am most másodszorra ilyen a kipufogóm mert 1x visszacsináltam gyárira és akkor se változott semmi a helyzet. De am jó erõben van de csak alacsony fordulaton... ugyan olyan áttétellel ugyan olyan lendülettel 2be még megy ahol haveromé már csak 1be tud menni :) na mind1 azért köszi a tanácsokat majd talán 1x kiderül minden :)
Sziasztok ! Elnézést hogy irok erre a forumra de én kezdõ motoros vagyok . Most vettem egy jóállapotú ( volt kroszmotoros munkatársam szerint ) 1990 Simson Sr50 robogot két hete . Elsõ kérdésem leállás után azonnal el kell-e zárni a benzincsapot vagy nem ? Mi a hátránya ha csak 10 óra eltelte után zárom el ? Másik össze vissza mozog a kilométerorám többet mutat mint amivel megyek , ez mi lehet a a spirál-e rosz fogaskerék vagy maguk az órák ilyen gagyik ? Vásárolhatok uj kilóméterorát ? Vettem uj kuplungbovdent elvittem szerelõhöz ( kroszmotoros munkatársam ) de néha nem akar müködni a kuplung ha behuzom és hallatszik miközben véltanék hogy csak ugy csak ugy recsegnek ropognak a fogaskerekek nem akarom kinyirni a motort ha már egyszer 85000-ért vettem , mi lehet a baj szorul a bowden vagy valami más mert akkor visszaviszem ? Tökéletesre meg akarom csinálni a motort . Rentgetegen lehülyéztek hogy ennyi pénzért miért nem valami használt japán vagy olasz robogot veszek de én tapasztalatlanként mégis a jó öreg Simson mellet döntöttem .
szia! mivel kevesen olvassák ezt a fórumot ezért válaszolok a tudásom szerint :) Az úszó zárja le a benzin beáramlását a karburátorba szóval ha jól van beállítva akkor bármikor elzárhatod, a kilométeróra mutatójának az ingázása tudomásom szerint normális. A kuplungról meg szerintem annyit h nem a bowden a hibás hanem be kell állítani a kuplungot. Ha valamit rosszul tudok nyugodtan ki lehet javítani legalább én is tanulok valamit :)jah és az öreg szimszon még öreg szimszon lesz jó pár év(tized)ig :))
a gyári órák nem hajlamosak a kilengésre, hacsak nem valami meghibásodása van, az utángyártott pedig általában nemcsak kileng de öszevissza mutat is. ha az óra hibátlan akkor a spirál lesz a bajos, olajozd meg valami sûrû olajjal, ezt a manövert legegyszerûbben tölcsér és szigszalag segítségével tudod megoldnai, ileptve opcionálisan satu a tölcsért rászigszalagozod a spirál egyik végére, beleöntöd az olajat és vársz, amíg az alján nem fog folyni az olaj, ez érdekességképp elég hosszú idõ is lehet, eddigi tapasztalatok alapján kb fél óra, vagy valamivel kevesebb. a satut azért írtam, mert azzal meg lehet fogni a spirál tetejénél hogy ne dõljön el, mert az olaj a fölrde borulva nem sokmindenre jó :D
a kuplungon pedig állításod alapján állítani kell. a legjobban akkor van beállítva hogyha a blokkon a kinyomókar alapállásban és behúzott állapotban ugyanabban a "szögben" áll(azaz mikor "merõlegesen" a blokk fele néz, ahhoz a tengelyhez képest mindkét irányba ugyanakkora a kitérés), ekkor a legeffektívebb, illetve egy apró holtjátékot nem árt neki hagyni, hogy a kinyomópálcák ne súrolódjanak állandóan.
