Új info:166 központi kütyüvel kapcsolatban, ha zene mániája van akkor ajánlom a kövi oldalt www.loudlink.eu a központi kütyü kezeli, és amoresoknak 10% kedvezmény a mindenkori árból!
Láttál már mondjuk alfa 156-os motorteret?Van egy nagyon jó barátom BMW-je van,Õ azt mondta Alfát ne vegyek,megbizhatatlan stb.Kapásból 6 bosch=fosch feliratot találni a motortérben.Mondtam is neki,ha annyira megbizhatatlan,mint mondta szegény Jürgenék nagyon el...ak vlmit.A gyertyák Isten ments hogy bosch márkájuak legyenek.NGK a jó,platina.Na a lényeg,nem minden a felszin,ahogy Te is mondtad,de azért ha igy vallod néha Te is nézz utána a dolgoknak.Milyen Alfád volt fiatalon?Még vlmi nehogy már az Alfa tehessen róla hogy van egy kedves Demszkynk aki ilyen jó utakat csináltat nekünk... Taranov:rosszúl gondolkodsz:ha egy visszainteget már az is felemelõ érzés.Kérdezz meg egy Audist v egy nagy BMW-t esetleg Mercist,Mikor köszönt Õ egy autósnak is?Köszönj nyugodtan,fõleg ha amore-s (keresd a feliratot v a kigyót az autón) :) !
Köszi a képeket. A 8C szép, csak drága és nem kéne mellé a csoki csaj :) Ez a gyöngyházfehér spider viszont nagyon ütõs, egy ilyet azért bevállalnék gondolkodás nélkül.
csá a fosvágennnél van még hely számodra.amugy azt a motorcserés dolgot nem alfáról olvastam csak nagy általánosságban irtam épp ezért nem emlitettem márkát/tipust
Alfa topic?Akkor már muszály hülyeségeket irogatni,meg magyarázni a bizonyítványt? Nem én kezdtem boncolgatni a minõséget,hanem õ,aki megmagyarázza hogy a döglött ló alszik. Nem baj ha hülyeség,csak irogatunk az alfába!Jóvan!
Sziasztok további 'tartalmas' eszmecserét!
1., ez alfa topik, szóval szia. 2., én meg vagyok elégedve az alfámmal, de nem szeretném örökké használni, mert van még elég modell az alfa palettáján, ami jobb, mint a 147-es, és azokat is szeretném majd kipróbálni ilyen jó tapasztalatok után.
off: Egy Alfa Romeos topikban ne szarozzunk már b+. Ez nem arról szól. Volt egy véleményed leírtad mittom én lehet még el is olvasta aki akarta, aztán ennyi. Ide meg aztán pláne ne: "Egyszerûen szar!Mint az alfák!"
Tény és így van nem áll a megbízhatósági listák élén(talán még a középmezõnyben sincs). De ne is haragudjál ki a f*szt érdekel? Az vegyen Mazdát akinek ez számít. (semmi bajom a Mazdával jó autónak tartom)
Azt akarom leírni hogy a statisztikád egy hülyeség!Ha egy autón elmegy az olajnyomás 300.000 km elõtt akkor az szar.Azért szar mert beszart. Magyarázhatod hogy a használat,de hülyeséget beszélsz!
Akkor is ,mikor kijelented,hogy 16000-nél azért kell motorcserélni,mert rosszul használják. Egyszerûen szar!Mint az alfák!
Majd ha öreg leszel,és már a dizájnon kívül más is fontos lesz,majd rájössz hogy igazam volt.Fiatalon én is vettem alfát,de ez többet nem fordul elõ!
Csak az vegyen aki hamar le tudja cserélni,és pénzes,tehát nem számít mennyit bukik az értékvesztésen!
/nem akartam flémelni,de kihoztad belõlem/
Ha teóriákat állítasz fel,legalább védd meg az állításod,á te csak beszélsz a levegõbe!
/Ha mûszaki dolgokról értekezel,legalább egy kicsit érteni illene hozzá!/
az örökmozgót még nem fedezték fel
honnan tudjam b+ nem voltam ott. akármi lehetett keresd meg a leirást és kérdezd meg tõle.most azt akarod kihozni ebböl hogy bármi gondja van egy kocsinak aztért mindig a gyártót kell okolni?
az elözö autómat nem titok Fiat egy szakácstól vettem.kb az autó árának kétszeresét költötte a motorra mert megszorult. mikor eladta nekem szinte minden ki volt rajta cserélve ujra.azt mondta nem vette észre hogy világított az olajnyomásvisszajelzõ.ezekután ne csodálkozzon senki ha ilyet hall hogy fiatal autónál blokkcsere.
