Mostvolt verseny Istambulban nagyon izgalmas volt...
Nem láttam, de imádom ezeket a versenyeket! Nagyon szoros, kiélezett párharcok... és gyönyörû autók!!
Egykis technikai ismertetés:
A DTM 1984-ben kelt életre, a DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft) utódjaként. Ekkor még fõleg német versenyzõk mérték össze tudásukat egymással, a versenyek javát is az ország határain belül rendezték. Érdekes, hogy a német idill közepette megannyi Chevrolet Camaro, Rover Vitesse és Ford Mustang került a sok BMW 635 CSi, Golf GTI és Opel Manta meg Kadett GTE közé. Teltek-múltak a szorgos évek, a bajnokság - és ezzel párhuzamosan a mezõny is - egyre komolyodott, a gyártók egyre több és több pénzt költöttek fejlesztésre. Addig-addig formálódott a DTM , hogy 20 év elteltével, gyakorlatilag gyökeres ellentéte lett hajdani önmagának.Estoriltól Sanghajig rengeteg pályán rendeztek már futamot, 1988-ban még a Hungaroringre is ellátogattak. A mezõny is hamar nemzetközivé lett. 2005-ben a német pilóták kisebbségbe szorulnak, és a kanadai Bruno Spengler személyében tengeren túli versenyzõ is képviselteti magát. Ami azonban a versenyautókat illeti, megszûnt a sokszínûség. Nem sok olyan versenyt tartanak számon manapság, ahol mindössze három gyártó képviselteti magát.
A kilencvenes évek elején még tartotta magát egy-két nem gyári csapat az Audi, a BMW, az Opel és a Mercedes mellett, azonban még a gyáriaknak sem volt könnyû dolga. Ennek ékes bizonyítéka, hogy 92-ben a BMW végleg elhagyta a sorozatot, az Audi pedig év közben dobta be a törülközõt. '93-ban megérkezett az Alfa Romeo: a 92-ben még F1-es Ferrarit vezetõ, és a mai napig kiválóan versenyzõ Nicola Larinit és a 155 V6 TI-t pedig semmi és senki nem tudta megállítani. 22 versenybõl 14-et nyert meg, óriási fölénnyel szerezve meg a bajnoki címet.
1997-tõl 99-ig nem volt hivatalos DTM, mert beolvasztották a nemzetközi ITC-bajnokságba (International Touring Car championship). Az 1995-ben nagy reményekkel induló sorozat halálát a technikai fejlesztések terén dúló, elmebetegségig fokozott harcjelentette. A legenda szerint a gyártók kiadásai még a Forma1-es csapatok költségvetését is meghaladták, egyenes volt az út a végsõ összeomlásig.
A verseny súlyát jelzi, hogy Norbert Haug, a McLaren-Mercedes sportigazgatója rendre aktív részese az eseményeknek
A kéziféket azonban képletesen is csak képletesen húzták be, a versenyzés nem állt meg. 3 év fejetlenség után visszaállt a régi rend, újra indult a DTM, immár letisztult, a tökéleteshez igen közeli formában. Maradt az Audi, az Opel és a Mercedes, egy sereg kiváló pilóta - idén Mika Häkkinen is indul majd a sorozatban - és egy csomó jó ötlet, ami a német túraautó-bajnokságot a világ egyik legizgalmasabb autóversenyévé emelte.A versenyautók tömege 1,1 tonna körül mozog, orrukban 460 lóerõs, 4000 köbcentis V8-as motor énekel. Szó szerint. Hallottam már autót brummogni, bömbölni, sírni, sikítani, üvölteni, de énekelni még soha. Egyszer az életben minden autóbuzinak kötelezõ kilátogatni egy DTM- futamra, mert ilyet máshol nem hallhat. Az autók magas technikai színvonalát pedig mi sem bizonyítja jobban, mint hogy nagyjából hasonló idõt képesek futni, mint a több mint kétszer könnyebb formaautók, melyek a rossz ízlésû tv-kommentátorok által a Forma1 elõszobájaként is emlegetett Forma3-ban versenyeznek. Ez utóbbi egyébként hivatalos betétfutama a DTM-nek, de a VW Polo, a Forma BMW és a Porsche Super Cuppal nem keverendõ Porsche Carrera Cup sem ritka vendég.
