Gyakran modelleztem úgy, hogy a vázlat eleve rajta volt a felületen Materialban, ezért a Time Line 10. frame-jére feltettem a materialt 20% Opacityvel, ami majdnem teljesen átlátszó, a o. frame-re meg 100%-ra, vagyis átlátszatlanra. A billentyűzeten így a vessző vagy a pont nyomkodásával lehet váltani az átlátszatlan és az átlátszó között, és a textúra is láható marad. Próbál ki, ha még nem ismerted. Szerintem jobb, mint az Alt/X, és biztos nincs az a zavaró mákosodás.
Nálam nincs ez bekapcsolva minden defaulton van , semmit nem állitottam . 2020as max igy néz ki ha az alt+x el átlátszóvá teszem a modellt, látszik, hogy ilyen hangyássá válik az anyag de eléggé nehezen látszik át és eltelik egy kis idöbe mire kitisztul , de ahogy megmozditok valamit ujra ilyen lesz amig ki nem tisztul .
igen ezt szoktam csinálni, de nem mindig tudom kijelolni a megfelelö vertexeket és van amikor nincs is teljes loop ilyenkor jöl jönne ha tiszta lappal tudnám folytatni egy egyenes vágással ami biztos hogy loop és látom is , hogy hogy alakul a helye.
Apropo. azt tudja valaki, hogy hol lehet állitani, ha alt+x el átlátszóvá akarom tenni a modelt akkor ne olyan legyen mintha renderelné a képet és nagyon lassan kezd szemcsés képbol kitisztulni és átlátszani a modell, de amint megmozditom a wievportban a modellt akkor ujra viszzavált és kezdi elörol az átlátszóvá válást. Olyan mintha real time viewport rendert használna, de nem tudom hol tudom kikapcsolni, hogy ne igy legyen.
Karesz50 ez a script se rosz, jó lenne valami alternativa hozzá. Silo programban van ilyen alapbol.
Nagyon "cikcakkos" loop-nal amit irsz azt ugy szoktam kikuszobolni, hogy vertex modban scale-zem a vertexeket a kellő irányba, de elotte bekapcsolom a Constrains-t, Edge-re korlatozva. Igy csak az edge-ken tudnak elmozdulni a vertexek es nem valtozik a forma. Bár ez is egy kicsit pepecselős, ha nagyon vad a topologiaja az objektumnak. Egy probanak jo lehet.
Az nagyon nem, sokkal macerűsabb a használata, mert nem lehet az egérrel mozgatni csak a gizmon keresztül. és nálam nem látszik a modellen a tényleges él ahol vágna csak a befoglaló gizmo kerete. A swiift loop majdnem tökéletes azzal a hibával, hogy nem marad egyenes az ujonan létrehozott loop hanem a két régebbi loo között párhuzamosan leköveti ugyan ugy.
Majdnem jó, csak az a baj vele, hogy addig mig nem kattintasz addig nem látod az eredményt, hogy hova esik az uj él és mikor egyszer kattintasz utána tudod a szügét változtatni, de a pozicióját már csak utólag. Igy pont nem lesz párhuzamos a tengelyekkel, és minden egyes uj vágás után még végig kell jelölni az uj élt , hogy a megfelelö pozicióba is tedd.
Palinko: Pont a Blender miatt kérdezem, hogy 3dmaxban hasonló nincs e, mert a Blender féle slice ami nagyon jó, viszont a Blendert még nem tudom ugy használni, hogy ott csináljam meg a modellt, az ide oda importálgatás meg macera és gondot okozhat .
Tudom hogy nem vagy barátságban a blenderrel de ott nyomsz kétszer G-t majd F-et nyomogatod és vagy az egyik F pozíció kell neked vagy a másik mert az igazítja hogy melyik oldalhoz viszonyítsa. Lehet ezt a kis részfeladatot ott gyorsabban megoldanád most.