nyilván ha veszel egy autót mondjuk gazdag vagy és egy nullkilométereset nem fogod a szalontól hazáig rugatni nem fogsz mindennap gyorsulási versenyre járni hanem vigyázol rá bejáratod stbstb figyelsz az autóra figyeled hogyan reagál egyes dolgokra próbálod kiszürni ha vmilyen rendellenes dolgot tapasztalsz nem mondom hogy a tag aki irta ezt csinálta mármint hogy ölte az autót de elképzelhetetlennek tartok egy ilyen verdánál,ami ekkora multra tekint vissza ilyen hanyag szerelést,vagy tipushibát.mondjuk azt nem irta milyen ok miatt kellett kidobni a blokkot de nyilván hütés/kenés gondja lehetett mivel ez tud a legnagyobb galibát okozni.statisztikát nem készitettem csak nagy átlagba amilyen hozzászólásokat néztem 10bõl 8nál ilyesmi gondok voltak.ergo 80% körülbelül.
'szakmámbol adodoan is higy a hibalista az egyes emberek 80-85%ban helytelen használatból adodhat.pl itt van egy tipust nem mondok,motorcsere 16ezer kilóméternél.no ezt meg hogy csinálta?de számos röhejes dologrol irnak még ott "
16000-nél motorcsere helytelen használat miatt?Szakmádból adodóan akkor ezt elmagyarázhatnád,mert nem tudom elképzelni mire célzol!
Hogy jött ki neked a 80-85% helytelen használat?Statisztikát készítettél?Mi nálad a helytelen használat?
Nincs mit,ez természetes az alfások között és ha lesz egy Alfád,akkor csak arra kérlek,ha látsz egy cartársat,akkor refizz neki vagy vészvillogóz!És akkor tudjuk hogy a szived az amorés!:)
nagyon szépen köszönöm a segitséget rendes vagy.sajnálattal hallom a hifis dolgot elhiszem hogy jó de egy minõségi hifit azért nem ártott volna beleilleszteni a gépbe.(bangandoluffsen,mark lewinson,stbstb)De azért köcce.
És még egy infó:"a futómû nagyon fontos(mint minden alfánál),lengõkarok,szilentek stb.!akkor a vezérlést sem árt átnézni mert a 2.4-es motor tipushibája a fõtengely ékszítárcsa,nem nagyon bírja a gyûrõdést!ja és még a zárszerkezet szokott vacakolni"
Szia!
Erre a kérdésedre ezt a választ kaptam:I.C.S -névre hallgat az a központi egység (agy)... Túl sok feladatott lát el ami miatt nélkülözhetelen... Clíma,Tel,Navi, Audio....stb Nem helyettesíthetõ vagy kiszedhetõ, de hidd el jó dolog...
Az alfának szive van,gondozni kell,a legtöbb ember a kormányon kivûl nem ismer semmit az autójában.Az Alfás!!!Az tudja az autója történetét,ismeri az autó hibáit(vannak,de melyiknek nincsen),gondozza,nevelgeti :) akár egy gyereket.ÉS lám nekem eddig csak egy öninditó csere volt kopp-kopp-kopp.:) És már 182e km-van benne,de nagyon húz még mindig.(persze raktam bele platina gyertyát stb.,meghálálja)
jah ez igy van.olyat is láttam hogy a madár kétszer irta le ugyanazt a hibát kínjában.ez meg elég nagy faszság ha hazudik igy átverve a másik embert
A másik, hogy minden tömeggyártású modellnél vannak selejtes példányok, de az nem lehet, hogy mióta van autó a családunkban, 97 óta, soha nem volt semmilyen hiba egyik autónknál sem, a népítéletek között meg olyan ritka a hibamentes autó, mint a fehér holló. Esetleg még azt is el tudom képzelni, hogy nem tudják, milyen autót vesznek, és így teljesen mást kapnak, mint amit várnak.
azt tartom érdekesnek,hogy sokan irják a totalcar oldalon lévõ népitélet rovatba a hibalistát nemcsak Alfárol más tipusrol is és sajnos észrevettem már csak szakmámbol adodoan is higy a hibalista az egyes emberek 80-85%ban helytelen használatból adodhat.pl itt van egy tipust nem mondok,motorcsere 16ezer kilóméternél.no ezt meg hogy csinálta?de számos röhejes dologrol irnak még ott
én se ujra számitok egy a lényeg legyen megbizható volt má olasz kocsim jo volt pedig öreg volt csak oda kellett rá figyelni mint egy családtagra
Karbantartás kérdése szerintem is, azért az Alfát sem úgy tervezik, hogy 150 ezer kilométer után ki kelljen selejtezni. Csak hát az állapota a kérdéses.
nézegettem én már annyit 156 166 de 100000km alatti csak külföldröl behozott van aminek a papirjai után még ugrálhatok.elõször a 156os tetszett meg de miután volt alkalmam ülni egyben a majdnem 2 méteremmel gyorsan lemondtam róla mert épp surolta a hajam a kárpitot. igy jutottam a 166hoz.mindenképp alfa kell ezért a legnagyobbat választom.