Sikerült a Simson rollerem-el kedden elcsuszni az Orosházi kanyarban . A bal lábvédõ pajzs megsérült egy kicsit honnan tudok vásárolni utángyártott idomot ? Hiába böngészem a google-t ! Lábtarto van dögivel de teljesen épp lábvédõ pajzs semmi . Tudna valaki ajánlani egy jó boltot vagy weboldalt ahol van ilyen idom vagy aki tud késziteni ?
ha minõségi alkatrészeket akarsz akkor a simsonbolt.hu a te oldalad, kissé drágán vannak az alkatrészek, de nem silány minõség(többször is tapasztaltam)
Nekem az bosszantja a csöröm hogy sehol nem találom ezt a lábvédõ pajzsot . Mindenféle kacat van de ez nincs pedig ez az elsõ ami boruláskor sérül . Miért nem készit senki amikor mindenki tudja hogy ez is slágercikk a robogoknál ? Nézek meg külföldi oldalakat ?
nem találod az oldalon?? konkrétan az sr szériát nemigen ismerem, ezek a dolgok a nagy vázelemeknél található, ott is az egyéb résznél.
ha nincs ott amit keresel akkor próbálj használtan valahol, mivel boltban nem találtál rá. simson.hu-n érdeklõdj hátha van vaakinek eladó, esetleg épp hirdeti is.
külföldi oldalak közül a zweirad-schubert.de-n biztosan találsz gyáriban és utángyártottban is, többféle színben. Állítólag korrekt bolt, beszéltem már olyannal, aki rendelt tõlük nagyobb értékben. Viszont elõre kell utalni. Én leveleztem velük, de pénzhiány miatt rendelésig nem jutottam, viszont nagyon normálisnak tûntek. Sõt, amikor kiderült, hogy magyar vagyok, magyar formulákat használtak a mailben.
Simson Sr50 motoromat feltuningoltattam 60 ccm-re 2 felömlõs hengerre ( megfüzték a fejem ) . Nemtudom megérte-e ? Ez a 60 ccm jó beállitással mennyi pluszfogyasztással kell hogy járjon ( még bejáratos a henger kb 150 km van benne ) ? Az 50 ccm-es hengerrel kb 2 litert fogyasztott 100 km-en normál kb 40-45 km-es tempoban . Ja és bejáratáshoz kb hány km-ert ( 500-1000 ? ) kell menni 1:30 ban keverem stihl olajjal a benzint . Mennyivel mehetek bejáratáskor maximum 40 vagy 50 ? Simson Sr50/B1-H40 motor volt eredetileg amig ki nem szedték belõle a folytást stb .
valaki véletlenül nem keres valamilyen simsont mert ha igen akkor szóljon és kerítek neki akár gyárit!
Angiliai haveromnak aki 10 éve kint él oda nõsült kell egy " szûz " vagy alig használt SR50-es ! Pénze van dögivel gyerekkori álma volt egy Simson Roller amit anno nem kapott meg most amikor pénze van dögivel szeretne egy gyári állapotut ! Ezt a motort már 1995 ota nem gyártják . Nemtudom zweirad-schubert.de összeraknak-e utángyártott alkatrészekbõl simo sr50-est vagy sr80-ast s51-et láttam .
Nem felfurt a henger hanem vadonat új 60-as 2 felömlõs . Azt nemtom mennyi plusz teljesitményt hoz százalékkosan ? a blikkot majd felujjitom kicserélem a fõtengelyt nagyobbra megerõsitetre ! Akkarok egy kompromisszumos sebesség-erõ-fogyasztás tuningot ! Ki mit ajánl még csak a henger van kicserélve benne és a hengerfej 60-asra átalakitva kiesztergálva ! " ezzel a manõverrel a túlméretek 70%-át eldobtad " ezt hogy érted ?
ez a leírás egy elég jó henger tervezetét mutatja be, tud egy korrekt teljesítményt, illetve hallottam olyat is magától a megalkotójától hogy be tudta vinni 2 liter alá a fogyasztását, és sokan elégedettek ezzel a vezérléssel.
itt a link hozzá: http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek&mit2=kivalaszt&mit3=cikkek&id=342&fokat=4&alkat=
ha érzel hozzá elég affinitást akkor bepróbálhtod, ha nem vállalod be akkor egy hozzáértõvel is megcsináltathatod.
