Ja, épp most láttam ezt én is, faszán néz ki. Azt írják leak a 4.38-ból, de nem lennék meglepve akkor sem ha valaki DCS F-16-ra csinált volna egy vicces skint :D
Samsung Odyssey+ -t használok (európában nem igazán elterjedt, még USA-ból vettem covid előtt nem sokkal), de ez is Windows HMD-re csatlakozik, meg SteamVR-t használ mint a legtöbb típus. Felbontásra olyan mint a Vive Pro. Erős gépem van és fogalmam sincs az fps csökkenésre, amikor monitoron játszok ott általában vcync be van kapcsolva ott atomstabil 60 fps megvan, VR alatt meg nem mérem, a VR szemüvegek vagy 45 fps-el ketyegnek (és minden második képet maga számolja ki), vagy ha tudja a 90-et, akkor annyival. BMS-ben van olyan, hogy reptéren állva kicsit receg VR-ban is, de ez ismert hiba, majd az új térképen már nem lesz bottleneck néhány város.
Viszont monitorhoz képest a VR alacsonyabb fps-en is élvezhető marad, pont a képjavító algoritmusok miatt, amik kitöltik azokat a frame-eket amik alacson fps-nél kimaradnak, 45 fps a VR alatt teljesen jó, nekem DCS alatt (mi más...) akkor kezdett zavaró lenni amikor a régi kártyámon 30 fps alá esett a játék és a fejemen lekapcsolt a sisak. De meglepően finomnak érzed a mozgást akkor is ha monitoron már rég recegős élvezhetetlen szar lenne ugyanaz az fps. Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2023.01.12. 17:30:35
Vazz, ezt nem tudtam, hogy lehet így is keresni. Ha kijön az új terrain, istenbizony kezdhetem megtanulni az egészel elölről, mert már 80-as és 90-es évek eleji felállással sem tudok már kb. HARM és ECM-et sem használni...
4.33-ban jöttek új kabinok, új felhők és az advanced időjárás, de az is hét éve volt már, meg volt valamelyik, ahol a kabintető tükröződése változott, de azt már nem is tudom melyik verzióban jött. Én max ezt tudnám megmondani ránézésre, minden más aprósághoz meg fejből kellene tudnom a changelogot peccsekre visszamenőleg, ami meg nyilván nincs így, mert kit érdekel.
(Én az Adobe Readert és a Foxit-et ismerem mint pdf olvasók, mindkettőnek van olyan fícsöre, hogy advanced keresés gomb, aminél kiválaszott mappa és almappák doksijaiban automatikusan keres, csak beírod, hogy ECM, ő meg listázza, hogy melyik doksi melyik oldalán van a beírt szó, a szövegkörnyezettel együtt. Qrvajó, én BMS doksikban rohadt sokat használom ezt a fícsört.) Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2023.01.10. 14:25:14
Jó, de azt már jó pár peccs óta látni, hogy amit mondanak (terveznek) meg ami tényleg lesz, az sokszor nagyon távol van egymástól, ami egy hobbiprojectnél simán belefér, elég ha egy két ember lelép vagy egy két új ember jön, és simán borulhat minden ami 1-2 hónappal azelőtt biztosnak tűnt, vagy bugot találnak ott ahol nem kellett volna, vagy épp hirtelen összeáll amivel meg sok szívás volt. Ez tényleg kiszámíthatatlan, de én örülök annak, hogy nem egy manager gárda mondja meg nekik, hogy naptár szerint mikor minek kell jönnie, és majd peccselik később ha gáz lesz.
De még így sem értem, hogy milyen grafikai változás jött volna a táj nélkül? I-Hawk nemrég írta valamelyik discord csatin, hogy 3060-as kártyával is 60-120 fps felett van az új térkép, grafikailag minden maxon (kivéve a supersampling, az csak 4x a 8x helyett), benne van az új időjárás (talán végre jön a Truesky nekik is?), és benne van már a PBR anyagokkal festett 16-os - amit látni is lehetett a 4.37 trailer végén. Az fps bőven DCS felett lesz, hurrá, de ami nekünk lényeges ebből, az az infó, hogy a PBR is az új csomag része lesz, tehát innentől az sem igaz, hogy a grafikai engine ne változna. Ami pedig arra készül azt nem fogják már kiadni előtte, senki nem fog két festést csinálni csak hogy néhány assetet ki lehessen adni egy peccsel korábban. Nem tudom, hogy az új "atmoszféra" az pontosan mit takar náluk, lehet, hogy az a régi térképre is jó lenne, de ez megint olyan terület, amire tök felesleges lenne pazarolni az időt, hogy egyetlen(?) peccsel korábban a régi térkép még kapja meg az új időjárás engine-t, hogy aztán együtt lehessen kukázni amikor jön az új talaj.
