Szerdán a londoni Legfelsõbb Bíróság törölte a cégjegyzékbõl a Grand Prix Masters sorozatot szervezõ vállalatot. A 45 év feletti F1-es veteránok bajnoksága közönségsikerrel indult útjára 2005 novemberében, de azóta csak két újabb futamot bonyolítottak le, így sejteni lehetett, hogy a széria becsõdölt. A GPM mezõnyét olyan volt sztárok alkották, mint Nigel Mansell, Emerson Fittipaldi, René Arnoux vagy Riccardo Patrese, míg az autók átalakított Champ Carok voltak. A Kyalamiban rendezett nyitófutamot, valamint a katari második versenyt Mansell nyerte, míg 2006 nyarán Silverstone-ban Eddie Cheever diadalmaskodott.
Nemhiszem h a nézõk miatt... a 0a reklám, 0 közvetítés stb...
Helló! Na mi van GP Masterrel?Nem lesz?Nem láttam semmit róla,de egy cikket olvastam,mely szerint Emmo az A1gp-n van!
A 7végén ( nov.12 ) a harmadik GPM futam kerül megrendezésre Kyalami-i pályán.
na akkor aki megtalálja a futamot a neten az legyenszíves...:) óriási érte. sajna én most nem tudom keresni..:(
Meglepetésre a hatodik helyrõl induló Eddie Cheever nyerte az esõ áztatta vasárnapi GP Masters futamot, melyben ezúttal többen is kiállni kényszerültek.
Kiestek többek között a brit reménységek, Nigel Mansell és az idõmérõn jó formában lévõ Dereck Warwick is, aki már az elsõ kanyarban összeakadt a pole-ból induló Christian Danner-rel.
A verseny kimenetele végig nyitott volt, hiszen a mesterek autói igencsak csúszkáltak a vizes aszfalton. A legszebb megpördülést talán Eric van de Poele mutatta be, aki a rajtrács végérõl indult, de a második helyen ért célba.
A harmadik helyen Christian Danner ért célba, aki kétszer is megperdült, de hat körrel a vége elõtt megelõzte Hans Joachim Stuck-ot, s így felállhatott a dobogó legalsó fokára.
1. Eddie Cheever 1h01:08.625 2. Eric van de Poele + 16.677 3. Christian Danner + 36.555 4. Hans Stuck + 53.514 5. Alex Caffi + 1:03.023 6. Riccardo Patrese + 1:06.867 7. Pierluigi Martini + 1:46.355 8. Emerson Fittipaldi + 1 Kör 9. Rene Arnoux + 1 Kör 10. Andrea de Cesaris + 2 Kör 11. Patrick Tambay + 3 Kör
Nem fejezték be a futamot:
Stefan Johansson 24 Jan Lammers 15 Eliseo Salazar 8 Nigel Mansell 2 Derek Warwick 2
Warwick az élen, a motorok továbbra is tönkremennek
Tovább erõsödik a GP Masters sorozatban csütörtökön kezdõdõ motorprobléma ügy. A veteránok pénteken is nagy számban táolmaradtak az edzéstõl, miután autóikban meghibásodtak a motorok. A szakértõk úgy vélték rájöttek a meghibásodások okára, de ennek ellenére az utolsó szabadedzésen is csak kilencen tudtak részt venni.
Hiányzott például az egyik legesélyesebb versenyzõ, Nigel Mansell, aki hazai közönség elõtt szeretne ismét bizonyítani. Hogy aztán végül mégis örülhetett a helyi közönség az annak köszönhetõ, hogy az élen Derek Warwick végzett, aki szintén angol származású.
Az 51 éves versenyzõ két tizedre közelítette meg a Mansell által futott tegnapi köridõt, s egy másodpercet javított korábbi legjobbján.
"Egészen jó az autóm, bár egy kis túlkormányzottsággal küszködtem az edzésen. Nem vagyok boldog a körömmel, kicsit nyugodtabban kellene lennem. Talán szükségem lenne egy kis ginre és tonikra." -mondta Warwick.