Végezetül meg szeretném gyõzni a kedves Olvasót arról, hogy a DTM vagy tízezerszer izgalmasabb, mint a Forma1. Már az idõmérõ is fenomenális! Elõször 23 percig szabad a pálya. Ne kérdezzék, miért pont 23, ennyi és kész, ez a szabály. A mezõny második fele ezután mehet zuhanyozni, az elejének viszont ekkor jön csak a neheze, a Super Pole. Ez a világ legnagyobb találmánya. A Forma1-ben azért nem mûködik, mert mindenki a másnapi versenyre taktikázik, így nem tudhatjuk, ki miért olyan gyors vagy lassú, és ettõl nem is olyan izgalmas az egész. Az igazság, jobban mondva az igazság egy része, csak a versenyen derül ki. A DTM-ben ezzel szemben nyílt sisakos küzdelem folyik, nincs taktika: aki elõrébb végez, annak jobb.
Tehát az elsõ tíz idõvel rendelkezõ pilóta - rendszerint kevesebb mint 1 másodperc különbség van az elsõ és a tizedik között - felkészül a második menetre, és aki a tizedik idõt futotta, megkezdi a Super Pole-t. Mindenkinek egy gyors köre van, így ez már nemcsak a vezetõi képességek, hanem az idegek harca is egyben. A sorrend természetesen át is alakul, tovább borzolván a nézõk idegeit. A jó meggy a habon pedig nem más, mint egy kicsiny, egyetlen kamerával, egy monitorral és tíz székkel berendezett szoba, ahol a lefutott versenyzõk izgulják és nézik végig társaik teljesítményét, mi meg osztozhatunk velük örömben, bánatban.
Mattias Ekström duplán örülhetett Brnóban, hiszen gyõzelmével õ lett a 2004-es év bajnoka A versenyen aztán elszabadul a pokol. Már a legapróbb ütközés is gondot okozhat, hiszen egy jelentéktelennek tûnõ mûanyag elem elvesztése is súlyos tizedmásodpercekbe kerül, ennek ellenére némi lökdösõdés, pörgés-forgás mindig része a forgatókönyvnek. A kerékcseréket a Forma 1-hez hasonlóan végzik, általában 4-6 másodperc alatt tankolással együtt el is intézik az egészet. Egy futam hossza körülbelül 1 óra, ami még pont élvezhetõ, nem kell közben bealudni a teljes eseménytelenség közepette, mint tesszük azt rendszeresen Bernie Ecclestone száguldó cirkuszát figyelve.A 2005-ös szezon április 17-én kezdõdik, Hockenheimben. Sajnos a DTM idén nem jön olyan közel, mint tavaly õsszel, amikor 300 km autózás után Brnóban csodálhattuk meg a V8-as gépeket, de egy német- vagy oroszországi kirándulást mindenképpen megér.
Német ARD csatorna közvetiti a versenyeket!
Hogy milyen népszerû és komoly sorozat néhány volt f1-es pilóta is itt versenyez: Alesi, Hakkinen, Mcnish, Frentzen
jó gondolat ez a topic, amúgy a francia ab moteurs is szokta adni a futamokat, igaz általában csak felvételrõl, de nekem nincs ARD-m, így sajna nem látom élõben :(
...és olyan évtizedes múltra visszatekintõ DTM/túraautó-menõk mint Aiello, Reuter, Abt, Kristensen vagy Schneider...
Csak azt sajnálom, hogy nincs több márka a mostaninál, nagyon hiányzik az Alfa és a BMW, de én korábbi évekbõl még emlékszem a Ford próbálkozásaira is, szal egy kicsit színesebb mezõny üdítõen hatna, de reménykedjünk, hogy lesz még ilyen is!
nekünk meg egyik sincs (a 45 csatornából). van a buzi sport1, sport2 ahol "folymatosan" foci megy. legalább a sport2-n gondolhatnának a motorsportot kedvelõkre. nascar-t is berakják 23:00-ra, mert foci van este.vége van 3-kor. ki marad fent addig?..
én multhéten azér lettem tiszta ideg mivel f1 idõmérõt élõben akartam megnézni azt szokásomhoz hiven kapcsolok a német Rtl-re és sehol helyette valami szar szlovák adó vagymi...........
euro sporton szokott lenni hétvégi motorsport összefoglalóban :P én is ottszoktam nézni :)
amúgy torrenten nincs verseny vagy vhol?