Simson Sr50/B1-H40-es motorom van ki mit tud rola . Hogyan vették vissza a sebességet ennél a tipusnál ( még kezdõ motoros vagyok ) mindent ki akarok belõle szedetni ami lassitja . Kislánckerék , nagylánckerék fogazása , kipufogo stb . Most olvasok egy Simson javitási kõnyvet ami a neten is rajta van ott ir olyat a sebválto fejezeténél hogy szekundermodositások 31/16 ezt a nagy és kislánckerék fogazására ( fogainak számára ) értik a normál nem csökkentett sebességes SR50 verziora ? Nemtom az én motoromnál mennyi a fogazása de 40 folott már eleg lassan gyorsul 50-el mentem már de az uj henger ( kb 150 km-el ) miatt nem mertem tovább nyuzni a motort .
nincs konkrétan típusismeretem, de lehet hogy az S51-eséhez hasonló módosítások vannak, amik a következõk:
A kipufogókönyök igen mélyen belelóg a dobba, ezzel gátolva a normális töltéscserét és áramlást, a dob belsejében ellenkúp helyett egy furatos lemez van középen, ezzel sokmindent nem tudsz csinálni, max ha tudod akkor nagyobra fúrhatod(szám szerint nem tudom mekkora lenne jó), de semmiképp ne szedd ki. A karburátor súber tetejénél val egy mûanyag gyûrû hogy a légtorkot ne tud teljesen kinyitni, vagy a súerház alacsonyabb, az utóbbinál a súbertetõbõl kell leszedni, az elõbbinél a gyûrût eltávolítani, tekintve hogy "új" henger van rajta, ezért gondolom hogy az is megközelítõleg "gyári" méreteken van, úgyhogy azt nem részletezem, illetve ahhogy írtad a kislánckerékkel szoktak még babrálni hogy kissebbel szerelik, így nem érhetõ el akkora végsebesség.
Röviden tömören ennyi, de mégegyszer leírom, ez az S51-es típusnak a folytásmizériája, nem biztos hogy ezek vannak az 50-esbe is, de egy próbát megér.
Ha mélyen benyúló könyököt találsz(kb 40cm-es egyenes rész), akkor azt a könyököt nem darabold, hanem egy újat vegyél, sok restaurátor a fél karját odaadná egy ilyen könyökért :D
Az eredeti Simson Sr50-nek hány fogu a kislánckereke ? Nekem a butitott 40-es verzio volt SR50 B1-H40 . Aminél már minden folytás ( kipufogo , subler stb ) ki van szedve és most a kislánkerék 14 fogu . 15-éssel vagy 16-ossal jottek ki az Sr50 Roller-ek ? 14 fogassal ment 57 km/h-val gps-el tesztelve csutkagázon . Hány fogasat rakjak bele 60 ccm-es 2 felömlõs hengeremhez hogy az erõ/sebesség egyensulyba maradjon ? Alfõldõn lakom náhány hid kivételével nem sok emelkedõ van csak ellenszél néha .
Mindegyik SR50-esnél 16 fogút ír elõre ez az oldal: LINK.
Simson Sr50/60ccm-es motoromnál kicserélték nekem a Z14-es kislánckereket z17-re . A 17-es kislénkerékhez lehet-e kapni Kilóméter óra meghajtószett-et mert csak z16-os hoz láttam ? Nem mér rendesen ezekkel a fogaskerekekkel a kilométerora mivel a Simom Sr50/B1-H40 40-km/h-s butitott verzió volt 14-es kislánckerékkel ! Hol lehet kapni egy link jó lenne !
Ettõl jobbat nem igen találtam: http://www.simsonbolt.hu/product.cgi?prod=2422
Illetve ez kell még hozzá: http://www.simsonbolt.hu/product.cgi?prod=1921
16N3 karburátorom van az sr50-en amit használok 60ccm 2 felomlovel még a fõfuvoka méretet még nem ellenoriztem le . 17-es kislánckereket elég jol birja hidra fel simán megy fel 4 fokozatba de csak 57-el megy maxigázon a simom ." Nem tul lassu ez az 57 km-es sebesség 17-es kislánckerékkel " ( GPS-es mobiltelefonnal teszteltük mert a kilométerora csak 53-at mutatott . Ez azért gyanus mert mintha 14-essel is tudta volna ezt csutkagázon amikor gps-el mértük itt valami nem stimmel . Csak tán annyit változott hogy az 50-es tempohoz nem kell annyira huzni a gázt ugyszolva kényelmesebb . Ja és a simom 2.65 litert fogyaszt 100 km-en 650 km-es uj hengerrel ez nem sok-e 50 ccm el 2-2.1 litert fogyasztott 100-on kényelmes tempoban . ( kérdõjelek nemtom hol vannak a fonokom lapitopiján ).