A GP Masters idõmérõ edzése 14:00 órakor kezdõdik. Az eseményekrõl lapunk is beszámol.
Az edzés végeredménye:
1. Derek Warwick 1:37.715
2. Riccardo Patrese 1:38.084
3. Christian Danner 1:38.163
4. Emerson Fittipaldi 1:38.362
5. Jan Lammers 1:38.363
6. Stefan Johansson 1:38.625
7. Eddie Cheever 1:39.670
8. Andrea de Cesaris 1:42.355
9. Rene Arnoux 1:48.462
Nem vettek részt a gyakorláson:
Nigel Mansell
Eric van de Poele
Hans Stuck
Patrick Tambay
Pierluigi Martini
Eliseo Salazar
Mansell – Fittipaldi csata várható a hétvégén
Igen érdekesre sikerült a GP Masters elsõ teljes évadának nyitóedzése, miután rengeteg autóban meghibásodott a motor. A mérnökök azonosították a hiba forrását és dolgoznak annak elhárításán, ám mindez nem segítette a versenyzõk dolgát.
A GP Masters versenyzõi úgy döntöttek, hogy felosztják egymás között az autóikat, hogy tisztességesen fel tudjanak készülni a hétvégi megmérettetésre.
Az elsõ edzésen a hazai pályán versenyzõ Dereck Warwick volt a leggyorsabb, ám délutánra helyre állt a rend. Ezt a gyakorlást ugyanis már Nigel Mansell nyerte Emerson Fittipaldi elõtt.
A hétvége programja a szombati szabadedzéssel folytatódik, mely után 13:00 órakor kezdetét veszi a 45 perces idõmérõ edzés.
A hétvége eseményeirõl lapunk is beszámol.
Az elsõ edzés végeredménye:
1. Derek Warwick 1:38.741
2. Eddie Cheever 1:39.312
3. Emerson Fittipaldi 1:39.314
4. Nigel Mansell 1:40.577
5. Hans Stuck 1:41.418
6. Rene Arnoux 1:47.169
A második edzés végeredménye:
1. Nigel Mansell 1:37.522
2. Emerson Fittipaldi 1:37.602
3. Stefan Johansson 1:37.836
4. Riccardo Patrese 1:38.148
5. Eddie Cheever 1:38.560
6. Eric van de Poele 1:38.954
Bár nem mintha érintene minket... szerencsére elintézték hogy az 1etlen helyen ahol lehetne nézni azért is perkálni kéne.
2006. augusztus 12. (szombat) Szombati szabadedzés 09:45-10:45
Idoméro edzés 13:00-13:45
2006. augusztus 13. (vasárnap)
Verseny 13:00-13:55
Hill élvezte, de nem kér a GPM-bõl
A Forma-1 egykori világbajnoka, Damon Hill csütörtökön egy különleges tesztprogramon vett részt Silverstone-ban, ahol a Grand Prix Masters szervezõ lehetõséget biztosítottak számára, hogy kipróbálja magát a közel 600 lóerõs versenygépben.
A héten olyan hírek láttak napvilágot, melyek szerint a csütörtöki tesztprogram arra fog szolgálni, hogy a BRDC elnöke megismerje a versenygépet, mielõtt még eldöntené, csatlakozik-e veterán pilótákból álló bajnokságba, ahol egykori kollégáival, köztük Nigel Mansellel és Emerson Fittipaldival küzdhetne meg.
Azonban Hill az ITV-F1-nek adott nyilatkozatában megerõsítette, hogy a hétvégén megrendezésre kerülõ versenyen biztosan nem indul, és bár imád vezetni, nem érzi úgy, hogy 1999-es visszavonulása után ismét rajthoz kéne állnia.