3D modellek, új tankok, repülők és járműveken lehet, hogy dolgoznak, ha PBR-ra készülnek, akkor egyértelmű, hogy azok sem jönnek már a térkép előtt, de abban sem lennék biztos, hogy egyáltalán a 3D modellek tárolása, a 3DDB nem változik alapvetően az új térkép és az új cuccok miatt. Szerintem ezeket is felesleges már kiadni előre, majd jöjjön egy nagy csomagban minden, és akkor Repvez kolléga sem fogja hiányolni a kontentet legalább abból a peccsből
A VR is úgy van kiadva, hogy Pimaxal még gondok vannak, a kéz követés sincs belerakva, Ingame IPD állítás sincs (szerencsére SteamVR azt rá tudja tenni a futtató exe-re egy kis trükkel). Nem olyannak tűnik, ami már régóta készen lenne, hanem olyannak ami annyira meg van csinálva, hogy átlagjúzernél bug nélkül elfut, aztán a finomságok meg folyamatosan jönnek majd hozzá.
Persze jöttek , de egyik sem olyan mint eddig , hogy kapásbol megmondod , hogy melyik verzio, mert akkora a difi a föverzuiok között.
Ezt nem is értem, most akkor jók a gyakori de kisebb peccsek vagy nem? Mert nekem pl qrvára tetszik, hogy nem 2-3 évet kell várni valami nagyobb csomagra, amíg összegyűlik egy valag kontent, hanem kisebb adagokban is jöhet, amikor valami kész. Az, hogy ránézésre valaki felismeri-e a verziókat vagy sem, ki az akinek egyáltalán egy ilyen szempont az eszébe jut?
féélreérted, egyáéltalán nem azt mondtam, hogy nem volt nagy dolog az amit most is beletettek a VR és a UI. De ahogy te is emlitetted az F16-os már nem kapott olyan nagy váltotatást. Én csak ezt probáltam meg leirni, hogy a 4.36ra irták, hogy senki ne várjon nagy változtatásokat csak ilyen háttérjavitásokat a enginen, ahhoz képest rengeteg minden változott a falcon kezelésében. A 4.37re meg igérték a grafikai változtatást és uj 3d objektumokat, a VR-ről azt irták, hogy mégcsak tesztelgetik, de senki ne várja addig amig a táj nem lett kiadva mert az a prioritás. Erre kijött a VR és semmi olyan grafikai változtatás vagy feature ami nem a tájhoz kapcsolodoan de akár itt is megjelenhetett volna.
Persze jöttek , de egyik sem olyan mint eddig , hogy kapásbol megmondod , hogy melyik verzio, mert akkora a difi a föverzuiok között.
VR támogatás? Az átdolgozott UI? Szerintem ez a kettő magában is megérne egy peccset (ha készen van akkor minek várni vele), de ehhez még jött az új ECM rendszer ami a zavarást teljesen átalakította. ECM panel kezelése változott, eleve már két fajta ECM panel van, zavarás frekvenciakiosztása változott, zavaróantennák kiválasztása és működése változott, a zavarás saját gépre ható hátrányos tulajdonságai is bele lettek programozva, RWR kijelzése változott, CMS funkciói változtak, rendszer figyelmeztetések változtak, ECM-hez tartozó DED lapok változtak. Ja, tényleg, semmi új. Ez, meg a múltkori HARM upgrade együtt a SEAD-et sokkal érdekesebbé (életszerűbbé) teszi mint ezelőtt. A CATM is jópofa újítás, elsőre én is néztem, hogy ez minek, de azoknak akik a gyakorlásokat is úgy akarják csinálni, ahogy IRL szokták, ez sokkal életszerűbbé teszi azt a folyamatot is, mint egy refly vagy bekapcsolt sérthetetlenség. Az AI is sok újítást (hibajavítást) kapott, lehet, hogy a changelogban csak egy-egy sor, de az simán jelenthet qrva sok munkaórát, amíg megtalálják mitől kressel, vagy mitől csinált hülyeséget az AI. Plusz erre jött a teljesen felújított F-15 saját FM-el, spéci avionikával. Ez szerintem qrvára nem kevés egy különálló peccshez.
Sajnos a 16-os sokkal több képességet már valszeg nem fog kapni, talán ezért is fordulnak egyre többet az egyéb típusok felé, mert amíg a Block60 és fölötte ennyire titkosított még mindig, addig esélytelen, hogy azokból bármi jönne. Max fejlesztik a meglévőket, ha jönne pl egy MLU szintű datalink, vagy egy szebb AG radar, annak én is örülnék.
Az, hogy volt olyan peccs amiben jött egy komplett átdolgozott, új rádiózás, az remek. És meddig dolgoztak azon? Ha mellette sosem jönnének kisebb peccsek, akkor hány évente lenne 1-1 új? Az, hogy melyik peccsre mit ígértek (illetve nem is ígértek, csak jósoltak), és abból mikor mi és mennyire jött be, azon qrva felesleges rugózni, mert hobbi project ráadásul ingyen dolgoznak, nekem sosem jutna eszembe fanyalogni ezen, hogy amit kiadnak az kevés vagy nem tetszik.
