esbe és már megy is a kocsi, 80-is általában nincsen gond és az elindulás is megy mindig sik úton, nem is kell több sebesség (magyarországon kevés, és nem keresett az autómata váltós kocsi). Az külön elõny ha a kocsi riasztója egyben nyitja is központi zárat... igy azzal sem kell bibelõdni. Magára a zárszerkezetekre nem térnék ki, mert tipusonként változik, és a legkülönbféle technikák léteznek. Hogy valami biztatót is mondjak számotokra: akkor nem kell egy kocsi, illetve nem viszi el senki, ha sok a probléma vele, tehát az átlagosnál több meló lenne vele, pl váltózár + riasztó + valami még. Ez perzse nem érvényes akkor ha valaki pont azt a kocsit illetve azt a tipust rendeli meg (Suzuki Swift is lehet nagyon keresett, ha pl. az összkerekes változat kell valakinek, az nem gyakori, azt ha kifigyelik el is viszik) Egy csapat létszáma a kocsi tipusától függõen legalább 3 de elõfordul a 6 személy is. Mindenki pontosan tudja a dolgát és vakon meg kell hogy bizzon a másikban. A legmelegebb pillanatok amikor a kocsit elkötik, ha már odébb vannak 100 méterrel akkor már nincsen semmi vész akkor már nincsen lebukás, mert akkor rendszámcsere (ha messzire kell vinni a kocsit, akkor megkapja egy azonos tipusú, azonos szinû kocsinak a rendszámát ami természetesen teljesen tiszta, akkor a rendõr is megállithat alvázszámot sohasem nézik meg közúti ellenõrzésnél), risztó kábeleinek lekötése. Hát röviden ennyi a bombabiztosnak itélt szerkezetekrõl. Hasznos dolgok a lopások ellen: Gravirozás, UV festékkel való megjelölés (karopsszériaelemek, és a kárpit is), és a rejtett kapcsoló. Ez utóbbi azért okoz némi fejtörést és ha idõigényes akkor elõfordul hogy ottmarad a teljen inditáskész kocsi, mert nem találtuk meg a kapcsolót, pedig már csak az kellett volna. De ha nagyon kell a kocsi akkor elvontatják (simán egy másik autó után kötve kicsit odébb) és multiméterrel hamar be lehet mérni hol van áram a vezetékben és hol nincsen, ha pedig megvan, akkor egy sima kábellel rövidzár, és már megy is a kocsi. Tudom most sokan anyázni fogtok és meg is értem az indulatokat, igazatok van. De ha már 1 valaki elgondolkodik ezen a pár soron, akkor már megérte hogy leirtam. *********************************************** ***** ***** Nem célom bebizonyitani senkinek hogy mivel foglalkozom, vagy foglalkoztam! Vagy elhiszitek, vagy nem, ha úgy gondoljátok közöm nincsen a dologhoz az irásom már akkoris sokakat elgondolkodtatott, igy elérte célját. Tapasztalatom szerint egyébként a mai tolvajok közelsem a régmúlt autószerelõibõl kerülnek ki (én is egyetemet végeztem), hanem éveken keresztül tanulják a dolgokat, interneten, számitógépes programokkal segitve mindezt. Lehet kapni CD-n az egyes autógyárak termékeit bemutató anyagot, ahol az utolsó csavarig, az elektromos bekötésekkel együtt minden le van irva: pl. Opel All Data, BMW all data CD-k. ezeken minden fenn van amit csak el tudtok képtzelni egy kocsival kapcsolatban...az alváz és motorszámok kódrendszerét is részletesen leirják benne, ahogy a riasztók bekötéseit és kódrendszerét szintén! (!!!) Mi ebbõl épitkezünk. (ezeket a CD-ket a hivatalos szervizek természetesen mind megkapják ha valaki szerezni akar egyet magának nem is kell olyan nagyot nyújtózkodnia.) Ha ez megvan már csak egy szerkezetet kell rá forrasztgatni (elektromérnökök bármelyike tudja szerintem), bele egy programozható ic-t és kész, magyarázhatjátok a