Amugy a Race végeredménye:
Pos. Fahrer/Team Runden Zeit Rückstand 1. Gary Paffett DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 32 1:05:27.828 1:05:27.828 2. Mika Häkkinen Sport Edition AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 32 1:05:31.050 03.222 3. Bernd Schneider Vodafone AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 32 1:05:31.379 03.551 4. Jamie Green Salzgitter AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 32 1:05:31.822 03.994 5. Tom Kristensen Audi Sport Team Abt Audi A4 DTM 32 1:05:58.717 30.889 6. Laurent Aiello Team OPC Opel Vectra GTS V8 32 1:06:00.970 33.142 7. Jean Alesi AMG-Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 32 1:06:04.362 36.534 8. Bruno Spengler Junge Gebrauchte von Mercedes AMG-Mercedes C-Klasse 32 1:06:05.369 37.541 9. Stefan Mücke Mücke Motorsport AMG-Mercedes C-Klasse 32 1:06:13.453 45.625 10. Marcel Fässler GMAC Team OPC Opel Vectra GTS V8 32 1:06:20.309 52.481 11. Alexandros Margaritis Mücke Motorsport AMG-Mercedes C-Klasse 32 1:06:22.434 54.606 12. Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 32 1:06:26.017 58.189 13. Frank Stippler Audi Sport Team Joest Audi A4 DTM 32 1:06:35.915 1:08.087 14. Manuel Reuter Team OPC Opel Vectra GTS V8 32 1:06:36.525 1:08.697 15. Allan McNish Audi Sport Team Abt Audi A4 DTM 32 1:06:40.348 1:12.520 16. Martin Tomczyk Audi Sport Team Abt Sportsline Audi A4 DTM 31 1:04:36.249 1 lap - Pierre Kaffer Audi Sport Team Joest Racing Audi A4 DTM 22 45:41.677 10 laps - Rinaldo Capello Audi Sport Team Joest Audi A4 DTM 11 23:49.002 21 laps - Christian Abt Audi Sport Team Joest Racing Audi A4 DTM 5 2:10:37.836 27 laps - Heinz-Harald Frentzen Stern Team OPC Opel Vectra GTS V8 5 10:38.443 27 laps
basszus, lenne annyi lóvém mint a szemét, biztos csinálnék egy motorsport csatornát. bár elõbb-utóbb biztos lesz.*
már csak a Mika miatt is megnéztem volna. meg Alesi, Frentzen...
A török ringen csalódniuk kellett azoknak, akik a DTM két éllovasa, Ekström és Paffett lausitzringi lélegzetelállító show-ja után kettejük harcának folytatására számítottak, mivel Ekström már a szabadedzéseken sem remekelt. A svéd fiú még az idõmérõn teljesített a legjobban, ahol ötödik lett az új pályán verhetetlennek bizonyuló Mercedesek mögött.
Vasárnap egy kiadós esõt követõen aztán igen rossz körülmények vártak a pilótákra, de ez a rajtelsõ Paffett-t zavarta legkevésbé, hisz a start után simán eljött Schneider elõl, akit a nagyon jól induló Ekström követett. Öröme mégsem tartott sokáig, hisz a Greennel való szoros küzdelemben a célegyenes végén a pályán kívülre sodródott, így Hakkinen és Alesi is megelõzte a svédet. Az ex F1-es világbajnok aztán Greent is otthagyta, így már a harmadik helyen autózott. A Mercedes-Audi itteni erõviszonyaira legjobb példa, hogy Paffett elsõ boxkiállása után épp a még szerelõinél nem járó másik bajnokaspiráns mögé visszatérve, könnyedén jutott túl a kocsijával látványosan küszködõ Ekströmön. Az elsõ tankolásokat követõen így Paffett vezetett a boxban elõrébb lépõ Hakkinen, Schneider, Green és Alesi elõtt. Az elsõ négy sorrendje ezután már nem is változott a száradó pályán, Ekström viszont technikai problémákkal küzdve egyre jobban leszakadt az élmezõnytõl, míg végül csak tizenkettedikként intette le a kockás zászló.
Ez azt jelenti, hogy az idén ötödször gyõztes Paffett kilenc pontos elõnnyel utazhat az utolsó, hockenheimi megmérettetésre, így már aligha lehet tõle elvenni a bajnoki címet. A verseny nagy vesztesei közé tartozik Jean Alesi, aki dobogóra állhatott volna, ha a tankolócsõ nem mondja fel a szolgálatot, és emiatt nem kell eggyel többször boxba hajtania a többieknél. Frentzen futama csak a hatodik körig tartott, akkor ugyanis Abttal „kézen fogva” repültek ki a sóderágyba, míg McNish az erõsen túlkormányozott autójával tizenötödikként futott be a célba.
