Van idekukucs újdonság és a következõt se felejtsük link ... valójában nem lehet felkészülni milyen baromság jön még (?!) Mondjuk az FPSGUN egeret már kipróbáltam és az egyáltalán nem rossz, csak meg kell szokni ... nézze
Lost Vikings nem volt annyira egyedi 1992-ben 1991-ben már kijött a Gobliiins az ötlet azonos: három figura, különbözõ képességekkel
a meglévõ játékstílusokon is lehet újítani The Unfinished Swan, nem látod a környezetet amíg festéklabdát nem dobsz rá
ez nagy ötlet, nézzétek meg a videót
ja, de olyan mikor lesz? mutiban az emberek ténylegesen mikor fognak szerepet játszani? szerintem soha ez megfigyelhetõ rpg-ben amikor csak gyûjtik a pontokat és egymást kaszabolják, illetve fps-ben ahol hiába van a csapatnak közös célja (pl. védd a rádiót), a legtöbb csak a skalpokat szedi a pálya másik végén szal, ha még lenne is játékélmény, az idióta gamerek tönkreteszik talán valamilyen szinten "kötötteb" játékok kellenének
hát ja, a street legal egy kurva jó gém lehetne. így is szeretem, de a takonyhoz szokott közönségnek nem felel meg. kár a szutyok kiadóért, iszonyat dolgot hoztak volna ki belõle az arcok, az tutter. a crc viszont süti, bár nem új stílus, viszont JÓ:) rég nem kötött le gém ennyire. de egy teljesen top street legalnak akkor is jobban örülnék:(
Innováció... pont a Blizzard mutatott ebbõl elég sokat a fennállása óta. Lost Vikings- soha nem volt hasonló. Diablo-azt sem lehetett tudni, eszik-e vagy isszák míg ki nem lehetett próbálni.
A Diablo az teljesen új stílus volt, semmi nem hasonlított rá a maga idejében, kellett egy hét, hogy megszokjam az új koncepciót, hogy mit-shogy. De már nem új stílus. Gondolom te még akkor ovis lehettél, amikor a Diablo 1 megjelent és mindenki csak a száját tátotta.
bébiszitteres game fegyverépítõ lövöldözõs (et rakod össze a puskát, amivel lõsz) Virtual Pékség bombaszakértõ/hatástalanító Stratégia: vezess fantomcéget :-) Garázdálkodj okosan Van még egy pár játékötlet. De stílus... mint a zenében, kettõ-három összefonódik, lesz belõlük új.
igen GTA tényleg egyedi játékstílus a játékokban fontos az ember szabadsága, vagyis a mászkálás ide-oda én FPS-eket is ezért szeretem és hogy A pontból B-be több féle módon lehet eljutni, kár autós játékokat kötött pályával csinálják
nekem pl. Call of duty kieg.-ben tetszik a tankok és a jeep-ek szerepe szinesebbé teszik a játékot szinte félek amikor hallom a közeledõ tankot
még a Silent Hunter 3-ra leszek kiváncsi, hogy a tengeralattjárós játékok hova fejlõdnek
"Elmarháskodjuk ezt a pár évet,Aztán jön majd az igazi szabadság" Most arra törekednek ( meg aki nem, tegye) hogy a meglévõ stilik felszabaduljanak és teret adjanak saját maguknak és a játékosoknak! Na most Pölö gta honnan keztük hova megyünk, személyszerint az összes részét végigjátszottam töbször is és még mindíg nem untam meg mert mindíg adott valami ujat, emlékszem amikor libertybe beléptem a 3. részben anyira élveztem az egészet hogy képes voltam heteket csak járkálni a városban, na meg a vice majdnem kiugrottam az ablakon amikor megláttam az 1. helit és az air része lettem.
Tuti bemennek a volt gimnaziumomba ket uzival felszerelkezve, megkoszonni azt a nehany felejthetetlen evet... Par eve be is modeleztem az iskolamat egy quake palyaszerkesztovel, de nem volt az igazi.
Igazad van, olyan jatek kene, amiben tenyleg azt lehet csinalni amit akarsz. Eddig csak egy hasonloval talalkoztam, a Way of the samurai 2, de persze ott is nagyon meg van kotve az ember keze.
Peter M. az aki most a black és a movie vel tarolni akar, de már nincs is szükség uj stílusokra csak a jelenlegiek kibõvítésére szabadabbá tételére pl egy országnyi területen képzeljétek el egy teljesen valós idejû 20. gta epizódot teljesen sims elemmekkel és teljesen egy világbeli szabadsággal hogy mondjuk viccbõl bemész egy földrajz órára a wall streeten vagy párizsba utazol és megnézed a eifel tornyot ..... Egy játékhoz elõbb álmodni tervezni megalkotni kell vagy elõvenni a történelem könyveket, de ehhez kell a hardverek tökélesedése is ami már egy másik meghatározó tényezõ a többi mellett
az említett kivételektõl eltekintve, akik azért a jövõre is gondolnak, és nem szeretnek tömött sorokba beállni a játékaikkal
!Black & White! Forever, Egyébként millio+1 uj játékstísusban lehetne alkotni csak már megvannak azok amik beválltak és ezekre építenek a felylesztõk, mert õk is a bevételre hajtanak.