király kódrendszert, a 16 vagy 32 bites rendszereket, mert ennyit ér... na ezen lehet gondolkodni! Az utángyártott riasztóknál ha kiadják a kapcsolási rajzot, illetve az algoritmust, akkor annyi a hiper szuper kódolásnak, ugyanott vannak mint a gyári riasztóknál, csak legfeljebb annyi az elõny hogy nem tudjuk milyen cucc van a kocsiban. De ha kifigyelik az embert akkor a távirányitó formájából, illetve a jármû hangjaiból (sziréna jellegzetes hanja) szakavatott fül nagy biztonsággal következtet a gyártóra. GPS kommunikáció zavarása: Itt nem arra kell gondolni, hogy kibaszott nagy teljesitmény kell ehhez, csupán elég annyi, hogy a 3 (vagy több) mûholddal ne tudja a kocsi beháromszögelni a helyzetét, és ne tudjon telefonálni, ennyi. Az erre szolgáló készülék 9V-os elemrõl megy, és az elemre szépen rá is van gyógyitva maga az elektronika. A saját kocsimban van ilyen utólag beépitett GPS (nem riasztó), és bekapcsolástól kezdve 1 percen belül képes a helyzetmeghatározásra. Ennyi idõ alatt lép kapcsolatba a mûholdakkal, és kapja meg a helyzetet, elõtte nem tesz semmit, csak csatlakozik. Akinek van ilyen tudja milyen komplex ez a rendszer, és mint tudjuk minnél komplexebb annál sérülékenyebb is. Nem olyan régen láttam egy ilyesmi zavaró készüléket valahol az interneten, meg lehetett rendelni, ha jól emlékszem 100 dollár körül volt az ára, és a mienknél kissé nagyobb volt, de ugyanazt a célt szolgálta, hogy pl kórházakban, vagy ilyen helyeken árnyékolja a mobiltelefonokat. 450 - 1900 MHz-ig dolgozott. A benne lévõ elemet pedig nem hiszem, hogy óránként cserélni kellene, mert az gázos lenne. A kocsikat általában kifigyelik, és inditáskor látszik ha a tulaj valami kódot ütöget befelé, (=GPS)vagy nem egyértelmûen az inditással babrál, hanem mondjuk egy kapcsolót állit át (=rejtett kapcsoló), vagy gombot nyom meg (=u.a.) Végül még annyit szeretnék irni, hogy nem hiszem hogy ennek a kis rétegnek akinek itt elmondom ezeket, és annak a mégszûkebb rétegnek aki el is gondolkodik rajta és esetleg ilyen tudattal tesz lépéseket ezügyben, ártanék ezzel. Magamanak meg aztán pláne nem, gondoljatok bele hányan változtatnak ezek után majd a kocsijuk rendszerén? Hát szerintem kevesen, csak legfeljebb jobban odafigyelnek. Én TUDOM hogy ez igy megy, aki bizik a GPS, vagy mobilos, vagy akár bármilyen riasztóban akkor vegyen olyat! Legalább nyugton fog elaludni. Ellophatatlan autó nincsen, nem is lesz, hiszen a szervizeknek szerelniük kell a riasztókat, ehhez elengedhetetlen a hozzá tartozó pontos leirás, és ekkor bekerül a körbe az ember, aki minden ilyen dolog gyenge pontja, és akkor máris fel tudunk zárkózni bármilyen bonyolult és új szerkezethez. ******************************************************** Nézd! Én nem eladni akarom a termékemet, nem reklámot csinálok. Nem áll érdekemben hazudni mert miért tenném, sõt még nagyobb sem lehetek senkinek a szemében azáltal hogy ezeket elmondtam, mivel senki nem tudja ki is vagyok. Ti szerintem nem a mûszaki háttérre vagytok kiváncsiak (ezért kissé csupaszitva irom a dolgokat, de attól ezek még valós tények), hanem magán a problémán (autólopás) gondolkodtok, én csak ebben akartam némi irányt mutatni nektek. Kifigyelés egyértelmû: Mellé állnak lesötétitett kocsival, vagy akár egy terepjáróval és pontosan látni hol, mit nyom meg, vagy akár még a beütött kódot is le lehet olvasni, nem ezeken az apróságokon kell