'Az Energy dCi 160 fantázianevû dízel csúcsteljesítménye 160 lóerõ, maximális nyomatéka pedig 380 Nm – ráadásul a nyomaték csúcsértékének 90%-a már 1500-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. "
Mondjuk így belegondolva overdrive még lehet utána. Sõt, kell is, ugyanis kb. 170 -ig részterhelésen nem a legjobb fogyasztási tartományban dolgozik a motor, már ha állandó sebességen történõ utazást nézzük.
Az Astrás képeden a forgatónyomaték az hogy/hol van mérve? Nem inkább teljesítmény akar az lenni?
persze ,látszik hogy 200-nál fogynak el ez a grafikon jól mutataja hogy normál használatnál milyen karakterû egy adott jármû viselkedése bizonyos sebességeknél,egy benzines vagy dízel összehasonlítását pont ezért értelmetlen a száraz adatok alapján nézni
itt pontosan lemérhetõ hogy normál használatnál a nyomaték mennyit számít
most fillérekért vehetõ frissen behoztott dízelautó olcsó regisztrációval,a hitelbum idején inkább a benzines újautókat vették gondolom akik sokat mennek már rég dízellel járnak,a csórók meg otthon nézegetik a benzinest és örülnek ha a csekkeket fizetik
Hello! Van egy kalkulátor a MOL egyik oldalán, ahol ki lehet számolni, hogy mennyit lehet spórolni, ha gázüzemûvé tesszük a kocsit. Kíváncsi vagyok, ha valakinek ilyen kocsija van, akkor mennyit spórol vele. Valaki esetleg?
Ne beszélj már mellé, most ettõl jobb neked?
Az hogy várható volt évek óta, nem jelenti, hogy értelmes indok lesz mögötte. Sõt, valszeg minden 30 feletti IQ-val rendelkezõ magyar állampolgár tudta elõre, hogy kizárólag a pénzbeszedésrõl szól majd.
Az õ rokonságát csak az fogja érinteni ha valaki karóba húzza ezt a férget. Nem LPG-s az autóm,de attól még felháborító,hogy ezt az olcsóbb üzemanyagot is megemeli,ráadásul nem is kevéssel.
jól van holnaptól 400 alatt a benya:D:D:D így tovább:D:D
nah alakul
"Egyszerre csökken 10-10 forinttal a gázolaj és a benzin ára" lassan olcsóbb lesz mint a gáz xD
Nem találtam konkrét darabszámot.
De ezeket a Lada motorokat szerelték Moszkvicsba is, meg UAZ-ba és GAZ-ba. Illetve mezõgazdasági használatra is készültek, pl traktorokba, és ezen kívül nagyobb teljesítményû aggregátorokba.
Hogy mennyi készült ezekbõl összesen azt passzolom. Alvállalatokkal szokták legyártatni ezeket. És kisebb üzemekben kézi összeszereléssel kerülnek a kocsiba szántak, szerintem. Szóval nem az anyavállalatnál kerülnek a futószalagon összeszerelésre. (vagyis most már kockát év eleje óta amúgy se gyártanak Togliattiban) De kapni a mai napig is autótól külön is. Ugyan úgy ahogy Wankel motor is külön üzemben készül, azt is lehet vásárolni bár mikor, azt pl repülõgépekben szokták gyakran felhasználni. 1-2 tárcsásakat, sárkányrepülõkhöz, a 2-3 tárcsásakat helikopterekhez. De maga a motor ugyan az mint ami az autókba tesznek, csak az üzemanyagellátás más, mert a levegõben karburátor nem játszik, csak befecskendezõ :)
Amúgy a képen látható autó szerintem 2000-es évjárat utáni, mert a benzineseknél akkor cserélték le a motortér hangszigetelést olyanra mint a képen van, szóval gondolom ez is viszonylag fiatal kocka Lada. :)
Nyolcvanas évek közepétõl kb. a kocka Ladákba szerelték, illetve Nivákba. Még most is elõfordul, de elég ritka. Az diesellel szerelt autók kódjele, 21045, 21055, 21075, 21215, 21315 volt.
Amúgy a tervezésnél a benzines Lada blokk fõ alkatrészeit egy az egyben megkapta, sok közös alkatrésze van azzal. Módosított, de lényegét tekintve megegyezõ motorblokk, fõtengely változatlan, hajtórúd méretei is azonosak csak kicsit erõsebb, dugattyútetõ más kialakítású, illetve a hengerfej teljesen más rajta.
Belpiacra készültek, a nyugatra menõ autókat Peugeot motorral szerelték.
Nem rossz. Ilyenek kb. mikor és hol voltak elérhetõek?
Nem volt elterjedt a hideg idõjárásra és az akkori gázolajokra való tekintettel, elenyészõ volt a legyártott darabszáma a benzines motorokkal szerelt autókhoz képest, de gyártottak saját fejlesztésû Dieselt.