Azért borzasztó, hogy az ember igazán már csak ezektõl a koponyáktól várhat eredetit, néhány frissítõ kivétellel. Bár Sid eléggé eltévedt anno a Civilization folytatásával :) De valóban, bármikor elõrukkolhatnak valami olyannal, amítõl újra tesz az ember a karácsonyi nyüzsire, és az ünnep csak arra jó, hogy tudsz játszani 2 napon keresztül összeesésig! :)
Én a jó öreg Peter Molineoux-ra voksolnék, ha valami újat várnék. Talán nem egetrengetõ, de új, és élvezetes lesz:)!
azért lássuk be, a Starcraft sem az a kimondott játékipari forradalom, technikailag meg soha nem tartozott az élvonalba ellenben a következõkkel: Morrowind, Gothic, Sea Dogs, Arx Fatalis vagy anno az Elder Scrolls: Arena, ami évekkel megelõzte a korát
ezért mondom, hogy bár adott stílushoz mért minõséget igen, innovációt nem várhatsz el a Blizzard féle sikerjáték-gyáraktól
Nem pont a Diablot kell kiszedni, az telleg eleg gaz, de csinaltak vagy 20 jatekot. Pld. Starcrafttal meg most is majdnem minden nap jatszok.
Ne is emlitsd, eleg sok jatekkal jatszottam mindketto fejlesztotol, de kivetel nelkul egyik se jott be. Mostanaban mar ha kijon egy Jowood jatek minel messzebb elkerulom.
Akkor nem értetted meg a Planetside lényegét. Én és pár magyar haverom (akik szinte mind itt vannak az sg-n si) remekül játszottunk együtt... volt hogy 10 maygarok meg vagy 20an külföldiek védtünk egy bázist vagy 60 ellenféllel szemben, és nyertünk...
Én is egy ilyesmire várok már mióta. A Morrowind-ból, a Gothic-ból, a Baldur's Gate, és az NWN sorozatból összegyúrni egy eszméletlen játékot, tengernyi játékidõvel, lehetõségekkel, cselekményszállal, tárgyakkal, szabad karakterépítéssel, erõs multival. Még az se zavarna ha d&d rendszert húznának rá.
Csak hát más az álom, meg más a valóság... Egy ilyen cuccot megcsinálni hihetetlen munka, brutál vas kell hozzá, és bizony nem lenne akkora sikere, mint pl egy gta-nak. Pedig hosszútávon sokkal stabilabb közönsége lenne, meg lehet nézni még mindig mennyi rajongója van a fent említett játékoknak.
Felreertesz, szeretem a lassu jatekokat meg everquesttel is jatszottam par napot de inkabb lealltam mert komoly raszokas lett volna belole. Planetsideban viszont minden elhalalozas utan(marpedig FPS-ben surun hal az ember) ugyanazt az ertelmetlen, hosszu utat vegig kell jarni bazisodtol a csataterig, varni kell amig a csataterre teleportalnak, es onnantol megin el kell jutni a legkozelebbi harchoz, ami ertelmetlenul lassu es unalmas.
Elvileg igen, gyakorlatilag a Planetsidet meg a jatek kategoriaba se lehet belesorolni... 10 percet kell benne maszkalni hogy kijuss a csataterre 1 percet jatszani.
nekem a dott-ban tetszett hogy bementél egy szobába, ott volt egy gép és egy c64 grafikájú játékkal játszhattál a játékon belül :D ez szvsz nagy ötlet volt
látta valaki a star trek voyager sorozatot? volt benne egy holo szoba(asszem) ahova bementek, és elõre megírt programokkal szorakoztak, mintha a valoságban lettek volna, csakhát holo kivetítésû na ilyen sztem nem lesz, de ha belegondoltok, hogy 15 éve még a commodore 16 mekkora szám volt, és azota hol tartunk, akkor az elkövetkezõ 15 évben még nagyobb fejlõdések lesznek ez teret ad majd a virtuális világoknak stb SZTEM
De ebben nem egy embert irányítasz, hanem szimulátorban is látod... Csak éppen nem fegyver a kezedben... :-)
Nagyon régen volt egy First Person Focis játék... címre már nem emléxem, csak egy 90-es évekbeli játékújságban olvastam róla, vagy CoV évkönyv valamelyikében...
vagy a régi nagy játékokat új köntösben újra feldolgozni mai szinvonalom pl: barbarian,wizard of war, fort apocalypse, falcon patrol, archon, wings of fury, saboteur stb, és a legjobb a blade of darkness, mondjuk olyan graffal mint a conan volt, a sztori maradna ua, legfeljebb kiegészítenék pár új monstrával, fegyverrel meg secrettel
Savageben kevesebb az rpg elem mind diabloban... osszesen annyi hogy szintet lehet lepni benne. Jatszottam vele, nem igazan jott be. Battlezone jo volt, de hianyzott belole valami, talan nem volt meg az a hangulata ami lekotott volna napokig.
