Minden elismerésem a csapatnak és a bátor tesztpilótának. Vállalkozását Gagarinéhoz hasonlítanám. Ezzel a repüléssel beírta magát a történelemkönyvekbe, mint a magánûrrepülés úttörõje.
Szerintem sem..és remélem nemsokára ez már rutin lesz ;)
Legalabb nem felelotlenkednek, mint a ruszkik a 60as evekben, mikor elvtarsi parancsra mindenkepp fel kellett szallni, ezert a raketat feltankolva hegesztettek meg. Fel is robbant a kozelben allo 200 emberrel 1utt.
A hármas pedig ionpajzssal..
Az X-Prize lényege pont az, hogy a civil ûrhajózást lépcsözetesen fejlessze/támogassa. Egybõl LEO-ra (alacsony keringési pálya) eljutni iszonyatosan bonyolult dolog, és a legtöbb csapat erejét meghaladó dolog. Ezért elõször a cél csak az, hogy 100km-es magasságba 'ugorjanak' fel, de nem érik el az elsõ kozmikus sebességet, vagyis nem állnak keringési pályára - ergo nincs szükség hõvédõ pajzsra sem.
Viszont ez a feladat is komoly kihívás, meg kell tervezni/építeni egy jól és megbízhatóan mûködõ rakétahajtómûvet; egy rakétatestet, benne a nyomásálló utaskabinnal; meg kell oldani az indítás és a biztonságos visszatérés feltételeit és mindezt úgy, hogy a jármûnek újrafelhasználhatónak kell lennie.
Ha mindez megvan, akkor a csapatok már rendelkeznek némi alappal a következõ lépcsõfok, vagyis a keringési pálya elérésére képes ûrhajó kifejlesztéséhez/megépítéséhez és nem nulláról kell kezdeniük. Rutan is utalt arra, hogy a SpaceShipOne technológiája továbbfejleszthetõ, és elérhetõ vele a LEO. Talán a SpaceShipTwo már valódi ûrhajó lesz, hõpajzsal...
Én látok rosszul, vagy az elsö futómüvön valóban nincs kerék?
Az ûrsiklókhoz kell, mivel azok, nem 2400km/h sebességgel jönnek a légkörbe, hanem kb. 20000km/h sebességgel. Ez a gép lényegében csak egy ugrást hajtott végre, mint amit a halak tesznek a vízbõl.