"Nem fogok versenyezni" - kezdte Hill. "Már egy ideje eldöntöttem, hogy nem fogok rajthoz állni, bár borzasztóan élveztem a csütörtöki tesztet. Éppen ezért köszönetet szeretnék mondani a GP Masters szervezõinek, hogy betekintést nyerhettem a szériába. Ezt a bajnokságot a hozzám hasonló veterán versenyzõknek találták ki, akik szeretnek versenyezni, szóval a lehetõség megvan."
"Nem kizárt, hogy a jövõben csatlakozni fogok hozzájuk, de úgy érzem, még nem jött el az idõ, hogy ismét visszatérjek. Szeretek vezetni, imádok a határon autózni, de a versenyzéshez nincs affinitásom. Azonban soha nem lehet tudni, mit hoz a jövõ."
A 45 éves Hill elmondta, fantasztikusan érezte magát a csütörtöki tesztprogramon, és lenyûgözte, hogy ennyi év kihagyás után is könnyedén megbirkózott a nagy sebességeknél fellépõ erõhatásokkal, és szinte azonnal versenytempóban tudott körözni Silverstone-ban.
"Fantasztikus volt" - áradozott Hill. "Megdöbbentõ volt, hogy ennyi év kihagyás után szinte azonnal felvettem a versenytempót, és a nagy sebességtõl sem tartottam. Nem lehet elfelejteni vezetni. Ez az ember vérében van, az évek során beleívódott. Jól ismerem a pályát, és az emlékek nagyon gyorsan visszajöttek."
Emberek, nekem nincs gyors net-em otthon, de valaki ha tudja ugyan vegye már fel! bosszantó, hogy egy csatorna sem közvetíti :( Ja, ész azt a torrent fájlt sem találni, sõt semmi gp masters anyag nincs a net-en, szóval help!!!!
Azert otthon, szinte kotelezo neki indulni, meg ha a tobbire nem is megy el;) Ez nepszerusitesnek is nagyon jo, es valszeg a versenynek is jot tesz.
A versenyeken, a verseny izgalom mellett es is a biztonsag es balesetek miatt izgultam, azert ezek megis csak "fun race-ek", hiaba is jol kepzett, edzett pilotak, de ebben a korban azert nagysagrenddel erzekenyebben erintheti oket egy baleset - meg ha az "biztonsagos" is - mint egy 20-25 eves "gyereket".
Egyelõre csak a megbeszélések folynak 1996 Forma-1-es világbajnokával, de egyre inkább úgy tûnik, hogy Damon Hill csatlakozik a GP Masters mezõnyéhez az elkövetkezendõ Silverstone-i futamra, tudta meg az Autosport.com.
Amennyiben valóban megszületik a megállapodás, az azért is rendkívüli szenzáció, mert a brit világbajnok korábban kijelentette, hogy a testi épségét ennyi idõsen már nem szeretné veszélyeztetni versenyben.
„Ez nem olyan, mint a golfban az öregek harca. Ott nem kell a testi épségét kockáztatnia az embernek. 50 felé már egy kicsit másképpen gondolkodik az ember, mint korábban." -mondta Hill az egyik év eleji interjúban.
Hogy idõ közben megváltozhatott a véleménye az talán annak is köszönhetõ, hogy azóta több versenyautóban is kipróbálhatta magát. Legutóbb egy Renault bemutatón vezette a csapat 2005-ös világbajnoki versenyautóját.
Hill csatlakozásával háromra nõne a világbajnokok száma a sorozatban, hiszen Emerson Fittipaldi és Nigel Mansell korábban szintén Forma-1-es világbajnokok voltak.
Nemis csoda mivel alig volt róla valami hír... leglábbis itt MO-n.
b@sszus ez már megy? ma gondolkoztam, hogy akkor mi is van ezzel a GP Masters-szel? és most látom, hogy már volt futam is, csak a nagy tavalyi fellángolás után semmi közvetítés...
Helló! Hol van az a torrent oldal?Légyszi írd már le!
Hi. Tegnap én is a neten néztem de az nonszensz, hogy az idióta rendezõk miatt 24 körbõl 10 kör sárga alatt ment le..a lerobbant verdát körbehurcolták mint egy véres kardot emiatt legalább 6 kör ment így a levesbe
amúgy a sky sport adta és torrenten már fenn is van a futam 1.20 GB méretben.
