Na még egy kérdés mert már lassan pénzt kérhetnél az infóért, az elsõ kerekem nagyon jó állapotú a hátsó elég kopott, kicserélhetem kompletten õket? nincs simsonnál ilyen hogy hátsó vagy elsõ kerék, ugyanolyan a felépítése? gondolom a fékek ereje sem változik majd sokat mert a pofa kopik nem a dob?
azok a zégerek nem szétfeszítõsek hanem "lehúzósak" olyan mint egy bevágott alátét.
nem fog menni a dolog, mert a dugón a csapszeg-dugótetõ is más amennyire én tudom, úgyhogy veszett ügy lenne, illetve a dugószoknya is hétszentség hogy rövidebb, ami betesz a vezérlésnek.
Csak tudod milyen egy zéger, mint a rossz gyerek...elszáll aztán keresheted... :D Azért megnéztem volna a csávót hogy mit mond a yard-nak. -Gyorsan ment a szemétje! -Mennyivel Uram? -Nem tudom. kb ennyi lett volna. Ilyenért ki sem jönnek...ha mondod hogy jónapot két ember követ és sztem le akarnak szúrni akkor azt fogja mondani a diszpécser hogy amennyiben beigazolódik gyanuja kérem hívjon vissza
Egy kis csavarhúzóval is ki lehet venni. a seeger gyûrût. Amúgy képzeljétek mi történt ma : kimentem motorozni meló után hogy picit lenyugodjak mert elég gáz volt (nem simosonnal)na szal megyek kavicsos úton erre megállít egy krapek elkezd ugatni hogy gyorsan megyek meg elkezdi rángatni a sisakom mondjuk sokra nem ment vele mert csak egy picit mozgott a sisakom de nem tudott meglökni :D azt hittem megölöm , lábbal vér nélkül.Megfenyegetett hogy rendõrt hív :D csak a probléma mire kiér a yard arra hazaérek lemosom a motort meg berakom XD . Szabolcs szerintem semmi változás nem lesz de errõl pianista tud talán bõvebben. Széles utat és olcsó benzint!
ha simsonba s50-es dugo helyet s51-es dugot teszek az nagy külömség vagy mi a külömbség közte??
milyen nagyáruházban lehet venni zégerfogót? Neten rákeresek mindenbõl csak webáruházakat ad, amiknek természetesen mind keleten vannak gyárai vagy boltjai. 800ft-ra meg ki akar 1000ft szállítási költséget fizetni....
be kell szereznem egy zéger leszedõt :D az egy életveszély a szemre :) persze csak ha szakszerûtlenül próbálom leszedni
semmi extrát nem tartalmaz, a pofákat 1-1 zéger fogja a fordulási pontnál, a fékkulcsnál meg egy rugó van, de mondjuk a rugóval megyûlhet a bajod, de ez nem biztos, a fékkulcsot meg natúrba ki lehet húzni minden erõlködés nélkül.
és mennyire bonyolult behelyezni a pofákat elõre? hátsó fék nekem elég, csak akkor blokkol ha taposom és nem is szeretem ha blokkol...veszélyes, így megfelel az elsõbe kéne nagyobb hatásfok mert kopott a pofa.
az MZA gyártmányú fékpofa eléggé erõs fajta, gond nélkül blokkolja a kereket, ha hátsó fékrõl van szó lehet a fékkulcs azon fele kopott ami a pofákat szétnyomja, ha ez a helyzet akkor a fékkart a kulcson fordítsd meg hogy ne lefele hanem felfele álljon, ekkor a fékkulcs még kopatlan fele kerül használatba ami visszahozza a fékerõt.
milyen tippekkel lehet a fékerõt növelni dobfék esetében? teljesen új fékpofa bevágott fajta elég arra hogy blokkolja az elsõ kereket mondjuk 50nél ha rádölnék a kormányra? Nem elesni akarok csak az erejét felmérni tapasztalatokból, tudom hogy sosem lesz olyan reakciógyorsasága mint a tárcsásnak. Ha nem muszáj nem akarok tárcsaféket, azt mondják nehéz összehozni simsonra, vagy komplett elsõ villa kerék stb (ETZrõl) csere vagy hegesztés, eszközök hiányában ez nekem bonyolult illetve drága.
az az úgynevezett gyorsabb a 14-essel dolog abba tudható be hogy a kihajtás a kislánckeróra van rátéve, és nem a kerékre, tehát ha felrak az illetõ egy 14-est a 17-es helyett jóhogy többet fog mutatni, mert a tengelyen a fordulat megmarad, vagy neadjisten nagyobb lesz, de a kerekek átfordulása lassabb lesz. a 70-et megy dolog meg az óráknak tudható be, a mostani motorokon is nagyritka a pontos óra, egyes robeszoknál olyan drasztikus a helyzet hogy 60-nál 70-et mutat, nemhogy szegény 30 éves órában, gps-el mér pontos értéket, vagy esetleg bringaóra jól beállítva. az összes S51-es motor ugyanazzal a áttétellel készült, kivéve a váltó ami ugye a 3 és 4 sebis, de a végfokozat ezekben is ugyanaz, csak a 4 sebisnél jobb az elosztás.