Fogalmam sincs, hogy mire gondolsz ezzel, hogy vannak már kész dolgok, amiket kiadhatnának, de valamiért nem teszik. Ez valahol az új fórum megjelenése óta akadt be nálad, csak nem értem, hogy ez miért lényeges egyáltalán? Két eset lehetséges: 1 - nincsenek ilyen fícsörök 2 - vannak ilyen fícsörök, de nagyobb csomagban, együtt akarják kiadni, amihez minden joguk meg is van. Bármelyik is legyen, te totál fölöslegesen rugózol ezen, de tényleg.
egyébként csak igy gondolkodtam, és ahhoz képest, hogy a 4.35 után azt mondták, hogy a 3.36 nem fog tartalmazni semmi olyan ujjitást ami látványos lenne mert azt a 4.37re tartogatják, ahhoz képest, most a 4.37ben még anyni fejlesztést sem találni a VR és a F15 kabinon kivul, hogy aki ezeket nem akarja használni az szinte nem nagyon talál ujdonságot a 4.36hoz képest. 4.36nál azért ott volt elég sok a rádiozásban és rendszerekben is változás ami szinte alapjaiban lett más az addigiekhez képest , most nem igen találtam ilyet . Értem, hogy a 4.37be tervezték amit most a 4.38bqa és valamiért késleltetni keleltt, de attól gondolom lettek volna még olyan változások amik a tájtol fuggetlenul is bekerülhettek volna egy elöbbi kiadásba is. hiszen I-hawk szerint az engine másr a 4.35 ota ugyan az ami majd a 4.38as tájat fogja megjeleniteni , szoval semmi olyan dolog nem veszett volna el vagy kelllett volna modositani ami a következő kiadásban lesz.
A 3D mesh krátert én olyan játéknál tudnám elképzelni, ahol a talajon kell vezetned, és tényleg fontos a játékos szempontjából, hogy egy kráteren átmegy-e a modell, csak grafikailag van ott, vagy bele is tud esni. A kráter nálunk is kitöri a repülő futóját ha repteret bombáznak meg és valaki átgurul rajta, csak az alap térképet nem módosítja. Armához pl qrva jó lenne. BMS-hez szerintem felesleges. Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2023.01.02. 20:50:54
Költöi kérdés volt, de ahhoz képest mégis ugy elö magad , hogy szent meggyözödésed , hogy amit te mondasz az ugy van. Én nem akarok a nem idevalo témába válaszolni. Elég amit itt elöadtál. Zavarási metodusokat kérsz a játékba , hogy hogy kéne müködni, közben meg az alap radar kezelést sem érted vagy tudod használni. Erre mondtuk, hogy ahelyett, hogy mindig ilyen nuansznyi dolgokon akadsz fenn lehetne találni még ezer olyan dolgot amit még igy félkészen vagy csak megközelitve amivel jol el lehet szorakozni.
A Tom féle krátert ,meg megértettem és tisztában is vagyok vele azokkal a hibákkal amiket felsorolt . Csak azt nem érted meg , hogy a kontextus mi hozzá. Én felvetettem, mint egy jövöbeni fejlesztési dolgot, Tom meg leirta, hogy az ő projectjukben miért nem alkalmaztálk , nem azt irta, hogy nem megvalosithatatlan ,hanem ,hogy az ö igényukhöz és erőforrásukhoz erre nem volt szukség. BMS alatt ha a technologia amit választottak engedné és a fizika is benne lenne hozzá akkor egy ujonnan megvalositott tájon akár ez is beleférne minden olyan hibát megoldva ami kell ,
A technologia már évek ota megvan hozzá globális szinten méretezve, azota meg még jobban megoldható lenne ha lenne rá igény és akarat. A mellékelt videoba mivel van mindenre hato gravitácio és fizika, igy nem kell attól félni, hogy a fa vagy a ház a levegőben ragad, mert belefog esni a káterbe ahogy a teherauto is.
DCS alatt szted hogy oldják meg azt amiket felsoroltál ? ugyan ugy eltűnnek a kráter texturája egy idö után . és milyen jo látni hogy egy kráteren keresztül megy a konvoly vagy egy fálszállo gép ?
"jó lenne, ha sikerülne az ember helyett végre CSAK témára fókuszálni." "Nem értek mindenhez, ezért kérdezek. "
vicces ezt töled hallani, mikor rendszeresen veled fordul elö, hogy nem a témával foglalkozol vagy eltérsz töle vagy egyböl lehulyézed a másikat és veréssel fenyegeted ha nem ugyan az a meglátása valamirol mint neked. Nem szoktam látni sehol sem téged ugy egy témába ,hogy mint laikus kérdeznéd a másikat, hogy ez hogy is mukodik , csak ugy, hogy már van egy vélemyényed és a másikra ráripakodva kérdezed, hogy ezt mégis hogy gondolod .
Nem értek mindenhez, ezért kérdezek. Veled ellentétben...
* ahol n+1 energetikai fejtágítás után is képes vagy olyan hülyeséggel jönni, hogy a villamos elosztó hálózatod azt torrentként képzeled el és nem úgy, fizikai paraméterek határozzák meg, meg hogy az egész alapvetően egy nagy elektronmágnes. Te meg álmodoztál csomagokban futó elektromos energiáról.
* n+1 ugyanilyen szent meggyőződés... Különösen vicces volt a legutóbbi, amikor jól be próbáltál szólni, erre még küldött villámgyorsan a sarkokba, hogy "hülye vagy fiam".
