LOL, a gőzgép is mennyivel nehezebb a vitorlánál, aztán valahogy mégiscsak elterjedt ;) A teslában az az érdekes, hogy nincs benne semmi érdekes. Csak valahogy a nagy büdös semmiből hirtelen lett egy autógyár, amelyik olyan autókat készít, amilyeneket addig -így futószalagon- senki sem csinált. Ráadásul olyan minőségben, amit nyugodtan a prémium európai/japán gyártókéval van egy szinten. De valóban, műszakilag annyira nem nagy szám. Csak éppen van mögötte egy kurva nagy szándék, épülnek ki a töltőberendezések (már EUban is), terjed a dolog. Lehet, hogy lufi a papírok értéke, nem értek a tőzsdéhez. De azt mondani a teslára, hogy nincs mögötte produktum, az struccpolitika. Visszatérve a gőzgépre: mai szemmel mit mondanál arra? Hogy valami óriási dolog? Ugyanmár. Akkor már tudtak gyártani kazánokat, tudták, hogy a vizet felforralva gőzt kapnak, tudtak jól tömített hengereket/dugattyúkat gyártani, tudták az alternáló mozgást körmozgássá alakítani. Tehát akkor mondhatjuk, hogy a gőzgép megszületése gyakorlatilag semmiség volt, egy lufi. Hisz semmi extra nincs benne. Most még csak pártízezres a nagyságrend a gyártás, de bakker pár éve működnek csak.
egyelőre a NASDAQ-n túlértékelt a Tesla, de ha komolyabb bevételeik lesznek akkor rendben. Kb 200 többért adják a Tesla papírt mint a bevétele, olyan 70ig lenne normális. Mondjuk egy Microsoft 16, egy facebook 74, egy apple 16, egy Yahoo 6, egy Intel 13. Így már van viszonyítási alapod az 195 ös tesla értékhez, azért ne legyünk igazságtalanok, egy relatív kezdő cég, igaz már 11 éves, de...
Igen a Tesla S baromi nehéz kocsi. Minden estre azért kipróbálnám, hogy milyen lehet vezetni :) Kb egy fél éve volt szerencsém 2 napra megkapnom az opel amperát. Mit ne mondjak fantasztikus volt az élmény. Az autó nyomatéka brutális, viszont úgy használni mint egy benzines vagy gázolajos gépkocsit lehetetlenség. Ha egy kicsit jobban nyomod neki elég hamar lemerülnek az akkumulátor telepei.
Az oké, de ami helyett használnák az is az. Ellenben eddig ment a rinya, hogy nagyon drága és nagyon környezetszennyező vagy energiapocsékoló az akkumulátor gyártása. Na most pampogjon valaki ezért. Itt van EZ. SOKKAL olcsóbb mint eddig bármikor, a gyár meg megújuló energiával fog szépen működni, ami nagyságrenddel csökkenti az eddigi környezeti terhelést a gyártás során. 20 éve megy a rinyálás ezen, erre megcsinálja a Tesla, de mindenki nekiáll fikázni. Elon Musk Debuts the Tesla Powerwall Utoljára szerkesztette: Inquisitor, 2015.05.01. 16:07:16
Mondjatok olyan technológiákat, amellyel viszonylag kevés energia befektetés árán télen be lehet fűteni egy lakást.. és olyant amellyel nyáron le lehet hűteni.
https://www.youtube.com/watch?v=pKZgnXQCp98 Ez fenntartható és mindenkinek rendelkezésére áll.
Az iménti kérdésre válaszom:Talán azért mert sok pénzt fektettek a kifejlesztésébe és most szeretnék visszakapni, ezért lobbizzák orrba-szájba. Valójában én megtiltanám zöld területeken a napelemtáblák építését. Inkább hagyni kéne kicsit visszavadulni a természetet.
Jó pár éve volt egy magyar srác aki tervezett és készített valami kompakt biogáz tartályt ami még fűthető is volt a téli időjárás miatt. Hogy mi lett a projekttel nem tudom, vidéken szerintem működhetne.
Amúgy jó lenne valami értelmiségiek által kidolgozott, megtervezett, méretezési táblázatokkal ellátott "csináld magad" megoldás is ami a kezdetektől a végig tartalmazna leírást.
Ha rákerestetsz biztosan találsz leírásokat, még ha angolul is. Én találtam még külföldi cégeket is, akik ráálltak ezek gyártására, most nem keresek vissza. Megjegyzem, mióta láttam ezeket az elképzeléseket, egyre inkább érik a gondolat a fejemben, hogy valami gumibelsőt kéne feltölteni-hagyni felfúvódni-, majd azt egy csövön keresztül a benzines autóm szívótorkába bevezetni. A motorvezérlő elektronika majd visszaveszi a befecskendezett benzin/autógáz mennyiségét a szükséges mértékben.
Igen külföldi leírásokat összelehet szedni, de én speciel egy magyar viszonyokat figyelembe vevő lakossági leírásnak jobban örülnék. Pl hogy xx m3 gázhoz naponta ennyi anyagot és vizet kell betölteni, ilyen tartály és gáztároló, és fűtés vagy szigetelt helység télire ect.
Én próbálkoztam ilyesmik számolgatásával de arra jutottam, számomra az interneten keringő infókból összehalászni és kiszámolni az adatokat tovább tart, mint letesztelni és kimérni a mintavideóban látottakat. A sors fintora, hogy mivel nem vagyok rászorulva, ezért érdekesebbnek találtam egy infrakamera házilagos elkészítését és beszerelését a kocsimba.