elakadni! Hanem magát a problémát kell látni. Nem tudja senki megcsinálni olyanra a kocsiját hogy ne lehessen ellopni. CSupán annyit tud tenni, hogy olyanná teszi, hogy NEM ÉRI MEG elvinni. (gravirozás, uv festékkel jelölés minnél több helyre a karosszériaelemeken kivül kárpitba és mindenhova ahova lehet, riasztó bekötésekkel eltér a leirásban megadottaktól, stb. de legfõképpen nem hirdeti világgá a riasztó vagy a védelem tipusát. egyedi kocsikat elviszik ezzel együtt is ha kell valakinek) GSM rendzserekrõl nem vitatkoznék, próbáld ki, és tapasztald meg. Vagy akár kérdezz meg egy hozzáértõ mérnököt. Pontosan leirni nem fogom, de abban igazad van, hogy nem fogaskerék szintû a dolog, de a zsebünkben sem kockacukor van. Egy SMD elemekbõl megépitett cucc hihetetlenül kicsi tud lenni (de természetesen van benne olyan elem ami komoly teljesitményt ad le, igy az nem lehet ilyen tipusú, de erre ne térjünk ki). Ez a zavarás csak helyben mûködik (kb 10m-es körzetben) igy a GSM toronynak semmi köze nincsen hozzá, nem azt zavarja a készülék. De ebbe sem mennék bele. Elvégeztem egy egyetemet, és a szakmámban dolgozom, attól hogy hetente 1-2 nap este mással foglalkozom még lehet rendes állásom, és akkor még nem szóltam arról, hogy ez anyagilag mennyire éri meg nekem. Konkurens bandák vannak, de nem a maffiás filmekbõl kell kiindulni, nem vágják le az ember faszát akármiért. Ilyen területes dologról sem tudok, vagy legalábbis itthon nem annyira kialakult a dolog mint ahogy azt az amerikai filmek sugallják. A rendõri intézkedések: elég megnézni a statisztikákat, 10 ellopott autóból hányat találnak meg? 1-et? vagy akár 2-t? (ebben benne vannak a diszkós gyerekek is akik csak autókázni akartak a fagyoskodás helyett) Vagy ha elkötöttem a kocsit és megállit a rendõr mi van? Gépjármû önkényes elvétele vagy mi is a szép neve? Csak kipróbáltam, nem ellopni akartam jobb esetben szabadlábon védekezhetek. Vagy ha akkor kerül meg a kocsi amikor már a megrendelõnél van az már az õ sara... nekem akkor már közöm nincsen hozzá. Senki nem bizonyitja be hogy azt én vittem oda. De úgygondolom ezeket az eshetõségeket már kitárgyaltátok tövirõl hegyére korábban, ebben újat nem tudok adni. Talán ezért nem erre a foglalkozásra szokták azt mondani, hogy nyugodt állás, vagy hogy biztos befektetés, biztos hozam... valamit valamiért. ************************************************** ******* Akkor sorban válaszolnék a felmerült kérdésekre:
raki: Én a fostorgósabbak közé tartotzom, nem vállalnám be sem a rendörség elõl, sem kamera mellõl. De hogy megnyugtassalak ismerek olyanokat akiket ez sem érdekel, bár ezeken a helyeken õk sem szeretnek tökölni. A GSM zavaráshoz hasonló a GPS zavarása is, csak a frekvencia más. Az autó értéke sokmindentõl függ (mire kell utána, kell-e kulcsot késziteni hozzá, vagy csak el kell vinni mindegy milyen áron valahova, stb) a kisebb értékû kocsik valóban hasonló, piaci ár 15% körüli áron mennek, a drágább kocsik (5 millió körül) olyan 30% alatt valamivel. qwer1234: Pontosan azért irok ebbe a fórumba amiért ti is. Szórakozásból. Amit elmondok az nem fog változtatni sem a lopási statisztikákon, sem máson, de talán nektek használ valamit. Ezt ti tudjátok. TechRun: BMW all data CD-n és a mûszaki leirásokban nem az van leirva hogyan kell dekódert csinálni az adott kütyühöz, hanem csak egy egyszerû mûszaki leirás. Az adott embernek kell rá épitenie