és igen a hengeren sok múlik, lehet az a henger egy 70-es is de hiába vagánykodik a csávesz ha egy rakat fos a vezérlése, és lehet egy 50ccm-es is aminek qrvajó a vezérlése, és 3x lekörözi a gyári 70-eseket, tehát ezen sok múlik
Egyik haverom pl mondta hogy az apjának van egy star-ja és elég erõs, aztán elkérte az enyémet, és azt mondta hogy ez nagyon durva, viszont mikor jöttem Pestrõl Gyõrbe, 140km akkor több mint 5 óra alatt értem ide az kb 4 és fél tisztán pihenõk nélkül magyarul kb alig mentem átlagba 30 fölött, és jobban meg nem akarom húzni neki mert akkor már pöröghet vagy 3-4ezret és tisztelem annyira hogy nem akarom megölni, 45 utazónál úgy érzem, száguldozok :D Az egyetlen lehangoló dolog eddigi pár hetes motoros pályafutásom alatt csak az mikor a kerti traktor dudál mögöttem hogy kicsit odahúzhatnám mert feltartom... :)
Újabb téma: rengeteget olvasok mostanában különbözõ infókat fórumokat, fejtegetéseket simsonokról, sok olyat írnak hogy gyári simson megy 70et, 60 utazót, akkor a másik irja hogy nem, 50 az utazó 60 a vége, akkor van aki azt írja hogy 14 es fogaskerékkel többet megy mint 17essel úgy hogy kipörgi ugyanazt a fordulatot!!!! ami ugye illogikus max akkor mehet többet a kisebb áttét ha nem birja a 17est és fele annyi fordulatszámnál megreked...szóval a sok összevisszaságból azt szürtem le hogy vagy hülyeségeket írtak vagy nem mindegy hogy milyen gyári simson, nekem pl endúró és el tudom képzelni hogy nekem gyárilag több helyen is olyan az áttét hogy erõs legyen terepre való, magyarul lehet hogy az enyém 17es áttéttel megy annyit és lesz ugyanolyan erõs, mint egy s51b 14 essel mivel nem csak az elsõ fogaskeréknél van különbség egy enduró és egy b-s között. Van létjogosultsága az elméletemnek? Vagy ugyanakkora egy b-s és egy enduró hátsó fogaskereke és a blokkon belüli áttétek is?
Megnézte, azt mondta hogy kicsit kopott a kuplung de még jó ezért nem cserélt azon semmit csak beállította, de mivel be volt kopva és kicsit meg lett mozgatva újra kell kopnia, semmi baj, viszont olyan bika a motorom, most jöttem 150 km-t és 4esben húz mint a bivaly úgyhogy egyel nagyobb elsõ fogason gondolkodom, mennyit dobna a sebihez?
Üdv ! Kérdésem lenne mondjuk nem simsonos de motor . Na szóval van egy 250 es krossz enduróm és tegnap kimentem motorozni amikor meglepõ dolog történt mégpedig fél óra alatt nagyjából 3 liter benzin ment el ami picit sok. És az lenne a lénygi kérdés hogy kipufogó végdobot cseréltem lehet hogy jobban átölik a henger és az égéstermékkel jön az üzemanyag? Meg még próbálok állitani a karbin hátha segit.
jaja 2-3 ezer, lehet jobb is hogy elviszed, elvégre mint írtam nem biztos hogy a kopatlanság miatt van, jobb ha át van nézve :)
2-3 ezerre gondolsz? jól van kösz a segítséget, hétfõn viszem hozzájuk az a legjobb, télre ugyis le kell tennem, csak azt szeretném elkerülni hogy baja legyen, ha cska kopnia kell az nem gond :D
nem megnéztem és volt benne szépen, 2 hete lett felújítva, akkor elképzelhetõ hogy még kell kopnia? mikor kezdjek aggódni? ha nem múlik el 2 hónap után sem? amúgy 2 hét alatt 500kmet pakoltam bele. és hétfõn még 150 belemegy
esetleg még a fogasok is tudnak minimális hangot adni, mivel azoknak is kopniuk kell, mert a szélein mindig van minimális sorja, ezeknek le kell kopnia akkor elhallgat, de az olajat sztem nézd meg mindenképp, bár táboritól nem nézek ki olyat hogy nem önt bele.