Olyan megoldás mint ez , csak ami nem venné figyelembe a meglévő élek futását, hanem maradna egyenes anélkül, hogy a formát megváltoztatná
Tehát ha a meglévő élek cikkcsakban vagy ferdén mennek , a toollal lehessen uj loopot létrehozni ami egyenes éleket csinál, hogy törölni lehessen a régieket és igy egy kicsit átláthatóbbá tisztábbá lehessen tenni a topologiát.
van kinnt egy másik újabb verziója a 2021-nek abban már jól megy a mentés, ugyanúgy kell telepíteni és "inicializálni", mint a korábbiakat. némileg tényleg gyorsult a mentés-megnyitás, de azért csodát nem kell várni.
Hah!, nem, bár pont fontolgatjuk, hogy ennyi erővel mehetne realtimeba is. Egy nagyon intrikált ezermillió csillió stukkóval és szobrocskával díszített beltéren dolgozunk, ahol az elkészült adathalmaznak relatíve könnyen (de nem realtime-könnyen) renderelhetőnek kell maradnia. A díszítések nagy részét szkenneljük, javítgatjuk, sculptoljuk, és mid-poly retopologizált modellek készülnek belőlük. A bakelés szerintem MAXban szörnyű, ez a per-face projection alapú megoldás annyira kőkorszaki. :/ Épp Blender bakelést tanulom, ég és föld... btw, gondolom Blender 2.8-at látad már... agyam eldobom, mekkorát fejlesztettek. Viszont most, hogy említetted, rá is nézek, mit tettek hozzá 2021-ben. Bár,gondolom, maradt ugyanaz, csak kapott egy összeszedetebb UI-t.
Egy gyors kérdés, maxban melyik tool tud olyan, hogy edge loopot hoz létre oly modon, hogy a tengelyre pűrhuzamos egyenes éleket eredményez. Mert az alap edge loop az körbe osztja a modellt, de ugyan olyan minta mentén amilyen a mellette lévő élek voltak.
A topológiát akarnám rendbetenni anélkül, hogy összezavarnám a formát. a régi élek meg törlésre kerülhetnének és a végén akkor csak szép egyenes élek maradnának.
Real time cucc készül? Vagy csak sima mazochizmus? Egyébként, ahogy néztem a 21-ben pont a baking-en is fejlesztettek. Várjuk a teszteredményeket! :-)
Amúgy...Én hetek óta modellezek, Unwrap-elek, valamint textúrát bakelek MAX 2020.3-ban, és már gyomorgörcsöm van a fagyásoktól. Egyszerűen lehetetlen, hogyha kicsit gyorsabban kattintgatok, azt a program nem bírja.
A kedvencem, amikor eltűnik az undo. Utána két három lépéssel mindig atomfagyás.
Már mondtam, szóban is: a 2020-as update 3-al nagyon stabil. Fura így leírva, de így van. Régebben a "program szabálytalan műveletet hajtott végre" ablakot megszokta az ember, többet láttam, mint a családomat. A 2020.3-nál alig néha. Amúgy minden plugin megy 2021 alatt ami 2020 alatt, azért nem adták ki újra a legtöbben, mert nem kell.
Egy ideje gondolkodom a 20-ason(idő hiányában mindig kimaradt), de a 21-es megjelenés elbizonytalanított. Most újra a 20-ason gondolkodom :-). Érzek a 3rd party oldalon is némi bizonytalanságot. Eddig csak a vray jelent meg a 21-re. gondolom nem véletlenül. Tavaly a 20-ssal szinte egyidőben jöttek ki a fontosabb, nagyobb pluginek.
