A teológia egyelõre adós a válasszal: a Selespeed Isten büntetése, vagy csak egy ötletes félautomata váltó, ami kicsit máshogy mûködik, mint a többi. Vannak elõnyös tulajdonságai, például nem kell rálépni a fékre, ha már megálltunk: a Selespeed-es autó nem kúszik. Ugyanezért nem szeretik, akik megszokták, hogy egy automata váltós kocsi a forgalmi dugóban makacsul, de kiszámíthatóan araszol elõre, mihelyt lelépnek a fékrõl.
A Selespeed-et még az elfogultság kötöttfogású világbajnokai, az alfások is utálják, én eddig csak egyetlen emberrel találkoztam, aki szereti, de õ véletlenül píáros az SPQR-nél. Körbekérdeztem a szakmában, ugyan mondjon már valaki valami jót - bármi jót - a Selespeed-rõl, mert kell, hogy legyen valami jó oldala is. Végül többen is azt állították, Tóth Milán a Magyar Hírlap autós mellékleténél ha nem is rajongó, de nincs baja a Selespeed-del. Úgyhogy felhívtam a Milit.
-Heló, mondj már valami jót a Selespeed-rõl!
-Figyelj, a lényeg, hogy lehet, hogy te gyorsabban váltasz, mint a Selespeed, meg én is gyorsabban váltok, de sok ember nem: nekik tökéletesen megfelel.
Ha gyorsan akarok elindulni, és nagyot nyomok a gázon, nem gyorsan fogok elindulni. Hanem ugyanannyi (0.4-0.6 mp) késéssel, mint egyébként, kis gázzal, csak sokkal nagyobb rántással. Ez a kuplungszerkeszet miatt van: nem ereszti össze a kuplungot. Az Alfa 156-osban bólogatott a Selespeed, illetve az autó tõle. A Stilo Abarth futómûve jó kemény, úgyhogy itt a vezetõ bólogat.
Ha elõzni akarunk, fõleg ha gyorsan akarunk elõzni, az a legidegesítõbb. A Selespeed ugyanis visszavált, de ebbõl eleinte azt érezzük, hogy a tövig nyomott gázpedálra jó fél másodpercig (ami ilyenkor elég soknak érzõdik) erõsen lassul az autó. Aztán ránt egyet, és megindul, de addigra az ember hajlamos úgy érezni, hogy nem a gázadás, hanem a káromkodás gyorsítja.