ha kissebb módosítással is beéred akkor javaslom a simson.hu-n található minituning leírást, azzal a 60-as utazó és a 80-as vég már elérhetõ, 1-2 órás munkával, minimális szerszámkövetelménnyel.
a nyekergést a kuplung csinálja, lehet hogy csúszik, ez esetben nézd meg hogy a karnál van-e holtjáték, ha van akkor az okozza hogy új, kell kis idõ míg bekopik.
Tuningon is csak azért gondolkodok hogy egy 65-70 utazót tudjon tartani mert így mindenkinek az útjában vagyok.
adtak is papírt hogy mit javítottak rajta, szép kis lista, persze azt irnak rá amit akarnak mivel nem értek hozzá bárhogy átverhetnek, ez a tetves mostani világ amúgy is ilyen mindenhez nem érthetsz ezért úton útfélen lehúzkodnak, de mint már írtam, nem számít a pénz, olyan értelemben hogy szerelembõl vettem simsont és nem is fogom eladni jóideig úgyhogy ha a végösszeg 200000 is lesz mire minden gyönyörû állapotú rajta az sem zavar csak szeretnék járni vele simsonálisra és büszkén mutogatni, egyedi festést csinálok rá, úgyhogy nálam ilyen mindent megérõ házikedvenc státuszban lesz, és nem azért hogy hajtsam, szivesen eldöcögök vele 45-50el 200km-t is mert az érzés utánozhatatlan :)
Tábori Tuning csinálta, elvileg 40 éve foglalkozik motorokkal, mindenkitõl jót hallottam róla meg a fiáról, azt mondta mindent ki kellett cserélni a blokkban fõ alkatrészt, váltó, fõtengely, berugótengely szimeringek, csapágyak, + karbiban is cserélt vmit, hengerhez meg dugóhoz nem nyúlt, hajtókarhoz sem, gyújtást állított, karbit, lámpát bekötötte rendesen, és sztem 45ezret számolt fel munkadíjnak, és 25 volt az alkatrész költség, így jön ki a 70 ezer, viszont az a minimum hogy ezek után ha csak egy kicsi melléröffenés is van viszem hozzájuk és verem az asztalt, hogy 70 rongyért nekem garanciálisan javítsanak mindent...hétfõn viszem a nyikorgás miatt...sztem ez a minimum hogy 70 úgy összerakják mintha új lenne
Jah egy dolog kimaradt http://molnarmotor.hu/termek/simson_51_-_motorblokk_kpl_3seb.html zsír új motorblokk .
Nos hát simsonos kolega nem akarlak megsérteni de akkor vagy átvert a szerelõ vagy nem tom de 70 ezer csak a blokkra és még nem is tökéletes ? Amúgy magánszemélyhez vitted vagy szervizbe? Ha magánszemély és ebben nincs tuning akkor vedd elõ a vadászpuskát és látogass a szerelõdhöz ,ha szerviz akkor menny vissza és kérj garanciális javítást elvileg köteles rá. De ha nem akarsz ilyen dolgokhoz folyamodni akkor nézd meg magad mi lehet a gond lehet csak olaj de lehet más is látatlanban meg ,hogy nem hallom így nehezebb a dolog. Én most cseréltem fõtengely csapágyakat mert már régiek voltak és gondoltam kicserélem.
a nyikorgó hang ilyen ékszíj nyikorgásra hasonlít csak mélyebb, kuplung emelésnél és üresben nyoma sincs, sebességben motorféknél nagyon hallani, menet közben kicsit
igen az olaj jó lehet, de a fimol lehet még jobb :) mondjuk nem tudom mennyivel tartósabb, de 1-2 helyen hallottam errõl a megoldásról, ha olajjal itatod át akkor hajtómûolaj legyen valami sûrûbb, hogy minnél kevesebb fogyjon.