A krátereknél is kaptál választ arra, hogy miért nincs, erre megint más irányból kezdtél el fantáziálni róluk, mintha Tom válaszát meg sem értetted volna. Mintha fel sem fognád a 3D elemek között interakciót, azt, hogy ha egyszer letettél egy krátert, akkor mi lesz azzal, ha bubble ki- bubble, be és napokkal később mész vissza, hogy az MI számára akkor útkeresésben milyen limitet jelent, akkor bizony a terepnek mélységet is kéne már adni, ami nem csak egy felület, aminek EGY OLDALA van ám...
Akkor hány kráter helyéit is kéne eltárolni? Hány épületnek kéne összeomlást számolni, hogy akkor alatta van kráter / nincs stb
Összességében, jó lenne, ha sikerülne az ember helyett végre CSAK témára fókuszálni. Sokat segítene, de tényleg. Én nem értek a VR-hoz, azért kérdeztem. Azt sem tudtam, hogy van USB3.0-asom, mert gondolta a fene, hogy 2014 körüli alaplapon már volt. De most már tudom. Mert kérdeztem.
ilyenkor gondolkodok el igazán, hogy most te hol is élsz , mert a neten mindenhol ugy adod elö magad , hogy mindenhez is értesz jobban mint mások és csak az a jo ahogy te gondolod, DE közben meg szinte alapvető dolgokra rácsodálkozol időnkként amikor szembe találkozol velük. Nem hiszem el , hogy egy 10 éves technologia nem jött még veled szembe semmilyen szinten( ismerősők ,ujságcikkek videok stb), hogy tudd, hogy egyáltalán mit kell figyelni akár vásárláskor akár használat közben.
Asus weblapon a Z97-P manual szerint ami a LAN port mellett van két fekete, azok az USB 2.1-esek, viszont a kék USB dugók azok 3.0-sak. Az elvileg jó is lehet.
Lencsénként változó, ez a sisaktól függ. És ugye a teljes felbontás kell, mert a két szemre két külön képet számol ki, és hiába az eltérés csak "nagyon kicsi", a videokártyát az nem igazán érdekli.
Van az alaplapon 3.0-ás vagy gyorsabb USB? Az minimum kell, viszont PCIe-es bővítőkártyán vásárolható, ami jóval olcsóbb mint egy teljesen új alaplap+proci+memória. Illetve minimum kell egy display port a kártyán a sisaknak. A géped az nyilván gyenge, de én 1070-essel DCS-eztem, amire már akkor is azt mondták, hogy esélytelen, de egy ideig tök játszható volt, csak a folyamatos ED féle VR "fejlesztés" tett játszhatatlanná, elite dangeroust, legtöbb VR játékot simán vitte. Mondjuk nekem a proci és memória is jobb volt.
Ha tudsz bérelni sisakot, akkor egy tesztet megér, mielőtt bevásárolsz új alaplapot és minden mást, aztán jössz rá, hogy neked ez nem is kell.
Mert 1440p elég magas felbontás és ahhoz képest elég jól elmegy vele a BMS, ha nincs maxra húzva. VR mennyivel magasabb felbontást jelentene?
Mondjuk ilyen választ én is tudtam volna neked addni, hogy vedd meg a jelenleg legerősebb alkatrészeket mindenből és akkor majd jó lesz. Egyébként nem is értem, hogy ez miért volt kétséges, hogy megy e vagy nem egy 7 éves konfiggal ami már akkor sem a felso kategória volt .
Amugy meg én laptopon probáltam egy I7 770HQ+1050TI 8gb ram társaságában és azt nem tudom, hogy milyen felbontás van alapbol, de a 2d verzionál a FHD volt kiválasztva , a VR verzionál meg elindulás után csak rányomtan egy instant action részre, hogy lássam milyen, de azt simán vitte akadás nélkül.
Itt azt kell eldönteni, hogy kinek milyen igénye van és mire akarja használni és milyen a VR szemuveg és az ahhoz valo felbontás. Ha csak ki akarod probálni, hogy megnézd, hogy egyáltalán milyen hosszabb ideig használni ahhoz meg lehet találni a kompromisszumot, hogy el tudd dönteni, hogy akarsz e 1 milliot költeni gépfejlesztésre és hozzá még 200at egy VR szemüvegre. MEg akkor már egy normális HOTASra , mert minél több gomb van a kezed ugyébe annál jobb.
nem egyetlen meshre gondoltam, hanem csak , hogy a jelenlegi leosztás adatait kell lemásolni . DE a többszörös felhasználás egy reptésnél nem mindig járható , mert a kifuto, taxi és apronok meg a torony a legtöbb helyen egyedi, igy azokat amugy is külön kell betenni. A városoknálmár lehet ujrafelhasználni a modelleket jobban. ÉS remélem a fák bokrol száma is megnövekszik majd az uj tájon. Ott is elég csak a különbözö tipusokbol egyet egyet megcsinálni aztán mehet a sokszorositás.
Dinamikus krátert mi pl. azért nem tettünk CloD-ba, mert lakott területen belül nagyon szarul néz ki, ha egy épület alá belóg az üres része a kráternek, vagy egy erdőben, ha ledobálod és a fák állnak a levegőben miközben hiányzik alóluk a talaj. Utak detto. Egyik programozó sem akarja azt önszántából, hogy a kráter mérete és mélysége szerint kelljen az épületek, járművek, minden más mozgását, animációját is kezelni.