Bajnokság állása:
Pilóták:
1. Gary Paffett 78 pont 2. Mattias Ekström 69 pont 3. Tom Kristensen 51 pont 4. Mika Hakkinen 30 pont 5. Jean Alesi 22 pont 6. Bernd Schneider 22 pont 7. Jamie Green 21 pont 8. Heinz-Harald Frentzen 17 pont 9. Christian Abt 16 pont 10. Allan McNish 13 pont
Konstruktõrök:
1. Mercedes 180 pont 2. Audi 168 pont 3. Opel 42 pont
HHF tipikusan olyan szerencsés kezû versenyzõ volt, mint Alesi. Valahogy mindig sikerült egy nem túl acélos csapatban elnyomnia a saját tehetségét.
Bár Gary Paffettnak csupán egyetlen pontra volt szüksége ahhoz, hogy elsõ brit versenyzõként elhódítsa a 2005-ös DTM bajnoki címét, az idényzárót mégis rettentõ komolyan vette mind a húsz pilóta. Ami persze nem csoda, hisz 147 000 ezren látogattak ki a hockenheimi idényzáróra.
A szombati szuperpole-t a Német Túraautó Bajnokságban magát egyre jobban érzõ Jamie Green szerezte meg, miután az európai F3-as bajnok ügyesen használta ki a kiadós esõ után folyamatosan száradó pálya elõnyét. A bajnokságért küzdõ párosból Paffett a hatodik helyre kvalifikálta magát, míg Mattias Ekström - akinek minden áron gyõznie kellett a címvédéshez - csupán a tizenötödik helyrõl várta a rajtot.
Az esõben induló mezõny vasárnap aztán csak másodszorra tudott nekivágni a versenynek, hiszen az audis Tomczyk a felvezetõ kör végén rossz helyre sorakozott fel a rajtrácson, amelynek köszönhetõen senki sem találta a neki járó pozíciót. A második start az örökzöld Bernd Schneidernek sikerült a legjobban, aki könnyedén bújt ki Green és Kristensen között. A Német Túraautó Bajnokságot jellemzõ harcok most sem maradtak el, fõképp a hátrébbról induló, felzárkózni vágyó pilóták varázsoltak igazi tûzijátékot a pályára. A negyedik helyrõl induló Frentzennek így lassan át kellett adnia helyét az õ Opeljénél erõsebb Mercedeseknek, elõbb Paffettnek, majd Hakkinennek is. Elõbbi nem is bízhatott semmit a véletlenre, hisz legnagyobb vetélytársa, Ekström mindent egy lapra téve, nem kímélte sem Audiját, sem vetélytársait, és fogcsikorgatva, lökdösõdve folyamatosan zárkózott fel az élmezõnyre. A futam nyolc-tizedik körétõl még a nap is kisütött, így a hamar száradni kezdõ versenyvonalon kissé kaotikussá vált a helyzet. Az élen haladó Bernd Schneider Hakkinennel nem értette meg egymást, és pofozkodott egy kicsit, míg hátrébb Alesi és Ekström „test-test elleni” hosszas küzdelmét figyelhette a népes publikum. Paffettnak egy pillanatra volt miért izgulnia a második kiállását követõen, hisz Stipplerrel folytatott harca akár kieséssel is végzõdhetett volna. Közben többen is (Aiello, Tomczyk) kicsúsztak az Agip kanyarban, de közülük Heinz Harald Frentzen járt a legrosszabbul, aki a végén egy nagy ütközést követõen – bár Opeljén ennek nyomait nem nagyon lehetett látni - elvesztette eszméletét, így körökön át tartott az autóból való kimentése. Végül a német versenyzõt kórházba szállították, ahol kisebb agyrázkódást állapítottak meg nála. Az élen ezután már nem történt változás, így Schneider megnyerte 200. DTM-es futamát Green elõtt, míg melléjük a kategóriában elsõ bajnoki címét szerzõ Paffett állhatott még fel a dobogóra. Mögöttük Kristensen, Stippler és az Opel utolsó futamán a csapat legjobbjaként Fassler ért célba. A végig hatalmas elánnal küzdõ Ekströmöt végül kizárták a hetedik helyrõl, miután a nagy sietségben nem ejtette meg második kötelezõ boxkiállását.