valamit, vagy kitalálni hogyan is oldaja meg. Egyébként én nem vagyok BMW szakértõ, de annyit tudok hogy az újabb BMW-k és Mercedesek kemény diónak számitanak, ugyanis az utóbbi idõben ezek a gyártók igencsak ráhajtottak az autóik védelmére. Kulcsot nem lehet hozzájuk másoltatni, csak a tuljadonos teheti ezt meg és csak ha személyesen halad be a márkakereskedõhöz. De nem is a hazai kereskedõ másolja neki a kulcsot hanem egy szám alapján kapja meg azt a gyártótól lezárt boritékban amit a tulajdonos elõtt kell felbontani. Szóval nem egyszerû. Ahogy mondtam ezt az abszolút profik csinálják, és én nem sorolom magam közéjük. (ezek a kocsik a legdrágábbak a feketepiacon is) ********************************************************* Az UV festéket ne keverjétek össze a rikitó szinû szintén "UV festéknek" hivott, kiváló izlésvilágot tökrözõ festékkel! Ez a festék nem látható nappali fénynél, kizárólag UV lámpa segitségével lehet a vele rajzolt ábrákat megtekinteni. (egyszerû pénzvizsgáló zsebben elférõ berendezésekkel is). Ez a festék tulajdonképpen szintelen igy észrevehetetlen, de a fémfelületre felvive, olyan tulajdonságokkal rendelkezik, hogy fémig hatol a karosszérián, az eredeti fényezést le kell vakarni a karosszériáról + kromofág, hogy eltüntessük, ha pedig ráfestünk akkor 4 rétegvastagságig látható. A kárpitokból (ahol szintén nem látható) pedig nem lehet eltüntetni, csak olyan oldószerrel, amely a kárpitot is tönkreteszi, mûanyag elemekbõl meg azt hiszem nem is lehet (...ebben nem vagyok biztos). Igy nem éri meg a kocsit elvinni, mert ezek az azonositó jelek bármikor láthatóak, ha pedig el akarjuk tüntetni akkor aránytalanul nagy összeget kell az autóra forditani (teljes lecsupaszitás + újrafestés, + új kárpitok) Az a cég aki ezeket festéseket felviszi, ragaszt szép matricát is az ablakra, az ilyen járgány abszolut használhatatlan számunkra, mert bármikor egyértelmûen beazonositható. (de ha erre van megrendelés akkor ez is kell) ******************************************************* ** Sajnálom, de az ilyen kérdésekre, mint páldául, hogy "tizenéves kocsit megvéd-e a kormányra rakott védõzár meg egy filléres riasztó" vagy " ez elég-e ahhoz hogy ne bántsa senki" nem tudok válaszolni! De szerintem senki sem. Egyszerûen nem tudom megmondani látatlanban, hogy azt a bizonyost tipust érdemes el elvinni (tizenéves kocsi lehet csak 500.000 Ft, de akár 3 millió is), vagy az a rárakott szerkezet megvédi-e a kormányt, vagy a "filléres riasztó" mennyire egyszerû darab, vagy hogy a kocsi milyen helyen áll, és hiába irja ezeket nekem valaki le tökéletes pontossággal, akkorsem fogom tudni megmondani mi is a helyzet hiszen annyi mindentõl függ. Lehet a kocsi teljesen kivánatos, de egyszerûen nem olyan helyen áll ahol megkockáztatná bárki is azt hogy piszkálja, vagy olyan állapotban van hogy senkinek sem kell, csak a tulajdonosnak. Ha pedig valaki szépen beáll a fákkal, sövénnyel takart kis beállójára, akkor lehet bevállalom azt is, hogy kormányzár + riasztó + immo, sõt még lehet a rejtett kapcsolót is megkeresem, mert van idõ babrálni, és senki nem láthatja hogy benne ül valaki. Minden eset más, igy nem tudok mit mondani, lehet nekem nem tetszik a hely, de valaki más meg azt mondja hogy neki csak 4 perc kell, és 2 ember...gondolom most sokakat ismét kiábránditottam, hogy nem tudom megmondani a tökéletes receptet lopás ellen, de igy van. ******************************************************** * Ezt úgy kell elképzelni, mint egy mozgó laboratóriumot. Zárt kisteherautó, rogyásig rakva a csúcstechnológiával, de szószerint a legújabb cuccokkal, számiotógépekkel stb. Divat újabban a lézergravirozás, na az is van hordozható formában. Minden amit az autógyárak is használnak.