Szerdától 8 forinttal apasztja a benzin, 6-tal a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát a MOL. Ezáltal a hét közepétõl a benzin átlagos kiskereskedelmi - töltõállomási - literára 421, a gázolajé 425 forintra csökken.
nem kamu de mondom ah a jegybank gecizik akkor tovább fog emelkedni évvégéig(szerintem úgy is gecizik mert hát ebbe az országba nem az emberek érdekeit nézik de reméljük nem fog....) ja ne is mond még emlékszem 2009 tavaszán(3 éve) 265 ért is tankoltam:S:S:S:S:D::D:D:Ddurva
nyárra 400 Ft vagy akár az alá eshet a benzin ára "A kérdés az, mi lesz az eszköze a jegybankoknak: ha pénznyomda, akkor tartósan magas üzemanyagárak, áremelés várható év végéig. " D::Ddjegybank úgyis gecizik majd...:D:D
hûde nagy problema:)
képzeld 96'-ban mikor kezdtem a gázt alig volt pár kút az országban,de a 75 literes gáztartállyal simán elmentem 600-700 kilómétert és ha kifogyott akkor még ott volt a benzinüzem
bármelyik lpg kúton adtak európatérképet hol lehet gázt tankolni horvát nyaraláskor is simán,minden 3. kúton volt,olaszország tele van gázkúttal,de még svájcban is ahol nem volt gázüzem azt mondták beállhatok bármelyik nagyobb lakóautóparkba mert azok ugyanazt a töltõfejet használják
beálltunk a személyautóval,a kutas meg vakarta a fejét hogy most mi itt mit akarunk lakókocsi nélkül,hát kikerekedett a szeme mikor megmutattam neki a betöltõnyílást
még ott sem kellett benzinnel menni,mert adott egybõl térképet hol tankolják a targoncákat 'zöld munkagépeket'lakóautókat stb.
Egyesek szidják mások meg örömmel használják. Gondolom azért sok a negatív kritika mert sok a gány beépítés és ezért a javítás költsége megnõ. Ha sokat kellene mennem és nem céges kártyám lenne megfontolnám a gázt.
szerdától újabb 5 ft-vel drágul a benzin... éljen:D:D:D régen még mondtak valami kamut az emeléseknél(pl, gyenge a forint,iráni helyzet, fújj a szél stb.....) most már nincs semmi csak ha szerda akkor üzemanyag ár emelés.......
dehogy kezdenek el gázossal járni,mindenki pontosan tudja hogy az milyen szar
Amennyit járok mostanában, inkább beállok a sorba egy évszakban egyszer, és megtankolok a legdrágább benzinnel. Nekem így egyszerûbb, nem kell vizsgáztatni, egyben marad a csomagtér.
Újonnan lehet hogy érdemesebb gázost venni, de egyelõre jó ez ami van.
Te is addig tapsolj, amíg nem kezdenek el tömegek gázzal járni, mert ha feltûnõ lesz a jelenség, akkor könnyen odab*sznak az árának.
azért érdekes de az LPG-240 ft és még mindíg azon vajúdnak az emberek hogy hol olcsóbb a benzin és sorok állnak az olcsóbb kutakon mikor 5 ft-ot emelkedik
behajtok a gáz kútfejhez megtankolok,azok meg ott spórolnak a sorban
pontosan tudjuk hogy aki azt hiszi hogy 10 évesen 2 milláért csodadízelen fillérekbõl autózik az a legnagyobb láma ez nem wagonr+ kategória ami 3000 megy évente a lakás és a tesco parkoló között
semmivel sem lesz kisebb a futásteljesítménye mint bármi másnak max elõbb éri el nem hülyék az autógyártók hidd el pontosan tudják hogyan kell méretezni egy ilyen motort
Majd megnézem, hogy ez a (ha jól tudom) 3 turbós csodamotor hogy fog muzsikálni 300,000 km múlva a harmadik tulajnál. (persze csak 90,000 lesz az órában, és svájci nyugdíjas tehénpásztor - lelkipásztor nemdohányzó vasárnapi kocsijakén árulva...)
Modjuk a 3 turbó jól hajtja majd a szopórollert....
Sziasztok , Nemrég vettem egy benzines Honda Civic-et 1.4 90 LE. 8.5-9 litert fogyaszt százon az én számításaim szerint,de a számítógép csak 6.5 litert mutat.Most akkor ez hogy van? Az érdekelne engem,hogy mivel lehet csökkenteni a fogyasztást,mert ez nagyon sok a gyári adathoz képest.pl levegõszûrõ csere?
a maximális fordulat szinte mindíg egy elméleti érték,mert minden motor bõven túlpörög akár még a dupláját is mint amit utcán megengednek neki
persze minden motorkonstrukciónál másképp mûködik ez,egy centrifugálszabályzós dízelnél mivel csak mechanikusan lehetett megoldani akkorát bólintott az autó hogy az szinte kellemetlen volt a forgalomban pláne egy veszélyes elõzésnél
egy sportautó v. sportmotornál persze lehet valós szabályzási érték is
utcán más a helyzet,pont emiatt úgy van megírva a program egy utcai autónál hogy a vezetõ jó elõre érezze hogy hamarosan vége van a mókának
gondolom odáig nõ a lóerõ,legalábbis a grafikon azt mutatja persze semmi baja nem lesz ha túlforgatják,ez már ott csak szoftverkérdés hogyan érdemes lekorlátozni hogy ne is bólintson nagyot és ne is küldje szét a turbót