Ja még azt nemtudom hogy 40-km-es verzioju SR50 B1-H40-emnél a sebváltot mármint a belsõ fogaskerék áttételekre gondolok nem-e változtatták-e meg az eredeti német verziohoz képest ? Szeretnék kihozni egy kényelmes jo fogyasztást 50-55 km-es sebességnél és kb egy 65-67 km-es maximális sebességet .
SR50-emhez milyen 2T ( kétütemü )motorolaj ajánlott a benzin keveréséhez ? Most Stihl olajat használtam bejáratáshoz . Valami elfogadhato minõségüt szeretnék használni ami normálisan keni a hengert és a tõbbi alkatrészt ami a hengerben van . A Stihl olajra azt irják magas fordulatszámra van kitalálva ( szinte nem is füstöl a kipufogo ) nem igazán Simoba valo ki mit ajánl ( attol függetlenül nem szorult meg vele a henger bejáratáskor ) ? Mi volna az aktuális a Simoba mert ez mégiscsak alacsonyabb fordulatszámon megy mint a mai kétütemü robogok .
Én személy szerint Record márkának a teljesen szintetikus olaját használom, azzal bajom még nem volt, literje kb 2 pénz. Van jobb is, de nem jut eszembe a neve.
Segítséget szeretnék kérni egy Simson Schwalbe javításhoz. Az elsõ lengõvillát szeretném kiszerelni, de nem akar megmozdulni a lengõvilla tengelye. Elvileg ez ugyanúgy kijön egyébként, mint a hátsó lengõvilla tengelye? Akárhogy próbálkoztam (fakalapács, csavarlazító, stb.) meg se nyikkan.
Van valami tippetek a szétszerelésre?
Köszi!
A rögzítése 2 oldalon van, egyszer a furatos felén egy 8-as csavarral van a villa "rászorítva" a tengelyre, túloldalt pedig az anya, ha ezeket oldod akkor ki kell hogy jöjjön, ha nem mozdul akkor valaki szétvert valamit a tengelyen, vagy súlyosan kopott és valahol váll keletkezett, bár ettõl még szét kellene hogy jöjjön. Próbálkozz tovább hátha megadja magát.
Sziasztok! Simsonom egyik elsõ teleszkópja teljesen beragadt "összenyomott" állapotban. Se forgatni, se ki-be tolni nem tudom. Hogy tudnám szétszedni? Elõre is köszi a választ!
Kiveszed a kereket, a rossz telót, majd az alján találsz bent a mélyedésben egy anyát(ott ahol a tengely megy el csak "alatta")), azt kiveszed és széthúzható a teló.
Simson Sr50-em ( B1 h40 40 km-es verzió ) butitott kipufogojába nincsen benne a kup az állitolagos gyári rezonátor mint ahogy sok olcsó utángyártott kipufogoban sem . Ha veszek olyan utángyártott kipufogot amiben benne van a gyári rezonátor kup ( nem tuning kipufogora gondolok ) attól miben lesz másabb a motorom ? Gyorsabb lesz erõsebb ? Hány százalékos lesz a teljesitmény vagy fordulatszám növekedés ? Mi a jelentõsége a gyári rezónátor kupnak ??
Összességében a teljes görbe javulni fog a lemezes verzióhoz képest. A lemezes megoldás a hirtelen "falnak" köszönhetõen a visszatöltési hullám ami feltölti a motort gyenge és nagyon rövid ideig tart, ami miatt az üzemeltetés veszteséges, azaz a leadott teljesítményhez képest valamivel többet eszik, a jobb gázcibálás és a kipufogott benzin miatt. Egyfajta rugó effektust kell elképzelni amit a lemez nem tud leutánozni.