Ha belegondolsz.. ott van a sportklub, amin látszik, hogy elég kevéske/gyenguska programokat vettek meg. Ha odakapcsolom mindig valamelyik retro olimpián bénáznak vagy lobonchajú focisták futkároznak. Már azt is nehezen nyeltem le, hogy F1-es szabadedzéseket nem nyomnak, de hogy már ezt sem/ilyet sem?! VÁÁÁÁ.... :))))
Még a pályára visszatérve, elég esetlenül van megépítve, nagy bukoterek ami jó, de ahogy néztem az összes kavics, nemtudom hogy abba emberei erõvel mennyire lehetne kitolni a kocsit palánkig majd onnan átemelni, ez sokkal gyorsabb lett volna mint bohóckodni ilyen vontatásokkal... ( mi lett volna ha 2-3 esik ki 1szerre? bele sem merek gondolni :)
Az TV kozvetites ket okbol hianyzik: - Nincs kommentator, ami azert sokat szamit, meg ha "buta is" :) - A masik a sorozat nepszerusege...
A szervezes valoban docogott egy kicsit, de a verseny aho zkepest jo volt vagy jobb lehett volna:) Azert mennek rendesen. Warvick a vegen azert meg beprobalkozott parszor, ha jol lattam asszony meg a fejet is fogta neha:)))
Nem ertem miert nem tudta kozvetiteni egyik TV sem?! (EuroSport 1,2, SportKlub 1,2, Sport 1,2, stb.):( Talan az EuroSport-on az idomerok helyet beferhetett volna...
Verseny jóvolt, ami alatt nemvolt az Sc, volt elõzés, harc, szorosan mentek, hibáztak, kicsusztak... Közvetítés is remek volt, mindent láttunk, semmirõl nemmaradtnuk le.
Hát úgy lett. Cheever jól elnézte a 2. SC utáni elrajtot. Azért az utolsó körök jók voltak Warwick-tól is vártam még egy támadást. grat a mezõnynek, és persze Mansell-nek :)
bszameg azért jobban figyelhetnének erre a sorozatra, pl. Salazar-nak nem tudom miért kellett SC, simán kivehették volna darúval..vagy ha már húzzák, akkor húzzál ki vmi szervízútra, nem vzz? Azzal elment vagy 6 kör, aztán lett egy kis esemény most megint lepörög, és majdhogynem SC alatt futják a versenyt! franc. Amúgy is lassan kezdik el felépíteni a versenyt, és ezzel most jól lezúzták :(( remélem legközelebb profibb rendezés lesz.
Derek Warwick a GP Masters sorozat évadnyitó hétvégéjének idõmérõ edzésén a harmadik helyet szerezte meg, ám mégsem tud örülni az elõkelõ pozíciónak.
Warwick úgy véli, ha jobban idõzít, és nem vét annyi hibát, elõrébb tudott volna végezni.
„Nigel szokásosan fantasztikus munkát végzett, én pedig elszalasztottam néhány lehetõséget. Úgy gondoltam, hogy az edzés vége felé a pálya gyorsabb lesz, de valójában ez nem történt meg, én pedig még inkább lassultam is, ahelyett, hogy elõrébb léptem volna. Az az igazság, hogy túlhajszoltam a gumikat is, ráadásul többször is hibáztam. Annyira könnyû kisebb hibákat véteni itt."
Mindazonáltal Warwick úgy véli, tudja majd tartani a tempót Mansell-el, és a verseny végére akár be is foghatja õt.
Privizést nem erõltetném. Bõven elég, ha beírjátok a moderátor topicba a kérést.
ez kira' köszi :) egyébként a falra mászom ha egy regges oldalon nem írják oda hogy mi hány karakter lehet, de elküldve visszadobál. Mindegy a lényeg hogy tényleg van min nézni :) bázz azért hihetetlen hogy nem adja semmi nyomorult tvadó ami elterjedtebb. most nem is tudom minek drukkoljak, hogy olyan nagy leterheltség legyen ami a nézhetõség rovására megy, vagy inkább ne..
