ez a tanktisztítás egy faszság,eleve hogyan tisztítasz tankot?
valami ökör elkezdte pár éve hogy az etanoltól kioldódnak a szennyek,azóta mindenki kórusban ezt szavalja
más gond van az etanollal,pl.a lambda szonda speckó program nélkül nem tudja értelmezni a gázértékeket-na ez a gond átalakító nélkül ilyenkor szegénykeveréket érzékel és addig dúsítja a keveréket amíg tudja,és amitõl már kurvára sokat fog fogyasztani,ahelyett hogy az elõgyújtást növelné
ilyen árkülönbségnél rohadtul nem éri meg,pláne hogy átalakító nélkül a mûszerfalon állandóan jönnek a hibaüzenetek
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy 1985ös 1,6-os benzines 626os Mazdába szabad fele-fele arányban bioetanol-benzint tankolni??? Ez okoz a motornak extra károsodást? Köszönettel SrAta
Ebben az esetben igazat adok, szimplán kiegyensúlyozatlan. Pedig van benne egy szimpla kiegyensúlyozó tengely.
Azt nem tudom hogy kéttömegû lendkereket kapott-e, de ezek után csodálkoznék rajta.
Mire, a remegésre? Sztem épp elég indok a 3 hengeres motor,tudtommal 4 nél tobb henger kell egy motor kiegyensúlyozására. A cégflottában van vagy 10 ilyen kocsi, mindegyik remeg, fõleg kis fordulaton
Kicsit feltámasztva a topic-ot. Szerencsésen lecserélték a szolgálati vasamat, 200e km hûséges teljesítése után ( Skoda Fabia combi 1,4 PDTDI 80 le) Még írtam róla, dióhélyban: alapjárattól 1500-1600/min ig totál nulla, abszolút semmi erõ, utána felébred, 2000 tõl húz mint a barom, 3500 nál kampec mintha levettem volna a gyújtást. És igen, ha leengedtem alapjáratra 5 ben meg 4 ben, ha ráléptem olyan éktelen zakatolás és remegést produkál, hogy nem mertem tovább tartani. 5 ben már 50-nél zakatol az egész vacak. Szerintem a PDtdi re jellemzõ ez a kis fordulaton totál erõtlenség, majd a töltési foldulatszám után egybõl brutál erõ, majd utána megint semmi.
Az új kocsi: Fabia 2 facelift 1,6 CrTDI 90 le Ég és föld!!! nincs remegés, ha gyengén is, de 1000 tõl már egyenletesen húz, nincs vulkánkitörés 2000 nél, 4000 ig simán húz, egyszóval totál kultúrált, szinte benzinmotor jellegû, 10m rõl már nem hallszik a dízelkereplés, a régi, fõleg téli hidegben olyan kellettlen kerregéssel indult hogy a negyedik szomszédban lakó öreg nénike már indult a pincébe, azt gondolván újra itt vannak az oroszok....
ez motor fõtengely,ha a fogaskerékre gondolsz akkor az hajtja a váltót
tök mindegy hol van,éppen oda teszik ahová a váltó kívánja itt a ledkerék nincsen rajta,az motoroknál súlycsökkentésbõl mindíg a generátor mágnese is egyben
én azt nem értem hogy miért nem ezt használják mindenhol
régen oké,egyszerûbb a gyújtás egy szimmetrikus motoron,de mióta elektronika csinál mindent azóta már rég elfokolhatták volna az összes négyhengerest,sokkal finomabban járnának
Nyolc forinttal emelkedik mind a benzin, mind pedig a gázolaj átlagos ára szerdától a hazai töltõállomásokon - erõsítették meg piaci forrásokból a holtankoljak.hu értesülését. Így a benzin átlagos ára 385 forint lesz a hét közepétõl, míg a gázolaj országos átlagára 371 forintra nõ.
pdtdi-õskövület:)
egy 1800 baros befecskendezésre ez azért kicsit erõs,ha nem lenne common rail mára minden dízel pdtdi lenne
Pár perce elindult egy gázautós portál a http://www.gazzalmegyek.hu címen. Többen regisztráltak is már, de várok mindenkit, hogy közösséget építsünk. Az elsõ komoly dolog az, hogy ma este 19 órától egy szakértõ lesz fenn a fórumban (Szakértõ válaszol/Beznin-gáz szakértõ topic) 1 órán át. Már akár elõre is leírhatjátok kérdéseiteket, aztán válaszol rájuk, de online is bombázhatjátok majd. Használjátok/használjuk ki. Ha sikeres lesz a dolog, heti szinten tartunk ilyen szakértõ válaszol órát.
Böngésszetek, nézelõdjetek, olvassatok, szavazzatok, fórumozzatok és csapjatok rá a kedvezményes kuponokra, mert erre is van ám lehetõség!
Bízom benne, hogy tetszik majd az oldal. Biztosra nem mehetek, mert Mo.-on nincs hasonló...
Remélem sokan átjöttök majd, mert tudom, sok autóban van gáz, de még több, amiben nincs...
Üdv: Norbi
ui.: ha van, átalakításokról fotósorozatokat szívesen veszek. Most már legalább látjátok, hogy hová is kerülnek...
Kedves Admin, mivel valamelyest közérdeklõdésre számot tartó a dolog, kérlek ne töröld a hozzászólást. Vagy ha szándékodban áll, akkor legalább egy-két nap után majd. Megértésed köszönöm szépen! Remélem értékeled igyekezetem, korrekt próbáltam lenni... Köszönöm neked!
VW Caddy / Opel Combo és társaik haszongépjármûvek, 0 hangszigeteléssel. Leginkább városi rohangálás / áruszállítás a fõprofiljuk, autópálya sebességnél iszonyat hangosak.