A volt F1-eseknek nem sok sikert hozó futam az összetettben Hakkinent a negyedikrõl az ötödik, míg Alesit az ötödikrõl a hetedik helyre vetette vissza. Frentzen a nyolcadik, McNish pedig a tizedik pozícióban fejezte be az évet.
A futam végeredménye:
1. Bernd Schneider (Mercedes C-Klasse) 2. Jamie Green (Mercedes C-Klasse) 3. Gary Paffett (Mercedes C-Klasse) 4. Tom Kristensen (Audi A4 DTM) 5. Frank Stippler (Audi A4 DTM) 6. Marcel Fassler (Opel Vectra GTS V8) 7. Mattias Ekström (Audi A4) 8. Bruno Spengler (Mercedes C-Klasse) 9. Laurent Aiello (Opel Vectra GTS V8) 10. Pierre Kaffer (Audi A4 DTM) 13. Jean Alesi (Mercedes C-Klasse) … 15. Mika Hakkinen (Mercedes C-Klasse) … 17. Allan McNish (Audi A4 DTM)
A Német Túraautó Bajnokság végeredménye:
1. Gary Paffett 84 pont 2. Mattias Ekström 71 pont 3. Tom Kristensen 56 pont 4. Bernd Schneider 32 pont 5. Mika Hakkinen 30 pont 6. Jamie Green 29 pont 7. Jean Alesi 22 pont 8. Heinz-Harald Frentzen 17 pont 9. Christian Abt 16 pont 10. Allan McNish 13 pont
természetesen Mikát megint kilökték, ebben az évben már nem elõszõr nem másodszor.. sajnos ittis vannak sato féle kamikaze lámik..
mostanában már megint túl nagy a Merci fölénye, hiányzik hozzájuk egy méltó ellenfél, mint pl régen az Alfa... kár, hogy õk akkoriban kiszálltak, bár az okok érthetõek voltak.
az ab moteurson nemrég volt idényösszefoglaló, szokták ismételni, érdemes kifigyelni akit érdekel
tegnap láttam:D húú:D nemsemmi mivolt idén gyönyörû racék még megkockáztatom izgalmasabb volt mint a wtcc pedig azsem piskóta és Mika kijelentése hogy: "A DTM a legjobb túraautó sorozat a világon" tök igaz!!! ( nagyon jóvolt látni amikor a dobogó legfelsõ fokára állt )
ja, jó a sorozat nagyon, de csak hiányzik onnan minimum egy jó Alfa, egy jó Opel és egy jó BMW csapat, na meg még el tudnék képzelni ezt-azt, pl Renault, Toyota, Ford, Volvo... persze ez csak álom marad...
biztos nem tudták mi ez.. ebben az évben adja már valami normális csatorna?
ARD1 adja, elég normális az szerintem, mondjuk ha lesz digitv abban nemtudom benne van-e, bár ahogy nézem idén is sokszor egybe esik a MotoGP-vel, állandó dilemma
hát ard sajnos nincs. csak eurosport, sport1, sport2. de ezek (föleg az uccso 2) eléggé foci-centrikusak. ezt rühellem bennük.
ha jól emlékszem tavaly ugyanezt mondtad a NASCAR topicban is :) amúgy meg nekem sincs, általában az esélytelenebbeknek szurkolok..., illetve általában mindíg :)))
néztem a csatornakiosztást és nincs benne. próbaképp megnéztem Budapest II.-kert és ott van benne. tehát reménykedem. azt hiszem nálunk a fashion tv van a helyén...
nem volt rossz a mai verseny.. Ráadásul Czollner/Wéber elég jól komentálta a dlgokat, nem volt unalmas;
Csajok néha kicsit ottvoltak Mika és Frentzen előtt, de amúgy tényleg jó futam volt, unalmas Schneider győzelem... és egy majdnem jó kis csaka Mika és Frentzen közözz a 3. helyért, pár kört elaludtam
Sajnos nem láttam a futamot, nekem még nincs ez az SportRTL, mindenesetre hajrá csajok! :-)
már vaaan sportklubunk. :D :D a következõ futam júli 2-án lesz?