Valaki próbálta már a legújabb max-ot? Beharangozták, hogy jelentősen gyorsult a fájlok mentése, megnyitása. Lemértem 3 különböző jelenettel is: hát nem igaz! A megnyitást hibahatáron belül gyorsult kb. 2-3%-ot, de a mentés mindenhol lassabban csináltam. Egy nagyobb 1,5GB-os fájlnál 2× tovább tartott a mentés, mint az előző verziónál. Ami még fura, hogy ha crtl-s nyomok, mindig a save as... ugrik fel (ugyanez a save menüpontra vagy a save ikonra kattintva). Ez mondjuk lehet törés hiba...
Nálunk pont a napokban mondtak vissza egy kb 150millás családi ház tervezését :( Főleg rendezvényszervezéssel és a hozzá kapcsolodó dolgokkal foglalkoznak. Az idén ez most kampó :( De azért van még aki beruház/befektet, ez a kis aparmantház pl. Mátraszentimrére készül. Utoljára szerkesztette: npeter, 2020.04.11. 11:08:29
hat nalunk van munka dogivel (epitoipar tervezes) de en egy kicsit abba hagytam a latvanytervezest. nem jut mar ra ido. max mellek zongeben 3d nyomtatashoz maxozok:)
2010: Arnold lefagy egyszerubb jeleneteknel is ha adaptive samplingot bekapcsolod... A art renderer mar teljesen hasznalhato megoldas, pl egy karosszekre, kis csendeletre stb.
Sok helyen kirugtak majdnem mindenkit uresen allnak az irodak, a ruha keresekedesekben is megvaltak az emberektol...
web/webshop, php, js, css, maxscript 3d melót vállalok!
Én néha próbálgattam. Nekem amiatt nem tetszett, hogy a méretezés teljesen esetleges volt. Én elég masszívan használom a "real world map scale"-t, így az hogy objektumonként mindig állítgatnom kell a textúra méretet nagyon nehezíti a munkát. Szerintem ez inkább játékfejlesztéshez(vagy filmhez) van kitalálva.
és vajon azt mikor csinálják meg, hogy lehessen normálisan navigálni a 3D trében az orbittal... eddig akárhány program volt már a kezem alatt valahogy mindegyik tudott a nézőpont közepe körül forogni orbitnál, kivéve persze a 3dsmax-ot...
Tele van olyan feature-el amit egyáltalán nem használok... itt használja valaki az OSL-t? Mondjuk a "Singnificantly faster save/load" feature-t nagyon várom, marha kíváncsi vagyok...
...Nekem az a tapasztalataom, hogy a ide jarok soha nem olvassak a hireket stb. Azt tudjatok, hogy korona virus jarvany van es veszelyhelyzetet deklaralt a magyar kormany. Nem utazhattok amerikaba sem!
Itt vannak a rendeletek, - amelyet egyebkent jol eldugott a kormany - el lehet olvasni mi a szitu. Sokan nem is utazhatnak kulfoldre.
Al ha gondolod tedd ki a banner ala... "Aki mast megkoronaz..."
Nem dől össze a világ, de ha valaki feltölti azt megköszönöm. Könyv nagyon jó, majd bíztos kérdezgetek de van mit olvasnom ;) Nekem ez hobbi, nem ebből fogok élni. Kicsit szívás ez a régi verzió, win 7-en is befagy random szerűen. Most virtualbox xp-n megy, ha időm engedi összerakok valamit a régi cuccaimból xp-re. Újabb verziókba nem működik a Battlefield plugin.
nem kell az .Menj fel YT-ra és nézegess tutorialokat mindegy melyik verzió, az alapdolgokat bármelyikböl meg tudod tanulni azon nagyrész nem változtattak, amiben meg igen az még nem fog kelleni neked .