Viszont amiket olvastam fórumokon simson vs robogók oltogatás kupacban én imádom ezeket a motorokat, sokat kell rá költeni de ha egyszer eljutsz oda hogy elõtted áll felújítva saját ízlésre szabva ez a kis házikedvenc akkor fülig érõ vigyorral repeszthetsz vele az úton meg motoros felvonulásokon, mint büszke tulajdonos :D
elmentem megnézni, kívülrõl kitûnõ, új enduró ülés karcmentes kipu, igaz kiherélve, festése szép telók újak, viszont dadogott mint állat mondom biztos karbi probléma, megvettem 60ért, és egybõl ment teljes generálra 70ért, + egy 10es cserebe cuccokra, izzó, hangtompító betét, szûrõk, bovden, teló bak stb szóval kb ez is 60 helyett 10 et ért :D Szóval 111222 "Nos igen a láng lehet hogy kockázatos de igy izgalmasabb lehet" mondatára azt tudom mondani hogy én ilyeneket nem merek csinálni mert még felrobban és elfüstöl 140ezer ft XD Ja és még mindig vannak gondok, sztem 70bõl már gyári új blokkot veszek mindenestül, nem tudom mért volt ennyi a generál, de hát ki kellett csengetni, még egy mondat azoknak akik nem értenek a motorokhoz, inkább vegyenek motorikusan jó motort szakadt tankkal mint úgy járjanak mint én :)
Akkor elmesélem hogy jártam :) Elõzetesbe volt egy Jawa mustangom vettem 15ért ért vagy 5öt, nem volt fék rajta, ismerõsömék elvitték a tudtom nélkül majd totálkárra törték, kaptam cserébe egy nem mûködõ simson star-t amit 2ezer forintért megvett haverom, nem baj mert megszerettem a motorokat, és minden álmom egy simson volt mert rendkívül fürgének találtam spanomét (S51B 3 sebi) így hát úgy döntöttem kell nekem egy vettem 40ezer forintért egy s50B-t dadogott és a fékje sem volt jó, megint csak kb 10-20at érhetett de nagyon szép volt külsõre így hát könnyû volt átverni, aztán fék és jó lámpa hiányában eldobtam egy kanyarban (ez az én balfaszságom :) ), szóval onnantól megint 40 párezerbõl lett 15 ezer, ennyiért vették meg, aztán most nyáron megint jött az ihlet hogy kell egy simson de most vigyázok, felhívom a srácot, mindenre rákérdeztem fék, lámpa, menetkész e teleszkópok állapota, motor jó e
Nos igen a láng lehet hogy kockázatos de igy izgalmasabb lehet. Amúgy én is kalapáccsal szedtem le amikor elõször levettem azóta én nem húzom agyon tettem alá gumi tömítõ karikát és bevált. zozouzo ez elég érdekes gond nálam még soha nem volt ilyen de én azt szoktam csinálni hogy a megszakítón van egy kis filc anyag azt teleitatom olajjal és akkor lesz kenése a kalapácsnak telente egyszer megismétlem az olajozást és kész. De még várd meg pianista válaszát õ a simson az ügyeletes szakértõ :D én csak kontárkodok.
Sziasztok! Olyan gondom van nekem, hogy ráveszem a vadi uj megszakitót a motoromra és megyek fele pár kört és elkopik a bakelit, veszek rá mégegyet és akkor csodálatosan adja a szikrát. Egy S51-esrõl van szõ 60/4-es henger és egy vrezó van rajta. Valakinak ötlet?
a kalapálás beválhat, de ûberet ne üss rá, tekintve hogy alu, lángal inkább nem próbálkoznék, tekintve hogy olaj van odaát :)
Hali!Krova a megfelelõ toldattal ha nincs akkor kalapács meg egy erõs csavarhúzó aztán 1-2 erõsebb ütés jobb belátásra bírja. De krovával emberségesebb . De ha van gázlámpád akkor még meg lehet melegíteni a csavar körül is vigyázva a deklire. Nekem ennyi ötletem van pianista talán még tud valami jobbat.
bele van szorulva a nívócsavar és ki szeretném szedni, vmi technika amivel megoldható?
úgy hogy amikor visszaengedem a gázt sebességben kvázi motorfékezek akkor nyekereg, aztán most hogy megdöntöttük kijött még egy kicsi és most folyamatosan nyekereg kicsit és ha kuplungozok mindig elhallgat, és üresben sem nyekeg elég kacifántos de nincs kedvem újrafogalmazni X)
a blokkba 4dl kell, a nivo csavarral(kuplungdekni elsõ felén található egy sima csavar) tudod ellenõrizni, középsztenderen vízszintes állapotban csöppennie kell ott, ha nem csöppen akkor önts hozzá, ha jön kifele akkor nem kell adni hozzá, ha neadjisten több került bele a kelleténél no problem, a felesleget a lánckeréknél kinyomja, nem lesz probléma belõle.
am ez a nyekergés milyen formában illetve mikor jelentkezik??