én nem nézem mert nap mint nap vezetem a dága merdzsómat :D...a Toca 3ban :D Bernd Schneider-rel versenyzek..és éppen tegnap tettem be a 2006os Vodás verda Skint....elég szoros szokott lenni a verseny alap beállítással..viszont ha van kis "setup" akkor bizony 2-3an nagyon elõl vannak :D
Szombat:
13:30 DTM Német túraautó bajnokság, idõmérõ futam, Brands Hatch (élõ) 14:30 DTM (ism.) Német túraautó bajnokság, Oschersleben
Vasárnap:
13:00 DTM Német túraautó bajnokság, futam, Brands Hatch(élõ)
De béna ez a kommentátor. Most láttam elõször DTM-et, de egybõl vágtam, hogy Green kicsúszott és megelõzte Ekström. Erre ez meg, hótt nyugodtan: "hmm, valaki már megint füvet nyír" majd fél perc múlva: "Ekström az elsõ, Ekström az elsõ!! Akkor valószínûleg Green volt az aki az elõbb füvet nyírt!!"
Ma Zandvoort, 14:00
WTCC is lesz 3kor:), de szerencsére most nem esik teljesen 1 idõbe igy ezt is megtudom nézni ugy ahogy :)
2 sorozat amibe halálra elõzik egymást, és végig csatáznak, mindez 1 napon
Gary Paffett a 2005-ös bajnok a hátsó ajtón térhet vissza a DTM-be: egy 2006-os Mercedesszel.
Gary Paffett decemberben nyilatkozta, hogy a lényegében megszûnõ F1-tesztpilótai állása helyett, illetve amellett szívesen visszatérne egykori hangzatos sikerei színhelyére, a Deutsche Tourenwagen Masters sorozatba. Ám mivel a Mercedes már idejekorán kiosztotta az új autókat a 2006-ban is szépen szereplõ négy pilótájának, Paffett minden bizonnyal Jean Alesi állását veszi át a Persson csapatnál.
„Decemberben tudtuk meg, hogy Gary szeretne visszatérni a DTM-be. Semmi okunk nincsen lecserélni egyetlenversenyzõnket sem, így nem várok változást a HWA csapat felállásában. Egy igazi sztár képes nyerni használtautóval, és Gary igazi sztár aki jó munkát fog végezni.” – mondta Norbert Haug az Autosport szaklapnak.
A 26 éves, Bromleyben született pilóta valóban hiába vár arra, hogy a Mercedes lefokozza az aranytojást tojó tyúknak számító Mika Häkkinent, a szenzációsan versenyzõ Bruno Spenglert, a tisztán leggyorsabb Jamie Greent vagy éppen a címvédõ Bernd Schneidert.
egy kis szöveg hozzá. Félek, hogyha így megy tovább ez a sorozat akkor hamarosan egy autómárkás sorozat lesz belõle. De azért jó verseny volt a baleset ellenére.
Azért az Audi és a Merci is elég nagy létszámban képviselteti magát... és Audi erõs volt ezen a versenyen. Én nem aggódok emiatt, inkább jöjjenek uj gyárak.
De kik? Opel, Alfa, Honda, Peugeot talán BMW? Emlékezz vissza, hogy amikor az ITC volt mi lett a vége? Kéne az a feeling ami volt régebben. Elrontottam a tegnapit: márka sorozat-ot akartam írni.
Jogosan felmerülõ kérdés ez! Az Alfa, Honda, Peugeot számára még a WTCC se érdekelt dolog, pedig egy közúti autóból egy S-2000 modellt csinálni nem egy nagy tudomány! Az Alfa, Honda még a BTCC-ben van jelen (az is csak privátba), de a Peugeot már semmi érdeklõdést nem mutat a túraautózás iránt! Ez privát véleményem, de ez a hétvégi DTM futam nagyon keveset mutatott fel!
Sziasztok! Szeptemberben elrajtol a Virtual SimRacing szervezésében egy DTM 2013-as bajnokság a Raceroom nevű programmal! Ez egy 8 fordulós bajnokság lesz ami két hetente kerül megrendezésre és minden fordulóban két futamot fogunk rendezni. A játék DTM csomagja tartalmazza az összes autót és helyszínt. Ezt lehet steam-en illetve a raceroom hivatalos oldalán is beszerezni. Ára kb 16 euró, ami olyan 4800 ft körül van. A bajnokság maga ingyenes és a különböző partnereink segítségével év végé nyeremények lesznek,valamint mi is adunk oklevelet,érmet,kupát a legjobbaknak.