Új stílus nem nagyon lesz... Sztem a kevert stílusoké a jövõ..
még illik is az fpshez:D first person sport:D mehet a fpshooter/sneaker(thief)/survivor(stalker) mellé:)
first person sportjáték? csak jó ai kellene hozzá meg jol megoldott irányítás..
pl.: - Battlezone1,2 Az Urban Assaultban nem vagyok biztos...
Savage: RTS/FPS Egy idõben kijött pár RTS/FPS single playerre is de már egyiknek se jut eszembe a neve :) Mechwarrior szerû világban játszódott kb az összes :)
jaj bocs, RPG/FPS-t olvastam (a fantasy-t meg nem láttam)
FPSben is vannak meg kiaknazatlan otletek. Menj ki kinai piacra, vegyel par geppuskat, szedj par tuszt aztan mehet a CS eloben! Elonyei: fotorealisztikus grafika, valosaghu serulesmodel, tokeletes fizikai modelezese a kornyezetnek. Hatrany: hosszu respawn ido (25 ev, ha van reinkarnacio), rovid jatek.
Viccet felreteve: kene mar egy igazan jo fantasy RPG/RTS keverek. Nem olyasmire gondolok, ahol legyartod a host mint War3ban, hanem Baldur's Gate szeruen lehetne indulni egy emberrel, kalandozni, sok NPCt fel lehetne szedni, lennenek hosszu parbeszedek, majd lehetne epiteni egy varat vagy varost(BG2ben pld a Nalia varas kuldije nagyon bejott, csak utana keves dolgot lehetett csinalni a varban). Strongholdban is voltak nagyon jo otletek, de keves lehetoseg es hamar meg lehetett unni.
volt vmi hasonló kísérlet,de annyira túl lett bonyolítva hogy nagyon szutyok lett végül,annyira király gém volt,hogy még a nevére se emlékszem :-)
háborús témában pl. lehetne olyan, hogy a körökre osztott stratégiai rész után "lejjebb" mehetsz egy szinttel, és RTS stílusban konkrét ütközeteket vezethetsz, de ha ennél is közelebbrõl akarod átélni, kapcsolsz FPS módba, és már bent is vagy a gyepában :)
nekem pl. jólesne egy autóverseny manager, pl. nascar
csapatszervezés, szponzori szerzõdések, edzések stb, és ami a lényeg: teljes hosszúságú versenyek 10 kapcsolható kameraállással, reatime stratégiával, rádió parancsokkal
izgi lenne, persze ugyanez mûködne F1 vagy GT formában is
az ötlet onnan jött, hogy anno a Sports Car GT-ben lehetett a boxban cserélni az AI pilótával, utána jött a csipsz, kóla, és az õrjöngés a monitor elõtt (munkahelyen nyomtuk, kb öten)
szerintem a perifériákat kéne fejleszteni, így a régi stílusok is újszerûen hatnának, pl. FPS sisakkal+adatkesztyû, csak a láb mozgását nehezen lehet megoldani
és a mai játékokban azt unom, hogy mindent bill+egérrel lehet játszani, de a joystick/kormányokról ne is beszéljünk mert agyonütik az amúgy is béna szimulátorokat is
én azt mondom, hogy elõbb-utóbb itt lesz változás
hát sztem az mmorpg-jé a jövõ, no meg ilyenek mint a battlefield 2.. de ezek mellett bõven ott lesz pl a san andreas nem kell új stílus pont ahogy foglalt nick mondta
pl a gtaról is ez már hányadik bõr mégis rengetegen jáccanak vele éveken keresztül ötlet az kéne nekik vagy pl nézzük a street legalt, mondhatni új stílus volt csak hát szerentsétlenek megkapták a legjobb kiadót ^.^ pedig nagy lehetett volna tehát ötlet és pénz kell :D
majd ha nagyobb lesz a gépek teljesítménye, vagy vki veszi a bátorságot és nem az adott kornak megfelelõ csúcs grafikával ír egy programot, akkor lehetne vmi gta/maffia/max payne/die hard szerû nyomozósdi lövöldözõs mászkálós egyveleget, hasonlót mint az elit mûfaj csak itt nem az ûrben. már a mai gépek is tudnának ilyesmit, korábban erre nem volt lehetõség a gyenge hardver miatt, viszont csakis úgy, hogy mai szinten közepes grafikával.