jó ez így! Viszont a kuplungom nyekereg, hol van az ideális olajszint? Elvittem szerelõhöz, 2 hete megcsinálta 70ezerért teljes generál, meg mittomén mit és sztem nem tett bele elég olajat, kitekertem a piros mûanyag csavart és majdnem el kellett fektetnem a motort hogy jöjjön vmi belõle
ha tartalmazna konfúzort akkor a hatás még nagyobb lenne :D
konfúzoron kívül nem tudom mi lenne még hatásos, de ha meg tudod csinálni, akkor én ezt ajánlanám, ha nem akkor esetleg egpróbálhatsz beszerezni egy gyári B-s dobot,, ami rendelkezik konfúzorral.
akkor ez az üzemanyag-elszökés normális folyamat? Vagy mi kell a kipuba ami kis nyomást képez hogy azért ha nem is nyomja vissza de ne ömöljön át temérdek értékes cucc?
maga a furulya nem tölti be a konfúzor szerepét(hátsókúp) mivel errõl a gáz nem pattan vissza, vagy csak nagyon kis mértékben, és a könyökbe került keveréket nem nyomja vissza a hengerbe.
közben szereztem furulyát remélem más lesz, érezhetõ a motoron hogy ha csõgázt húzok neki felpörög gyönyörûen de ha eléri azt a tartományt hogy annyi gázt húzok amennyi szintentartaná a sebességet, akkor elszökik az üzemanyag a kipu csatornán és nem minden ütem robban be. Ha ez megszûnik már jobb lesz, és nem fogyaszt mint atom, igaz így is csak 3at eszik
én befõttes fedõre vágtam pár lyukat és azt raktam be hangtompításnak (jó 4-5 éve simsonoztam), jobb mint a semmi és legalább nincs olyan hangja mint egy vulkánkitörésnek :)
amennyire én tudom, az oldalsó sztender tud tekeredést csinálni, mert miközben ki van támasztva, a lengõvilla gyengeségébõl adódóan megtekeredik, vagy annak visszatekerésével(nem tudom hogy beválik-e) vagy új lengõvilla beszerzésével orvosolható. és igen véleményem szerint ajánlott a merevítés, ha nincs helye a nyakon, akkor csak egy fület kell odahegeszteni amire rá lehet fogatni a merevítõket.
akkor ebbõl szervíz lesz, az csak megoldja, N-es a váz de endúró blokk sztem mert 4 sebis és nincs folytás perselyen a kipufogó kiömlõnél, úgy néz ki most a kipufogó hogy nincs benne csak egy ferdén berakott lemez 2 nagy jukkal közel ahhoz a részhez ahol a végét meg a dobot összecsatoljuk
Üdv! Én is kérdeznék. Sajnos összetörtem a Scwalbe vázamat és arra gondoltam lecserélem egy s51 vázra . Na a kérdés miért van szinte minden s51 es váz megtekeredve? Illetve ha veszek hozzá gyári vázmerevítõt az segít-e vagy mit cseréljek ki hogy ne két nyomvonalú legyen.
jah és az elejéhez csinálj egyfajta lemezgyûrût hogy pontosabban illeszkedjen, és ne nyelegjen az eleje a dobban
nem a gyári kialakítás, de mûködni fog ezzel is gond nélkül, még nem csináltam utólagos beépítést, de ha adhatok egy tanácsot, próbáld becsúsztathatóra, és a végén pöttyöld meg, az elejét meg kiputömítõpasztával tömködjed körbe, jobbat nem tudok
ha kibelezett akkor elõzõ idejében még N-es változat volt(a dobban nem konfúzor hanem csak egy lemez van), nem volt bölcs dolog azt kiszedni, utólag lehet építeni bele konfúzort, keresek hozzá méretezést majd.
Tiszteletem, egy kérdés, elõzõ tulaj kiherélte a gyári endúró kipufogót, ez mennyit csökkent a teljesítményén? hangja baromi nagy és randa ugyhogy mindenképp vmi furulyát tetetek bele, olyanról tudtok hogy gyári szimó kiput szoktak e tuningolni, vagy jó a gyári kialakítás? Rezót nem akarok, csak azt hogy legalább gyári teljesítménye legyen a motornak mert sztem lehetne erõsebb ha nem lenne kibelezve az auspufff + elmegy egy csomó értékes benya a túl nagy "huzat" miatt....
ha ott falshot szív az fõként alapjárat környékén lenne észrevehetõ, tõgázon és durván 50%-os nyitásnál nem észrevehetõ, de a zörgést akár az is okozhatja