Köszönöm a választ! sikerült megoldanom, csak némi(nagyon sok:D) erõt kellett bevetnem, hogy megmozdítsam:) Viszont lenne még egy kérdésem. A kipufogó könyök kissé be van horpadva, és tiszta rozsda. Utána néztem, és nem drága ~3 ezer Huf, szal úgy gondoltam veszek rá egy újat. A kérdésem pedig az lenne, hogy ezek az utángyártott cuccok mennyire kókány munkák? Maradjon inkább az eredeti, és azzal kezdjek valamit, vagy megéri venni újat?
sziasztok! azt szeretném kérdezni, hogy egy tökre lepukkadt start (1974-es géprõl van szó) hogyan lenne célszerû felújítani milyen alkatrészekbõl (eredeti pl.:összevásárolok többet és úgy csinálok egyet vagy boltból beszerezni) és persze úgy szeretnék tisztában lenni a motor értékével is, gondolom itt vannak emberek akik egy kicsit belelátnak a szakmába szóval mit érhet egy olyan star ami elsõnek csak úgy indul ha betolják (azután elsõ-második berúgásra elindul)? köszönöm a segítséget! üdv!
Az utángyártott könyök vékonyabb anyagból van illetve a hajtási technológiája miatt a hajlatoknál "megtörik" az ív(részlegesen meghorpad), viszont ha olyannyira meg van horpadva a könyököd akkor cseréld.
A fõtengelyt és váltószerkezetet(minden részét) érdemes még jó állapotú gyárira cserélni, amit manapság gyártanak alkatrészt az egy vicc. Extrém eset amikor a lánckereket nem tudom a váltótengelyre rátenni mert kissebb a "kinyomott" rész... a másik hogy onnan hagyják ki az edzést ahol a legnagyobb szükség lenne rá. Az indítási probléma pedig karburátor probléma vagy falsholás okozza(szimmeringek/tömítések).
Miért van az hogy Simson Sr50 60 ccm-es motorom ha leállitom " melegen " fél perc mulva inditani akarok és nem indul . Szikra van , gyertya õszbarna . Üzemanyagot kap a karburátor . Ha egyszer sikerül elinditanom ( pl; fél ora mulva megvárom a mágneses lenkerék a gyujtásrészen kihül ) a Simsont ( 1-esbe rakom tolom max gáz ) és nem fulladok le inditáskor akkor a simo gyönyörüen megy fals levegõt nem sziv , nem szaggat gyorsulás közben . DE ha egyszer leállitom inditani nem tudom egy darabig . Utána szivatoval iditok elindul . Egyébként a simom néha menetközben is lefullad ha visszaengedem a gázt ezt ritkán csinálja . De idáig " melegen " azonnal indult a simo most valamiért szivat engem . Gyujtás holpont 1.6-ra van állitva uj megszakitó van benne . Kinek milyen ötlete van ? Karburátor kb 2 honapja lett szétszedve kitakaritva uj uszó van benne ( munkatársam csinálta ) a probléma kb 3 hete jelentkezett .
Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy: van 2 simson s51es motor annyi a különbség köztük hogy az egyik megszakítós a másik tirisztoros illetve más fajta kipufogó van rajtuk. A fogaskerekek ugyan olyanok mindkettõn. A kérdésem az lenne h miért van az hogy a tirisztoros motor kb 50nél jobban sehogyan nem megy (régebben ment) a másik viszi a 70et is?
Amelyik jobban megy azon egy olcsó rezó a másikon üveggyapottal tömött végû Nekem is megfordult a fejemben hogy ez lehet a baj de visszaállítottam gyári állapotúra és úgy is ugyan azt produkálta.
Én most azon gondolkoztam hogy egy kicsivel nagyobb elõgyújtás kellene neki talán mert jól indul meg alacsony fordulaton nagyon jó erõben van csak magasabb fordulaton áll meg a tudomány. Esetleg errõl vélemény?
mind a 2 alap henger kivéve hogy az enyémbe (ami rosszabbul megy) új henger dugó fõtengely van a másikban valami régi cucc. A rezója kb 4-5-6000Ft volt semmi márkája illetve nem is szétszedhetõ.
kipuról képet mert így nem tudom behatárolni hogy valami hulladék, vagy tényleg mûködõ konstrukció, az "új" henger pedig legtöbb esetben WR gyártmányú cuccra utal, ami még kulcstartónak se jó... olyan öntési hibák vannak benne hogy égnek áll a hajam tõle... a másik valszeg régi utángyártott vagy csont gyári henger amivel abszolút semmi gond nem szokott lenni.