Én azt gondolom, hogy új stílusok nem igazán lesznek, inkább egyedi ötletek. Például a Dungeon Keeper: végülis egy stratégiai játék, egy RTS, na de milyen, kéremszépen? A Final Fantasy sorozat is "csak" egy kaland, de felfoghatatlan remekmû (történetében, összetettségében, grafikájában, hosszában stb.). Vagy ott a GTA, a Theme Hospital, stb... : én tehát azt mondom, nem egy új stílus kell a posvány felkavarásához, hanem egy ötlet...
Én úgy látom, hogy a problémát (az élvezet megölését) a nagyon_hasonló játékok új és új köntösbe való öltöztetése jelenti. A Syberiából pölö végtelen számú résszel eláraszthatnak, a kinézet változtatása nélkül (sõt, zokon is veszem ha változtatnak!), amíg kitalálnak újabb sztorit, helyszíneket, fejtörõket. Vidámparkos játékból is jöhet számolatlan, ameddig vannak benne új vidámpark elemek... Szerintem az a gáz, amikor kiadják ugyanazt kicsit felturbózva, kicsit szebb a grafika, erõsebb gép kell hozzá, nem a sivatagban játszódik hanem az erdõben, nem fagyit kell eladni hanem sütit, nem Kalasnyikov hanem HK, nem tank hanem harckocsi. Na ez a gáz szvsz. Ezzel van elárasztva a piac...
Tehát a lényeg szerintem: a meglévõ stílusokat nem horizontálisan kellene nyomatni, hanem vertikálisan, és idõrõl-idõre teret kellene adni azoknak a géniuszoknak, akik ki tudnak találni valami egyedit.
MADár
De az nem igazán új stílus, valami gyökeresen újra gondoltam. Biztos vagyok benne hogy még van jópár :D De egyre nehezebb újat feltalálni ez tény. Meg az is, hogy manapság a nagy kiadók, fejlesztõk nem is nagyon akarnak.
én szerintem ennek egyszer vége lesz, vége kell hogy legyen, mert az emberek se akarják már a lerágott csontot, ergo nem veszik meg, a játékokat, ebbe csak az a baj hogy én is pl olyan vagyok hogy szeretem ugyanazt egy kicsit másképp, ott van pl az age of empire, aztán a kiegek a második rész a kiegek és a mithology, és még mindig ha kijönne egy kieg játszanék vele, vagy a syberia 1,2 stb szerintem ez a nem tudnak új mûfajt teremteni, meg a történet leginkább az fps-ekre igaz, dehát majdcsak lesz valami, viszont amíg nincs igény az újra, mert ha még a kiadóbnak még mindig megéri kiadni a szart akkor a vevõkbe van a hiba...
Szerintem a következõ újítás (bár már arcade verzióban ilyen is létezik) a VR játékok lesznek (mármint hogy a te mozgásaid irányítják a játékot)
Uj jatekstilus? Ugyanmar, mar uj tortenetet se tudnak kitalalni... Igazabol az a baj, hogy a nagy jatekkeszito vallalatokat a reszvenyesek es befektetok iranyitjak, akik biztos hasznot akadnak a penzukert. Es uj=kockazat, igy maradnak az ezerszer leragott csontnal, hisz latjak, hogy mas kiadok is milliokat keresnek vele.
Ha lenne már megcsinálták volna.Részben pont ezért tûnt a sok régi játék jobbnak, mert akkor új volt az adott stílus és még nem gyártották õket tonnaszámra.
A minap eszembe jutott, hogy milyen új stílust lehetne feltalálni, hogy egy kis friss vért ömlesszünk a játékiparba (globális játékiparra gondolom, platform-függetlenül).
Mert ugye vannak a mára már õs-mûfajok, mint pl.: FPS, RTS, RGP, MMORPG, TPS, Point & Click Adventure (meg a többi kalandjáték egyáltalán, egészen a Myst stílusig), TBS, Hack & Slash, különféle szimulátorok mint mûfaj, stb., mindez a teljesség igénye nélkül mindenki képzelje hozzá a maradékot.
A kérdés viszont az, hogy tud-e valaki olyan mûfajt kitalálni, amire még nem volt példa a játék-történelemben? Ha példának vesszük a Wolfeinsteint, nem igazán tudnám megmondani, mennyire volt anno kézenfekvõ az FPS stílus, lehet hogy ott is meg kellett izzadni rendesen, hogy ez valakinek eszébe jusson hogy ?há? ilyet is lehetne csinálni próbáljuk ki?.