Üdvözlet, élég furán hangzik ez most, a 7-es verzióval most fogok kezdeni. Sosem használtam maxot, de amit "tunningolok" azt ezzel csinálták sok sok éve. Mivel van mit tanulni ezért megvettem a 7-es bibliát. Sajnos a cd nem jött meg hozzá, ami nekem hasznos lenne. Ha van itt valaki aki megosztaná, feltöltenné valahová azt szívesen fogadnám. Egyébként röviden a régi Battlefield 1942 játékot reszelgetem, photoshoppal kap új nagyobb felbontású textúrákat. Vannak olyan dolgok viszont amin szeretnék kicsit változtatni és úgy textúrázni. Ilyen pl. az autó kereke mint egy malomkő úgy néz ki. A játék szerkesztője max 7-ig ad egy plugint amivel meg lehet nyitni a járműveket. Sajnos w10 rendszeren nem hibamentes, mert a bezáráskor ad hibaüzenetet. W7-nél úgy néz ki hogy menni fog, legalábbis eddig úgy fest. Szóval a 3ds max biblia cd melléklet kellene ha valakinek itt megvan. Köszi
tud valaki olyan eljárásról vagy egyébb tanáncsot hozzá, hogy hogyan lehetne egy fényképről 3d objektumot késziteni.Ugy értem ugy mint a photogrammetry vagy a point cloud eljárással. A photomact hez hasonloan, de olyan objektumoknákl ahol nincs egyértelmü függöleges visszintes viszonyitási alap . A photogrammetry progiknál akkor lehet jó eredménytelérni, ha ugyan arról a tárgyról ugyan azzal a kamerával és beállitásokkal készül nagyo sok foto több szemszögből. De hogy lehetne ezt megcsinálni, ha csak a netről letöltött random képeket tudsz szerezni ugyan arről a tárgyról?Am,inél nem biztos hogy tudod a kemra paramétereit .
Esetleg manuálisan lehetséges egy minimális számu point cloudot létrehozni a különbözö képeken bejelölt azonos pontokkal?
A nem olyan drágát a gigabites hálózathoz képest értettem, mert egy gigabites NAS sem két forint. Az mondjuk vicces, hogy a 3dsmax nem sokat profitál a 10Gbe hálózatból, mert egy fájlmegnyitás tetemes részét nem a fájlműveletek teszik ki, hanem az, amíg felépíti a jelenetet a memóriába.
Egyáltalán nem dárágk, így van. Mi vagyunk csórók. Pont nemrég beszélgettem valakivel, és jutott eszembe, amikor az illető mesélte kb. 10éve, hogy nagyon menő az irodájuk, mert minden gépet bekötöttek üvegszállal 10Gb hálózatba. 10 éve... Na. Akkor drága volt. :D
Nálunk 10Gbe NAS van, pont emiatt akartam volna tesztet valakivel, mert ilyen sebességnél már nagyon kijön a NAS-ok hardvere közötti különbség. Főleg a kis fájlok kezelésénél lennék kíváncsi tesztre másnál is. Amúgy már nem olyan drágák a 10G-s cuccok, a QNAP nagyon rágyúrt erre, hogy árban is elérhetővé tegye kisebb cégek számára is.
Van itt valaki, aki 10Gbe környezetben dolgozik? Ha igen, akkor milyen fileservert vagy nas-t használtok? Esetleg valaki kapható egy kis benchmark-ra?
azért annak örülök, hogy a program nem kompatibilis visszafelé saját magával sem . 2020-ban elkezdett modellt a 2017-sel nem lehet betölteni. Pedig full default minden semmi speciális módosító nincs használva hozzá. Azért azt gondoltam, hogy ez nem kellene , hogy akadály legyen egy ilyen programnak, hogy átvinni egyik fájt egy másik gépre különböző verziókkal.
Szerintem Blender mert abban tudsz hard surfacet is csinálni de ha sculptoplni akarsz detailt rá mint a zbrushban meg tudod azt is programon belül csinálni nem kell az import exportal szopni. Cserébe nem industry standard és még mindig hülyén állnak hozzá az emberek. Houdini node based vfx valami abban a legerősebb azzal nem fogsz normálisan modellezni modo meg nem rossz de drága meg szintén nem industry standard akkor. Maradhatsz a mayánál is de én mindenképpen megtartom a Blendert.