Ha egyetlen mesh-ként szeded le a térkép generátorból a városrészt, ahelyett, hogy minden felhasznált háztípusból egyet használna, és csak az elosztásukat kellene tárolni egyszerű koordinátákon, akkor azzal sokkal előrébb nem vagy, az brutálisan erőforrás igényes, ha minden egyes épület és annak textúráját is külön-külön kellene kezelni. Maga az UV-zásról vagy textúrázásról nem is beszélve. A térkép készítésekor sokkal fontosabb az egyszerűsítés és ismétlés, mint akármilyen más assetnél vagy modellnél. Nem is véletlen, hogy akik a térképeken dolgoznak azok leginkább nem a 3D modellezők vagy textúra festők, hanem a programozók.
Az outerra egyenlőre csak egy sandbox, amibe lehet moddolni, de amíg nincs egy keretprogram, ami legalább alapszabályokat fektetne le valamilyen milsm szimulátorhoz, addig ez csak egy felpimpelt minecraft.
Sztem azért is lesz ilyen hamar kiadva majd hozzá uj területek, mert I-hawk még régebben emlitette valamelyik kép kiszivárgás során, hogy a balkán még szebb mint amit akkor a képről láttak, illetve most volt egy uj topik, hogy europa terület is készül már 4.38alá.
Aztán majd szép lassan nekik is meg kell lépni valami 3d-s felho dolgot, mert már páran jelezték, hogy föleg VR alatt nem jok a forgo felhők.
Én azt is remélem, hogy az uj tájjal majd uj ütközésmodell és minden egyéb is jon majd, tehát arra azért nem merek mérget venni, hogy lesz dinamikus mesh , hogy a bombáknál krátereket is kreál, még a DCS sem tud ilyet sajnos. Az outerra igen , az még egy szép mutatvány lenne ha valaki ahhoz is hozzátudna tenni valami értelmes szimet, ami eddig van benne az eléggé igéretes, 90mes topologia, openstreetmap támogatás , dinamikus mesh, teljes föld lefedetség,
Igen, térkép készítéshez sok jó generátor van már, de azok a játék közben már semmilyen különbséget nem jelentenek. Pl a Blender Buildify is qrvajó, bár ez nem is igazán térkép készítéshez, hanem épület randomizációhoz jó. Viszont azt I-Hawk is mondta már párszor, hogy a talaj mesh kialakítása és az új textúrák kezelése (másképp lehet csempézni) az sokkal könnyebb meló volt, mit amire előtte számított. Berendezni városokkal repterekkel, na az a meló.
VR-t ma végre ki tudtam próbálni én is, elsőre működött, minden probléma nélkül. 6DOF is, kabinban klikkelés is, HMCS is. IPD állítást nem találtam még meg, kicsit finomítani a scalingen, de ezt leszámítva nálam tökéletes a VR, Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2022.12.31. 21:26:13
persze, de azért az épületek statikus dolgok többnyire azok betöltödnek mindenkinél egyzserre és nem vááltoztatják a helyuket dinamikusan mint a felhök. Azokat csak le kell generálni fixen 3d objektumban és utána már a programozokon mulik, hogy implementálják be a játékba milyen LOD távolságot határoznak meg nekik stb.
Tehát ezek a generátorok csak addig nemerálnak amig elkészitik öket, utána már mint ha sima modellek lennének .
A VR-hez visszatérbe akkor félreértettem a dolgot, de az is fura , hogy eddig ami videot láttam annál senkinél nem láttam , hogy 6DOF mozgálsok lennének a kabinban ami azt hittem azért van mert egérrel nézeklöznek vagy HAT kapcsoloval.
Most olvasom a changelogot, a "VR ... tracking not implemented" a hand trackingot jelenti, az még nincs implementálva, csak egérrel lehet interakciózni a cockpitban.
Vigyázni kell ezekkel a generált cuccokkal, online szinkronizáció elég horror tud lenni. Mi CloD alatt a trueskyal szívtunk nemrég, két hónapig kergették a programozóink a saját farkukat mire Simul-éknál elismerték, hogy az ő saruk, mert az ő véletlen szám generátoruk, ami a felhőképződését felel, az a hardver adatokat is beleveszi generálásba, és ez konzolon nyilván nem jött elő, PC-n meg mi voltunk az elsők, akiknél ilyenek is számítanak, mint felhőformák szinkronizálása online, meg hogy az árnyékot a nap szöge alapján tegye a talajra, ne csak pont merőlegesen alájuk. Mennyit anyázhatnak a hülye igényeink miatt Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2022.12.31. 19:26:14
Háááááááááát. Ez elég meredek álomnak tűnik első körben. De 4.38-hoz is lesz egyből 3rd party, helyszín az alapján, amit írtak itt-ott. Majd ők megmutatják mi a stejsz.,
egy openstreetmap támogatásnak örülnék. és city generator procedural résszel már lehetne elég jo kis városokat kreálni . Az openstreetmappal akár utcaszinten a valos városokkal megegyezőt, igy sokat dobna a navigácionál is ha valos pontokat lehetne kijelölni akár GPS akár csak a térkép koordináták alapján utvonal repüléshez vagy csak VFR gyakorláshoz.