Nigel Mansell szerezte meg a legjobb idõt a GP Masters elsõ évadának idõmérõ edzésén. A brit versenyzõ már a mai reggeli szabadedzésen több mint egy másodperccel javította meg Pierluigi Martini tegnap futott legjobbját, most pedig sikerült megközelítenie ugyanezt az eredmény.
A második helyre érkezett meg a német Christian Danner, akit Derek Warwick követ a sorban. Mögülük várhatja a rajtot az emlékezetes bemutatkozó verseny harmadik helyezettje, Ricardo Patrese.
Az edzésen némileg kevés kicsúszás történt. A közvetítésben mindössze kettõrõl mutattak be visszajátszást, ezek pedig René Arnoux és Ricardo Patrese nevéhez fûzõdnek.
A hétvége programja a holnap 14:00-kor kezdõdõ versennyel folytatódik.
1, Nigel Mansell - 1:46.926 2, Christian Danner - +0.355 3, Derek Warwic - +0.416 4, Ricardo Patrese - +0.519 5, Pierluigi Martini - +0.791 6, Emerson Fittipaldi - +0.896 7, Eddie Cheever - +0.968 8, Stefan Johansson - +1.282 9, Andrea de Cesaris - +1.417 10, Hans-Joachim Stuck - +1.497 11, Eric Van de Poele - +1.785 12, Eliseo Salazar - +2.906 13, Jan Lammers - +2.994 14, Rene Arnoux - +3.588 15, Patrick Tambay - +3.590
Volt róla szó, de õ nemindul, nemadta le a nevezését...
Április 28, péntek - kvalifikáció: 14:00 órai kezdettel Április 29, szombat - verseny: 14:00 órai kezdettel
Sajnos semmi elérhetõ tv csatornáról nem tudok amin élõbe vagy akármi módon lehetne nézni... el vagyok keseredve:/
Fittipaldi:
Tambay:
A mezõny:
Eric van de Poele volt a leggyorsabb a katari versenypályán ma megtartott elsõ szabadedzésen. A belga versenyzõ 1:47.739-es ideje jobb, mint a tegnap Nigel Mansell által megszerzett leggyorsabb kör.
A második helyezett Christian Danner mindössze 35 ezredmásodperccel maradt el Van de Poele idejétõl. Harmadik lett a bemutatkozó verseny gyõztese, Nigel Mansell.
A lista végén Rene Arnoux foglal helyet, majd 5 másodperces különbséggel. A francia versenyzõ csak ma érkezett, így ki kellett hagynia a tegnapi felkészülést.
1. Van de Poele 1:47.739 2. Danner 1:47.774 3. Mansell 1:48.093 4. Stuck 1:48.146 5. Cheever 1:48.343 6. Martini 1:48.359 7. Lammers 1:48.370 8. De Cesaris 1:48.481 9. Warwick 1:48.538 10. Patrese 1:49.389 11. Fittipaldi 1:49.466 12. Johansson 1:49.747 13. Salazar 1:50.417 14. Tambay 1:51.654 15. Arnoux 1:52.535
Az 59 éves Emerson Fittipaldi, a Forma-1 kétszeres világbajnoka 2007 végig elkötelezte magát a veterán, legalább 45 éves F1-es versenyzõk számára kiírt Grand Prix Masters sorozat mellett - jelentették be csütörtökön. Fittipaldi a biztonsággal kapcsolatos aggályok miatt sokáig vonakodott véglegesíteni az indulási szándékát, de Nigel Mansell mögött végül a 2. helyen ért célba a GPM tavaly novemberi bemutatkozó futamán, a dél-afrikai Kyalamiban. "Ez óriási hír számunkra" - ismerte el a GPM szellemi atyja, Scott Poulter. - "Kyalami meggyõzte õt. Aggódott az autók biztonsága miatt, és kissé óvatos volt, de aztán látta, hogy mit értünk el. A télen sokat edzett, most fantasztikus formában van, és komoly reményekkel várja az idei szezont." A GP Masters 2006-os idénye a jövõ hétvégén kezdõdik Quatarban. A Kyalamiban színre lépõ versenyzõkhöz közben csatlakozott Pierluigi Martini és Eric van de Poele is, így a mezõn létszáma 15 fõre duzzadt.