Kérdéseim : Lehet-e kapni gyári rezokupos kipufogot valahol ? M741-es 70 ccm-es blokkot lehete kapni valahol utángyártottan ( Németország stb ) ? Olyanra gondoltam amire nem csak 70-es henger van rakva egy M541-es blokra hanem a váltó áttételei is különböznek ( fogaskerekek fogazása 3-as 4-es sebesség amitõl gyorsabb ) . Sr50-esemre vásárolnám ! Ki gyárt legalább olyan minõségü 50-es hengereket ( nem lengyel Almot-ot ) S51-es-hez , fötengelyt , váltó alkatrészeket ami legalább eléri a DDR-es szoci szinvonalat ? Komplett elsõ telokat S51-hez ki árul ( türhetõ árban ) csak darabokban láttam a neten ( munkatársamnak nézek ) ?
Ki lett cserélve a megszakitó , kondenzátor , gyujtogyertya karbi beállitva stb ( volt generálos szerelõ csinálta aki 1974-ota szoci motorokat szerel Békéscsabán )! Most már jól megy indul melegen is de azért egyszer rakoncátlankodott melegen . Még egyszer használtam csak majd kiderül !
simsonbolt.hu német cuccok normális alapanyagból, garantáltan nem széthullós dolgok. az áttéeles kérdésedre pedig annyit mondok hogy 1 azaz !1! féle 4-es váltó létezik a többi az valami késõbb kieszmélt agyalmány szüleménye, gyárilag 1 féle áttételû váltó létezett, a 70köbös masinákon a kuplung volt más áttételû így nyújtották meg az ÖSSZES sebességet.
a hengeres kérdésedre nemigen tuok érdemben válaszolni, 2 nevet tudok mondani, Gecsei István és Vaczkó Dániel, õket tudom így hirtelen felhozni, GI-al gpracing.hu-n tudod a kapcsolatot felvenni, Vaczkó pedig facebook-on megtalálható, velük beszélj.
mitõl lehet az, hogy míg sík úton bármikor, bármeddig tudok full gázon menni, rázós úton, földúton elkezd fulladni a motor bármekkora gázzal is megyek. van hogy észhez tér, de van hogy teljesen leáll. gyertyapipa rázódásra tippeltem, de azt kizártam már. most cseréltem benzincsapot, de nem hinném ,hogy azzal összefüggésben van...
ötletek?
saccra alacsoyn benzinszint, próbálj rajta minimálisat emelni, hátha javul, iletve ennek a módosításával fennáll az esélye hogy kicsit majd a többi cuccon is állítani kell egy hangyányit.
most még kínomban azon vagyok, hogy a régi csapot megpróbálom újból tömíteni és visszabágerolni...
eredetileg nem kellene neki, de találkoztam olyannam amin a kisujjammal tudtam hajtogatni fel-le a nyelvét. szedd szét a karbit és nézd meg a szintet, az úszóházban levõ oszlopocskát éppen nem kell betakarnia a benzinnek, ez egy jó kiindulópont.
na, az volt a megoldás, hogy csapcserekor kicsit figyelmetlen voltam és valamennyi dzsuva csak került a karbiba. éppen csak annyi, hogy akkor okozzon dugulást, amikor rázós helyen megyek. kipucoltam, most tökéletes ismét...
váltóolaj pontosan 4 deci?
váltóolaj pontosan 4 deci?
A 60-as hengernél kell-e kiszedni ( kireszelni ) a motorblokbol vagy csak a 70-esnél kell . Nem én csináltam az sr50-em-nél . Tudok-e még rá 50-es hengert szereltetni én mint mazsola kérdem .
pontosan annyi, és a közhiedelemmel ellentétben nem úgy kell beleborítani hogy a kontrollcsavar ki van tekerve, mivel sûrûségébõl adódóan nem fog azonnal elterülni a blokkban hanem felgyülemlik és a delikvent azt hiszi hogy na most már van kenés, majd pár km után szitkozódik hogy ez a szar már megint tönkrement :)
Hány km után éremes olajozni a bowdeneket vagy a kilométerspirált ? 3000 km-er van a simomba SR50 60 ccm-es hengercsere ota akkor cseréltem bovdeneket 1 éve pontosan .