Az összes 4.38 előnézeten eddig érdekes módon kerülték, hogy objektumokat lássuk. Látjuk a kis szigeteket is megjeleníteni képes motort, a szép terrain skint, a hullámzó tengert, a domborzatot, de se várost 3D-be, se repteret nem mutattak. Vajh mivel akarnak meglepni majd. :)
Max = MaxWaldorf? Utoljára szerkesztette: militavia, 2022.12.31. 13:53:30
15 mbittel nem egy kapkodás a letöltés, meg elfogyott a helyem a C meghajton igy megszakadt , de legalább onnan folytatja.
Egyébként mikor elöször megláttam a CATM rendszert nekem is felhuzodott a szemöldököm, hogy ezt most miért, mikor itt nem történik semmi olyan ha lelövök egy gépet ami probléma lenne gyakorlás miatt.
Aztán gondolkodtam és talán az lehet a mögöttes gondolat, hogy talán a virtuális századok kérése vagy igénye lehet, hogy ha gyakololnak akkor ne kelljen egy egy lelövés után ujra betölteni a játékot felszállni keresni a másikat amivel megy az idő és esetleg több féle dolgot is lehet egy felszállásbol gyakorlolni igy majd később kielemezni. Tehát egy dogfight után mindkét gép a vesztes is mondjuk tudják gyakorolni a párban leszállást vagy az utántankolást vagy egy másik feladatot anélkül, hogy az egész rampstart és kirepülési procedurát végig csinálnák minden egyes alkalommal amikor valaki veszit.
A telepítést, ha még nem csináltad, nekem percekig várt, mire rákérdezett a win, hogy mehet-e a telepítő és utána jött csak fel az install ablak. Ez alatt a Total Commander is tetszhalott állapotban volt.
mégcsak most töltöm, de a change logot olvasva egy kicsit szomoru vagyok azzal kapcsolatban, hogy a VR rész egyelöre ugy lett csak megcsinálva, hogy a nézelödéshez az egeret kell használni a fejmozgás nincs benne egyelöre. Ha ez igaz , akkor az eléggé fura , mert igy akkor tényleg hányás lehet a vége amikor forditod a fejed és az egérrel meg nem arra vagy nem olyan sebességgel forgatod. DE majd kiprobálják tobben is és vélemyényezik. U1el jon majd a teljes támogatottság, elvileg ha hinni lehet a fejlesztöknek akkor gyorsabbak lesznek a kiadások ,de ez azzal fog járni, hogy több lesz a bug vagy az ilyen félkész feature.
Zsír. Akkor a VR-osok írják meg a tapasztalatokat, meg hogy mit hogyan kell. Jövő héten szabin vagyok még kapacitásom is lenne VR sisak bérlésére, hogy kipróbáljam.
PC-s játéknál minden az egyszerűsítésről szól. Nekem nem kell, hogy szimulálja ahogy az eredeti működik, elég ha lemásolja, hogy hogyan kell kezelni és az mire hat, mit tud zavarni és mit nem (felőlem lehet ez szkriptelt is).
CloD-ot tudom hozni példának, ott sem elvárás, hogy az engine valós időben szimulálja a lőszerhüvelyben égő lőpor tágulását, mennyi hőt ad át a hüvelynek és a csőnek, mekkora sebességgel gyorsítja a lövedéket, a cső falán lévő huzagolás milyen perdületet ad a lövedéknek, a csövet elhagyva mekkora részen tágul még a gáz, mekkora lesz a torkolattűz, és az egésznek hány dB hangja lenne így vagy úgy. Ehelyett van egy táblázat, ami tartalmazza a lövedék kezdősebességét, súlyát, a légellenállási együtthatóját (katalógus adat), a gyújtó típusát és ha van a robbanóanyag mennyiségét, és a fegyver oldalán a tűzgyorsaságot, pontosságot, tár vagy heveder méretét, illetve clodban külön variálható a hevederekbe tett lőszer típusa, sorrendje is. Az engine meg ennyiből elég fasza röppálya modellt számol (szintén előre megállapított egyenlet alapján), amit a hitboxok meg regisztrálnak, hogy mit találtál el, és a kinetikus energia alapján valós időben számolja, hogy adott vastagságú páncéllemezen átmegy-e. Illetve annyi szkriptelés még van benne, hogy vannak hitboxok, amiknél meg van adva, hogy milyen kaliber alatt ne is számoljon semmilyen sérülést. Meg lehetne oldani SOKKAL tudományosabban mint ez? Biztosan. De szükséges az? Nem igazán.
egyébként az esetedben nem mindegy, hogy hogy van bármi is modellezve ha ahogy kiderült az alap funkciok sem mennek a gép kezelésére , akkor meg nem mindegy, hogy az ECM-nél benyomod az on vagy off gombot és teszi a dolgát? Rengeteg olyan dolog van még ami még akkor is kihivást jelent ha csak az alap dolgokat használod mégha nem is ugy mukodik ahogy valojában.
Az ECM terén full szkeptikus vagyok, hiszen valósághoz tendáló ECM-et nehéz modellezni, hogy a legacy SAM-ek sajátosságai is 0-á vannak és a podok alapvetően automatikusan működnek. A pióta fel és lekapcsolni tudja oszt annyi.