( maga a kocsi ér szerintem kb 400.000 Ft-ot, de ami benne van az jóval az 5 millió felett, viszont hamar összejön ez az ár, tehát megéri követniük az új dolgokat ) Emberke beül a kocsiba odahajt ahova kell, és tipus alapján kikeresi az eredetvizsgálathoz használatos pontokat, és ott kijavit mindent az új értékekre. Ahol meg nem kell bevizsgáltatni ott meg egyszerûen kitörli a számokat. Van ami nincsen meg azonnal, mert csak lassan lehet az adott felületen dolgozni, de az is elkészül pár nap alatt, addig úgyis van munka a kocsi többi részével. Röviden ennyi. ***************************************************** *** Nem térek ki minden kérdésre, csak ami megmaradt bennem arra válaszolok. 1. Nyilván hogy a lopott kocsiknál az évjárat nagyon fontos hogy stimmeljen, ezért évjárat szerint is keressük eleve az autókat. 2. Vannak olyan alvázszámok amit nem tudsz roncsolásmentesen eltüntetni, de ezekre is van megoldás. (AF -es alvázszám pl. nagyon nagy lehetõség a legalizálásban, ezért nem is szeretik az EU-ban) 3. Kormányzárak... valaki emlitette hány másodperc volt valami tesztmagazinban. Nekik még speciális szerszámaik sem voltak ha jól tudom... (lehet gondolkodni) vannak olyanok akik csak ráteszik, ráhajtják a zárakat de nem zárják be... 4. Amig a kocsi úgy üzemel, hogy benzin innen, gyújtás onnan, addig ezeket kell akárhogy összehozni. Ha pedig az egyes rendszerek kommunikálnak (ahogy valaki emlitette is) akkor hozom hozzá a saját rendszeremet. 5. Az évjárat, de sok esetben az alvázszám, vagy arra utaló számozás is bele van ütve a mûanyag elemekbe. (ha jól tudom 300g felett kötelezõ az anyag tipusát feltüntetni az újrafelhasznositás elõsegitésére, emellett pedig gyakran ottvan a dátum is) Ezek a jelölési pontok is pontosan lekérhetõk a katalógusokból, igy ezekkel is lehet számolni. *************************************************** ****** Abban az esetben, ha nem akarják teljesen átültetni a régi számokat az új kocsiba (mert ez nyilván a drágábbik megoldás), hanem csak egy motor kell vagy valami, akkor annyit csinálnak, hogy a régi motorszámot megkinálják egy határozott kalapácsütéssel, igy az valamelyest olvashatatlan lesz. Ezt az esetet "javitás közben megsérült"-ként el is könyvelik, és adnak neki egy szép AF-es bilétát. Ezt õ némi ügyeskedés után egyszerûen már az új motorra helyezi fel, és a kocsi teljesen tiszta. Nemcsak a fõdarabokon tüntetik fel az eredeti motorszámot, de van olyan tipus ahol még a hamutartóban is benne van az alvázszám (vagy egy része, vagy valami ráutaló szásor, pl. Mercedes) *************************************************** ****** A katalógusokban benne van minden ilyen pont, ahol ezek az adatok vannak. Nem nehéz õket megtalálni, és ha hiányoznak akkor sincsen semmi, mivel csak az alváz és motorszám az ami hivatalos azonositó pont a többi csak + jelölés. Azért senkit nem büntetnek meg, hogy hiányzik az egyik (vagy az összes) mûanyag elem oldaláról a számsor, végülis az õ kocsija azt tesz vele amit akar. ******************************************************* ** A váltózárról meg