Ja,mellesleg én 175e km-rel vettem az 56-om és azt mondta a szerelõm hogy ilyen jó állapotú alfa futómûvet nem látott még(nem pesten használták,hanem Székesfehérváron).Úgy hogy szereintem nem olyan sok az a 153ekm.:)
Hát igy képrõl nem sok kivetni valót találtam!:)De nézesd meg a futómûvet és hogy a kopó alkatrészek (motorban)mikor lettek cserélve.Egyenlõre ennyi,ha tudsz köss olyan szerzõdést(én is igy csináltam)hogy 8 napon belül vlmilyen rejtett hibát talász álják a cehhet!Ez alatt nézesd meg egy igazi alfa dokival!
sziasztok uj vagyok itt.lenne egy kérdésem föleg 166os tulajoknak.tervezem hogy beszerzek egy 2.4jtd-t 166ost,láttam hogy a középkonzolon mindegyiknek van gyári fejegysége ezt ki lehet e cserélni szabványméretüre?anélkül hogy bármi más fontos cuccot ki kéne vele dobni valami cserélhetö konzolra vagy ilyesmire gondolok
Hát 2010 messze van még, 2012 meg méginkább. Azért annyira nem lehet rossz a sima automata sem, végülis a BMW, Mercedes, Audi, Jaguar stb. ezeket rakja évtizedek óta a drágább modellekbe.
hát amiket olvastam, inkább a robotizált váltók döcögnek többnyire, de ami nem, eliinduláskor azok is, legalábbis a franciáké, opelé, és ugye a Selespeedet is sokan áldották már több tesztben
Bár lehet finnyás lettem, mert utóbbi idõben többször vezettem DSG-set :)
Egyébként én egy kézzel, kormányról vagy kormány mögül is kapcsolható automatát szeretnék, de ez még a jövõ zenéje sajnos.
Ha már errõl van szó, felmerül az a kérdés is (bocsássátok meg nekem ezeket a kifejezéseket, de régen én VW-rajongó voltam), hogy ugye a Q-Tronic "Tiptronic rendszerû", tehát kézzel is kapcsolható. Viszont vajon DSG rendszerû is-e, tehát elõkészíti-e a következõ fokozatot, hogy gyorsan tudjon váltani. Valószínûleg nem, és ezért eléggé döcögõs lehet ez automata üzemmódban. A selespeednél viszont ez nem jelentp roblémát, mert az alapvetõen robotizált kézi váltó, a City módot úgyis csak akkor használja az ember, ha dugóban araszol, vagy nincs kedve váltani.
De most itt ismételten átolvasva az is felmerült bennem, hogy a Selespeed autómata üzemmódja csak annyiban különbözik, hogy csak City program van, Sport és Ice nincs.
Nem derül ki sajnos az oldalról, hogy a Selespeed automata üzemmódja és a Q-Tronic automata üzemmódja miben különbözik. Gondolom kézi váltásnál ugyanaz a kettõ. Még az is érdekelne, hogy mindkét váltónál lehet-e kormányról kapcsolható változatot rendelni. (Mondjuk ha oda jutok, még úgyis meg lehet kérdezni a kereskedésben)
"The Q-Tronic new gearbox marks a significant market shift for Alfa Romeo. Not only do we now have a state-of-the-art gearbox, with six gears, fuzzy-logic operation and Tiptronic-style gear selection...."
Srácok! Azt mondjátok meg, hogy a Selespeed és a Q-Tronic közt mi a különbség.
Ez az autó hátulról gyönyörû. Elölrõl barátkoznom kell még vele, bár attól tartok, hogy egyre kevesebbel fogunk találkozni a magyar utakon. Most a GT és az új Spider a kedvenceim.
Futómû szilentek szinte biztos,a 2.0-ás motor nyomatékszegény,gyenge a nagy kasznihoz.A mûszerfalon a rengeteg gomb rengeteg hibalehetõséget jelent,kontakthibák igen gyakran,tömítések motor-váltó /olajfolyás/,sárvédõív hátul rozsda,hengerfejtömítés,dízelnél gátrepedés.Twin-spark-nál kipufogó sortömítés.Gyujtáselektronika néha benzinszivattyú.Aztán jöhet az alfa érzés!