Első körben eleve modellezni kéne azt, hogy melyik ALQ változat milyen zavarást tudott és mi ellen. Iszonyatosan komplex a történet még basic szinten is. Eleve nem volt adott az, hogy előre és hátulra is lehessen zavarni az adott SAM-et.
Ehhez képest az ECM mindenre hat most flat modifierrel, ami nettó rossz modellezés, a zajzavaron túl semmit sem modellez, de abból is csak a legprimkóbbat és csak az SA-2/3 ellen érne valamit.
Egy SA-5 csak megköszöni, hogy zavarsz. Az SA-10 ellen meg lényegében minden legacy SAM elleni zavarás hatástalan. A SAGG rávezetés miatt a vonatott csalin kívül semmilyen ismert zavarási mód nincs ellene. Mivel a rakéta keresztül is vesz, és annak helyét nem tudni, ezért zavarni sem lehet...
Az új domborzat annyira durva, hogy a képre ránéztem már terveztem a terepkövető repülést. XD
Igen, az UI kapcsán erről van szó. De a használhatóságon már ez is sokat dob. Értelmes méretű ablakok lesznek és nem torz, ha full screen. Utoljára szerkesztette: militavia, 2022.12.29. 16:25:12
Első körben ez is megteszi, ha minden slothoz már lesz textura.
Mint irtam, nekem már az megfelel ha a mostani UI legalább Full srceenben lehet használni. ÉS mivel már MAX szerint már 100%ban meg vannak cimezve a kodban, hogy mi micsoda és mikor volt változtatva igy ha a meglévő UI részhez nem nyulnak, csak hozzáadnak dolgokat az már megoldhato lenne. Vagy miért lenne annyira nehéz beépiteni azokat a dolgokat a UI-n belül mintha az a program a játékon kivul mukodik jelenleg is duplán használva esetleg olyan dolgokat amik a windowso futáshoz kell és sprorolni lehetne a kodon ha ez már eleve el van inditva a játékon belül. pl net vagy dx keretrendszer stb..
Egyébként ha a time line a videoban időrendbe mutatja a változásokat akkor a PBR elöbb jön mint a táj , tehát esetleg egy köztes patch közbeiktatásával és akár mire megjön a táj, már lehet gyártani hozzá texturákat ami használja.
Fasza lesz ez, bakker még a 4.36 Harm új cuccait sem tanultam még meg, most majd jön az új ECM is. F-15 FM oké, valszeg ezzel kezdik az új avionika változatokat teszteli? Csodálkozok, hogy nem az F-18-ason. Hogy a CATM-re mi szükség, PC szimulátorba tenni egy IRL használt rakéta szimulációt a gyakorlásokhoz, az nekem magas, de ha ehhez volt kedvük, akkor ez van. Az új talaj pedig qrvajól néz ki, remélem alacsonyan sem lesz sokkal szarabb.
@repvez Senki nem mondta itt szerintem, hogy nem lehet PBR-t beletenni, csak azt, hogy az qrva nagy meló. A PBR anyagokhoz kell egy új grafikai engine ami kezeli azokat a textúra mapokat, és újra kell festeni mindent, VAGY használja ugyanazt a textúrát mint eddig és akkor nem látni változást. Ezt nem kell egyszerre megcsinálni, talaj és épületek valszeg később fognak PBR-t kapni mint a repülőgépek, de ez eddig is volt. Valszeg sokkal erősebb vas kell majd alá, videokártya memóriában többszöröse fog kelleni a jelenleginek. Viszont ők sem tették még bele ezt és csak szó van róla, hogy majd valamikor lesz, de nem tudni, hogy mikor (202x az sok mindent jelenthet így 2022 végén).
Ez nem új UI, csak átméretezhetővé tették a régit, és natívban tudja már a 4K felbontást. Viszont ránézésre az összes menü és belső működése ugyanaz maradt. Amikor az új UI-ról beszél valaki akkor nem egy másik skinre gondol, hanem átdolgozott belsőre is, és esetleg új fícsörökre, mint pl amikor valaki beépített WDP-t és Mission Commandert akart, vagy az alternate alunchert betenni defaultnak. Gondolhatod, hogy itt sem az új skin a nagy meló, hanem hozzányúlni ahhoz a kódhoz, amire az egész program épül, ami kezeli a beállításokat, player setupot, missionokat, adatbázisokat, ami igazgatja a hadjáratot, ami kezeli a statisztikákat, grafikonokat, térképet.
Amúgy szép és jó a VR, de vajon milyen gép kell majd hozzá? Mert hadjáratban a jelenlegi kinézettel vannak FPS problémák, ha képalkotós AG fegyver van és MFD és minden is be van kapcsolva pedig csak 1440p van. A VR felbontása ennél több.
Amúgy elvi szinten milyen VR eszköz az, ami repszimhez már élvezhető élményt ad? Mert bérelni pár napra megérheti teszt jelleggel, hogy lássam hozzá tudok-e szokni vagy sem. A kérdés még azután az, hogy elszokni lehet-e e tőle...