annyit, hogy a rudazatot kell megvariálni, de errõl is irtam már részletesen korábban, csak ismételném önmagam. Kormányzárak, "esernyõk", stb... ami kereskedelmi forgalomban kapható, ezáltal viszonylag elterjedt, annak mind van valami gyenge pontja. De felejtsétek már el azt hogy ki lehet-e nyitni, vagy sem! Mindent meg lehet oldani, szerintem nem értitek meg azt, hogy nem tud senki olyat produkálni, ami mindenki ellen megvéd. Hiába vagyok én hülye mondjuk az emlitett kormányzárhoz, más majd okosabb lesz. Itt az elriasztás a fontos hatás, az majdnem mindegy, hogy be van-e zárva a szerkezet vagy nyitva maradt... Benéz egy szakértõ a kocsiba, és látja, hogy fejlett riasztó, fejlettebb kormányzár, + valami gyári cucc, akkor inkább keres egy másikat (vagon er plusssz van majdnem minden utcában). De ha neki az van kiadva, hogy ezt a kocsit kell hazavinni, mert ilyen szinben kell, vagy ilyen felszereltséggel, akkor lehet benne pitbull is, vagy állhatsz vele õrzött helyen, akkor majd a piros lámpánál ültetnek ki belõle az aszfaltra. (persze 2 milliós kocsiért nem csinálják ezt, de remélem érted mirõl beszélek) Mérlegelni kell nektek is, és nekünk is hogy mi éri meg. "én nem ellened írtam, nekünk csak jó ha esetlegesen olyan dolgokat írsz amivel nagyobb biztonságba tudhatjuk a járgányt! " rengeteg olyt irtam ami (szerintem) jó lehet ADOTT ESETBEN. "az hogy neked mér jó hogy itt leírod azt mondjuk nem tudom." látod a fele ember azt irja, hogy hülyeséget beszélek (ez már csak 50%-a azoknak akik a fórumot olvassák), ennek a néhány embernek a fele megijed, a másik fele szarik rá (marad 25% aki figyel) ezeknek a fele tesz is valamit (12.5%), ki lehetne számolni, ez kb. hány ember. Ha köztük vagy akkor (szerintem) jó eséllyel megmarad a kocsid. Ha pedig nem... hát az nekem jó. Nem félek attól hogy holnaptól minden kocsin garvirozás+uv+korrekt riasztó+kormányzár+ablaküvegfólia lesz, mivel ez egy 1 millás Suzuki árának több mint 20%-át teszi ki... ezen kell gondolkodni, és mostmár remélem érted miért mondtam azt, hogy hülyeségeket kérdezgettek..."
személyszerint visszaállítanám a halálbüntetést, és megadnám a magyaroknak is azt a jogot hogy a magánterületen belül akár le is lõhessék az engedély nélkül ott tartózkodókat. Töték már rám a lakást úgy hogy otthon aludtam. az autó lopásról sincs jobb véleményem...
Régebbi típusokat kell figyelni, azokat gyakran nyitva felejtik, illetve egy kulcs jó egy rakás darabhoz (a típuson belül). Én annakidején nem egy Coltot nyitottam ki a sajátom kulcsával...
dehogynem :) ki foglalkozik egy autoriasztoval... foleg ami olyan erzekeny hogy felnaponta megszolal. a szomszedok is leszarjak. jajj mar megint ennek amarhanak riaszt a kocsija. azt fordul egyet az agyaban.
az teny hogy az egyik legjobb megoldas az a sebvalto zár, de az sem er loszart se felbasszak a kocsit egy trailer re es mar viszik is hogy "rossz" helyen parkolt.
láttam én is a spektrumos okosságot:) láttam ahogy az ember csak ugy összehajtja azt a sárga szart a kormányról:)
kimondta hogy kormány bizbasz volt rajta? mondom multi lock volt rajta ( most jutott az eszembe) azt a váltóra kell rakni..acél bizbasz..maximum akkor veszik le róla ha elviszik valami szereldébe...amugy ott kezdőik hogy el sem tudják vinni mert ninozik..mondjuk ha valaki laptoppal meg hasonlo bizbaszos millios cuccokkal jön akkor talán de az az auto nem éri meg.. csak 3-4 milla...