Nagyon szép autó, és a felújítás is jól sikerült. Ami nem tetszik benne (bár Alfákkal kapcsolatban ritkán említek negatívumokat): a 147-es felni és az utólag beépített hifi. Ami viszont nagyon tetszik a GTV-ben, az az autó hátulja, és a fúvókák a muszerfalon.
Alfa szakértõktõl kérdezném, hogy mi a véleményük a régebbi Alfa 164rõl? leginkább pro és kontrára lennék kíváncsi, hogy miért érdemes megvenni, miért nem!
Én sok Quatroportet láttam, és fõleg sötét színüeket.
Az 1.6os TSekkel vigyázni kell, a vezérlésmódosítót mindig idõben kell cserélni, mert különben bajok lehetnek. A Selespeedrõl én sem sok rosszat hallottam, bár egy ismerõsöméknek megadta magát horvátban él elég kalandos volt az utjuk hazafelé, no meg a javíttatás sem volt túl olcsó... Amugy egy jól eltatlált szerkezet, élmény vezetni, bár nekem a Q system jobban bejött...
"Mûködik automata üzemmódban, de kézzel is kapcsolgathatunk. Az ilyesmit sokan gyûlölik, ugyanakkor hálás vitatéma; ha késelésbe szeretnénk keveredni, alfás társaságban kezdjük bátran szidni a Selespeedet. Mert az alfások lelkesen védik, és általában tényleg idõ kell, hogy valaki megszeresse az ilyesmit."
A Qsystem az Alfánál a teljesen automata váltó,ettõl ugye abban különbözik a Selespeed hogy félautomata üzemmódba is lehet rakni, ergó elõzésnél szerintem nem lehetne gond....(de nem tudom csak gondolom)
A teológia egyelõre adós a válasszal: a Selespeed Isten büntetése, vagy csak egy ötletes félautomata váltó, ami kicsit máshogy mûködik, mint a többi. Vannak elõnyös tulajdonságai, például nem kell rálépni a fékre, ha már megálltunk: a Selespeed-es autó nem kúszik. Ugyanezért nem szeretik, akik megszokták, hogy egy automata váltós kocsi a forgalmi dugóban makacsul, de kiszámíthatóan araszol elõre, mihelyt lelépnek a fékrõl.
A Selespeed-et még az elfogultság kötöttfogású világbajnokai, az alfások is utálják, én eddig csak egyetlen emberrel találkoztam, aki szereti, de õ véletlenül píáros az SPQR-nél. Körbekérdeztem a szakmában, ugyan mondjon már valaki valami jót - bármi jót - a Selespeed-rõl, mert kell, hogy legyen valami jó oldala is. Végül többen is azt állították, Tóth Milán a Magyar Hírlap autós mellékleténél ha nem is rajongó, de nincs baja a Selespeed-del. Úgyhogy felhívtam a Milit. -Heló, mondj már valami jót a Selespeed-rõl! -Figyelj, a lényeg, hogy lehet, hogy te gyorsabban váltasz, mint a Selespeed, meg én is gyorsabban váltok, de sok ember nem: nekik tökéletesen megfelel.
Ha gyorsan akarok elindulni, és nagyot nyomok a gázon, nem gyorsan fogok elindulni. Hanem ugyanannyi (0.4-0.6 mp) késéssel, mint egyébként, kis gázzal, csak sokkal nagyobb rántással. Ez a kuplungszerkeszet miatt van: nem ereszti össze a kuplungot. Az Alfa 156-osban bólogatott a Selespeed, illetve az autó tõle. A Stilo Abarth futómûve jó kemény, úgyhogy itt a vezetõ bólogat.
Ha elõzni akarunk, fõleg ha gyorsan akarunk elõzni, az a legidegesítõbb. A Selespeed ugyanis visszavált, de ebbõl eleinte azt érezzük, hogy a tövig nyomott gázpedálra jó fél másodpercig (ami ilyenkor elég soknak érzõdik) erõsen lassul az autó. Aztán ránt egyet, és megindul, de addigra az ember hajlamos úgy érezni, hogy nem a gázadás, hanem a káromkodás gyorsítja.
Én annyit hallottam csupán, hogy a minõsége nagyon jó, a bonyolult szerkezet ellenére már az elsõ daraboknál sem volt meghibásodás. A 2.0JTS tesztjét a Totalcarban láttam anno, akkor szerettem bele az Alfák muszaki részébe is, a design már azelõtt is a kedvencem volt. Azt, hogy mennyire gyors a Selespeed, sajnos nem tudom, még nem volt hozzá szerencsém.
én 3-at, kettõt Monacóban :) De úgy, hogy elõttünk állt egy keresztezõdésnél emelkedõn, és elkezdett visszagurulni :D, épp fékrelépett mielõtt koppant volna :)