A5
Ha valaki tudja hol lesz közvetítve akkor irja be... Rtl-en nemlesz jelen állás szerint, leglábbis az elõrejelzett tv mûsorban nincs róla 1 deka szó sem.
Változott a 2006os versenynaptár:
1, Losail, (Qatar) 29th April 2, Monza, (Italy) 18th June 3, Silverstone, (UK) 13th August 4, To be announced, 1st October 5, Kyalami (South Africa) 12th November
Nevezett versenyzõk:
1. Rene Arnoux (France) 2. Eddie Cheever (USA) 3. Christian Danner (Germany) 4. Andrea de Cesaris (Italy) 5. Emerson Fittipaldi (Brazil) 6. Stefan Johansson (Sweden) 7. Jan Lammers (Netherlands) 8. Nigel Mansell (Britain) 9. Pierluigi Martini (Italy) 10. Eliseo Salazar (Chile) 11. Hans Stuck (Germany) 12. Riccardo Patrese (Italy) 13. Patrick Tambay (France) 14. Eric van de Poele (Belgium) 15.Derek Warwick (Britain)
Alex Caffi (Italy) Official Test and Safety Car driver
lehetne:) de ha netán f1 unalomba menne át, akkor 1 ilyen verseny maga lesz a felüdülés... és mennek Monzába az lesz a nemsemmi:D
A mai nap nyilvánosságra hozták a Grand Prix Masters (GPM) széria idei évi versenynaptárát, melyben ugyan lehetnek még változások, annyi már biztos, hogy április elejétõl november közepéig öt helyszínen fog zajlani a nagy öregek közti küzdelem.
A 2006-os idény április 29-én Katarban veszi majd kezdetét, melyet Monza és Silverstone követ, míg a tavalyi évben megrendezett elsõ versenynek helyet adó Kyalami zárja a szezont november 12-én.
A szervezõk egyelõre még nem jelentették be az évad utolsó elõtti versenyének helyszínét, ám a katari verseny kivételével az összes idõpontot véglegesítették.
Jó volt újra látni õket! Bár azt nem értem a közvetítést miért nem lehetett átengedni a Dávid Sándornak...? Ezek a szerencsétlen suttyók a fele mezõnyt nem is ismerték csak könyvekbõl max, de pl Lammerst még onnan sem, pedig a holland elért jónéhány nagy eredményt, még ha nem is a Forma-1-ben... Na mindegy, bosszantó, hogy nem engedték át D.S.-nak. Meg jó lett volna elmondaniuk, hogy pl Fittipaldi és Mansell ezekkel az építésû autókkal élesben is versenyeztek annak idején, vagyis némileg helyzeti elõnyben voltak a többiekkel szemben. Teljesen jó lesz ez a sorozat!
Jah az elsõ körök után azt hittem már nem kockáztatnak inkább csak körözgetnek komótosan. Aztán tévedtem..
az a Warwick gyújtotta be elsõként a rakétáit ez volt az elsõ jel
De kurva jó volt! Az elsõ tíz kör után nem gondoltam volna. Már az elsõ kipördülésnél azt hittem, hogy állandóan safety cart fogunk látni, és tönkrevágja a versenyt. De nem így lett, és belehúztak. Mi lesz itt jövõre mondjuk már a 4. futamon? Biztos ölnék egymást rendesen :DDDD Ja és még valami, le az elektronikával (ASR nem kell soha többé, szekvenciális váltó maradhat persze). Remélem ezt belátják az FIA-nál is ezek után.