Azok a lopásgátlók mekkora szarok! Volt teszt Autó-Motorban, egy kormányra szerelhető kart kb. 5-10 másodperc alatt kapnak le. Az egyetlen valamirevaló lopásgátló a kormányra rakható de teli cuccos, az olyan 60-80 sec. Addig meg nem szarozik vele senki.
arról nem is beszélve egyszer mefogta a kulcsát a fater és hozzá ütötte az ablaknak..nem nagy erőből mintha ráejtenéd 20 cm ről..a rasztó megszolalt
volt nevelő faterom kocsiját nehezen lehetett ellopni sőt feltörni is..anyám mercijét 3 szor törték fel mig az apám supráját egyszer sem és egymásmelett áltt a kocsi!!! 1)3 riasztó volt benne!!! 2)fent volt valami kis csipogo..csipogott akkor is ha egy labda vagy macska elmegy az auto melett 3)autot elinditani lehetetlenség mert acéllal volt lefogva a váltó, több olyan gomb volt amit át kellett állítani és csak akor indult be az autó 4) az autoban beszélő risaztó is volt.. 1 méternél közelebb jöttél 3 szor rád szolt hoyg tul közel álsz hozzá nem kis hangon! majd 4. re kiabálni kezd hogy SEGÍTSÉG, SEGYTSÉG! LOPJÁK A KÉK SUPRÁT..sziréna..segítség segítség....stb stb...
Egyébként megoldódott a problem, nincs szükség autóra! Egyébként a személy járt itt, és ő is hülyére röhögte magát. Mint én. Monduk a megalammer emberek kicsit mindig elveszik a kedvem, de ilyenek mindig is voltak, meg lesznek, szerencsére az ember mindig többet kap fórumozás közben mint amennyit az elvesz tőle.
Mondj egy ilyent! Vagy, nyiss egy kocsik feltörése topicot, és fogadjunk senki (kivéve az ilyen gyökereket mint te) nem fog beszólni hogy miért szabad neked ilyent nyitni. Meg hogy fasz vagy. Te mégis megteszed, ez van. Neked meg ezt szabad, amit nekem nem, beszólni akárkinek akinek jólesik.
volt ismerosom postat rabolt hogy kijusson az asszonyahoz thaiföld re :) meg thai foldon is elkaptak pedig csak 800K t rabolt... most elözetesben virraszt a fel eves thai borton utan. szal sok sikert a kocsilopashoz, engem ugyse fenyeget hogy az en terepjaromat nyulod le :) de ha mar lopsz egy szalobol tedd annal szarabb erzes nem sok lehet mint a feltve örzött kocsidat nem talalni a helyen.
Jaja. Csak Takiéknál neteztem legutóbb, és így maradt ott.
Nem! Nagyon-nagyon nagy ötlete van Takinak!!!
Jártam ma a Camponában, és ott van kiállítva Palikék kocsija! Majdnem lenyaltam a motorházat, olyan szép.
Nektek is az jutott az eszetekbe...??
Mit nekem koszos Cherooke... Mercedes G...?
:))))))))))))) És így még Qtyamo sem fog kötözködni, a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad.
Az utolsó sor a topicra vonatkozik, merthogy a személy esetleg mégsem megy a Börzsönybe. Családi okok :-(((((((
Legelső hozzászólás. A noname emberkékre meg nem reagálok, tegnap sem tudom miért válaszoltam. Sajnos úgy néz ki, nem lesz semmi.. :-((
huhh az elég ciki... talán Dikkma mester tud linket :) ha meg nagyon sürgős --> spajszer :)
Nekem olyan mgyar oldal kéne ahol zárk feltörését írják le...előre thx segítséget:) (1ébként az új fiókombn vn 1 olyn rész ami be van zárva de nincs hozzá kulcs)