Mert AH-64-on repülő pilóta a NVG sisak és oldalra nézés és rosszullét kapcsán mondott egy elég komoly óraszámot, hogy mennyit kell repülni havonta és milyen gyorsan el lehet szokni tőle és jön újra a rosszullét.
ez még nem az uj, csak eddig még nem láttam normális videot egy fizikai kabin használat közben, de talán VR alatt hasonlo lesz sok ember számára, hogy minden a megfelelo méretben és nagyobb FOV társaságában
A DCS UI rendszer a merő borzalom sok helyen még az Falcon 4-hoz képest is.
amugy nekem az UI része csak addig érint mig az elso telepités után beállitom a felbontást meg a irányitást és elinditom a küldetéseket. Egyedől ami nagyon zavart benne, hogy talán még FHD felbontásra sem volt és nem lehetett kinagyitani igy amikor inditottam a játékot akkor egy kis ablakon kellett bogarászni , hogy mikor mi lehet a menu, mert a 4K-n olvashatatlanul kicsi volt a menu felirata. Ha már csak ezt az egy gondot megoldották, hogy támogassa a nagyobb felbon tásokat és teljes képernyon is lehessen rendesen használni már elég nekem,
Nem is értem akiknek problémás az UI azok mit szeretnének még kinézetre vagy müködésre, mert a jelenlkegi is minden elérhető volt és sztem a DCS UI rendszere sem átláthatobb vagy egyszerübb .
Senki nem mondta, hogy nem lehet. Csak nagyon nehéz. Amúgy ez nem feltétlen csere, csak átszabás vagy végre 16:9 komp. De az alap felépítése ua. De egy TELJESEN új UI-hoz képest ez sehol nincs. Utoljára szerkesztette: militavia, 2022.12.29. 11:34:56
Ja és amiről mindig az volt a véleméyn, hogy nem lehet lecserélni az UI-t mert az annyira szerves része a játéknak, hogy az mindenhez is kapcsolodik és lám lett uj UI.
Az F-15C-n teljesen meglepődtem, hogy az kapott törődést.
Ha figyelmesen nézed a videot akkor ott irták is, hogy az uj engine amit mutatnak, az meg logokus, hogy Korea ,mert egyrészt senki nem utalt, hogy uj helyszin lenne másrészt, ahhoz van meg az összes reptér és objektum és vele minden dokumentácio , ha egy teljesen uj helyszinre kellene megcsinálni az lenne az igazán nagy melo, igy csak a meglévő területek fognak kapni uj megjelenés, de a régi modelek lesznek rajtuk legalább is az elso időben..
ÉS ahogy I-hawk is irta, hogy az engine maga már a 4.35 óta benne van a játékban, most már csak a téjért felelös részt aktiválják majd a 4.38ban. Illetve amiről multkor beszéltunk a PBR texturák kapcsán megint ott van , hogy érdekes modon az is teritéken van, hogy alkalmazásra keról, akkor mégse lehetetlen mint ahogy akkor anynira le lettem támadva.
Illetve azt is irták, hogy most már az egész engine-t a codot sikerült flaggelni, vagyis ha valami változás történik a kodva akkor tudják, hogy hol és mikor került oda igy könnyebb lesz keresni és modositani dolgokat. Ezek alapján gondolom szerkezetileg is átdolgozták a kodot, igy megvannak azok a blockok amik egy egy tulajdonságért felelösek, igy ha vűltoztatni akarnak mondjuk a fényeken akkor átirják azt a részt és nem kell máshova beleturniuk. vagy nem marad ki valami amiről nem tudják, hogy oda való.
Innentől lesz szten egy nagy elörelépés és meredekebb a fejlödési szint , amikor már tudják és értik, hogy mi miért .
A radarképen csak azt látod, amit a radar megvilágít, ez több dologtól is függ. Ez most új dolog, ebben a videóban 00:02:19-től beszél róla
Ha az elevation-t középre állítod akkor a kurzorhoz igazítja automatikusan. Ha fel vagy lefelé ettől eltérsz, akkor meg azt a részt világítja meg, amit a repülési magasságból és a radar dőléséből kiad.
Alapvető gond. Eddig az AG radar üzemmód minden távolságban mutatott mindent. Most meg egy vékony sávban vagy sehol nem látok semmit GM és GMT üzemmdóban. Állítottam a szögön és mindenen is, de rohadtul nem értem mi történik.
Youtube-on beírod a kulcsszavakat, akkor kiad párat, de ezek inkább arról szólnak, hogy mi változott 4.36 előttről. Viszont ez elég tág fogalom, hogy "lövésem sincs mit hogyan kéne csinálni". Bekapcsolni nem tudod, üzemmódot váltani nem tudsz, célt keresni nem tudsz, célbefogás nem megy, vagy az olyan extra fícsörök mint a freeze nem működik? Ha alapvető dolgokkal van gondod, akkor viszont a "TO BMS 1F-16CM-34-1-1.pdf"-ben javaslom az ide tartozó rész a 29. oldaltól (minden doksiban fekete csík fut végig a lap margóján, ha az a bekezdés új, vagy a korábbi doksikhoz képest változott). Utoljára szerkesztette: VO101Tom, 2022.12.28. 15:39:52