Az az 1.9 PDTDI egy õskövület egyébként, én egy 1.3-as turbodiesel Combot vezettem sokáig, simán ki lehetett hozni belõle 5,5-6 lityós fogyasztást úgy, hogy meg volt tömve a raktér, és nem nagypapa tempóval mentem. (és annak ellenére, hogy 1.3-as motor volt benne, meglepõen jól húzott)
Persze hogy elindul, szégyen is lenne egy 1,9 -es 4 hengeres dízeltõl h ne induljon. Én csak a "tökmag" kategóriát próbáltam, ahol be is bizonyosodott hogy kis köbcentiben hogy fenn is jól húzzon, lent is jól húzzon és keveset is fogyasszon és kultúrált hangja legyen, nem lehet.... Ja, az 1,2 TSi-t valaki próbálta? Nem egyébbért, de a cégnél meg van a lehetõség, hogy modellt válassz magadnak, egy bizonyos összeg keretén belül, egy adott márkából (jelen esetben Skoda Fóbia)
Null km-es kora óta használok egy Caddyt 1.9 PDTDI motorral (105 LE) Bármilyen fokozatban dinamikusan elindul ezzel nincs is gond. Viszont iszonyat hangos.Autópályán 100 felett nagyon zavaró. A fogyasztása se túl szerencsés.7 alá lehetetlen volt vinni amíg nem mentem vele 15 ezer kilométert.Most 6,2-7 literrel el lehet járkálni attól függõen,hogy mennyire felejtem rajta a gázpedálon a lábam. Ha a fogyasztása és a hangja kisebb lenne meg lennék elégedve vele de így nem.
1,6-os benzines (101 lovas ) A3-asba megváltás beülni a Cady után.Pedig vagy 10 évvel idõsebb nála.Hiába,hogy pörgetni kell azért,hogy elinduljon de egész más az egész.Igaz az Audi pár 100 kilóval könnyebb de 7 literrel az is elmegy.
Sokkal egyenletesebb egy benzines nyomatéka, mint egy turbódízelé, általában. Az hogy 3000 fölött jön meg az erõ, alatta nulla, inkább a régi turbós benzinesekre igaz (meg a kihegyezett motorokra) szerintem.
„Amúgy érdekes a közösnyomócsöves rözsót majdnem úgy lehet hajtani mint egy gázolajost...” A CR is gázolajos.
Nekünk van egy 1,7DTI Opel és egy 2.0IDE rözsó... Általában én használom a gázolajost, amióta jogsim van ezzel vezettem a legtöbbet.Nem is tudnám most elképzelni,hogy benzinessel kéne járnom.3ezer fölé sosem pörgetem (nem is kell) ennek valahol 1600 körül jön meg az ereje és 2800 körül el is fogy.1500 alatt abszolút erõtlen de ha csorogni kell akkor nem váltok vissza...megvárom amíg van turbo nyomás.Amúgy érdekes a közösnyomócsöves rözsót majdnem úgy lehet hajtani mint egy gázolajost...alulról is nagyon jól húz,nem kell 3ezer fölött pörgetni mindig. 1,4es motortól nem szabad sokat várni...pörgetni kell azt kész...ez igaz a benzinesre is.(csak ott 3ezer fölött jön meg a talentum alatta nulla)
minek váltogatni? 30 al menõ ifát 3. padlón is megelõzöl a szerpentinen meg hadd pörögjön 3000-4000 között. Én is béreltem egyszer egy Polo bluemotion motor volt benne lényegében ugyanolyan mint a tied csak 1200 köbcenti. Egy idõ után a csuklóm nem bírta az állandó váltogatást ezért 3. ba hagytam olyan 110-120 ig használható volt, de többet úgysem mentem vele. 40 rõl meg szépen felhúzta magát.
Hát mondjuk a kétliteresrõl tudok inkább nyilatkozni, az ég és föld a régi 1,9-esekhez képest. Minden szempontból. Az 1,6 literes nekem nem annyira jön be. Ettõl függetlenül még mindig a Volvo öthengeres dízelei jönnek be leginkább, hangra is, rezonanciára is, erõre is. Persze csak ha az adófizetõ polgár számára is még éppen elérhetõ dízelrõl van szó. Amúgy biztos jobb lenne egy V12 TDI.
Véleményem a benzin - dízel témában: Saját kocsi: Audi A4 B5 1996, 1,6 liter, 140Nm/3800 101Le/5200 (vóót valamikó...) Szolgálati kocsi: Skoda Fóbia 2008 1,4 TDi 80le/4000 195 Nm/2200 Elsõ benyomás a benzin után: hûûû de húz!! De csak 2200-3500 között.. Alatta-felette abszolút semmi erõ... Elindulsz, icipici késés, egyet nagyot ránt, gyorsan kapcsolsz, megin pici késés nagy rántás kapcs picit nagyobb késés, kisebb rántás stb... Ha kamionosan megy az ember vele, elég jól mozog, de ha sportosan akarsz menni, akkor állandóan kell kapcsolni. nomeg a 3 hengeres dízelmotor hangja mindennek nevezhetõ csak szépnek nem... Elõzéskor félszem a fordulatmérõn, ha 3000 alatt kapcsolsz akkor 2000 alá esik, ott nincs kraft, ha túlpörögsz, 3500 felett csak kerreg kelletlenül. de cégautónak ideális. Saját célra sose kellene. Az Audi sokkal lomhább mellette, alulmotorizált, meg minden, de abban nem kell ennyit kapcsolgassak meg nem rázkódik a kocsi meg csend van bent. A szolgálati kocsival gyakran napi 3-400 km-t csinálok, gyönyörû romániai útviszonyok mellett (kátyú kátyú hátán, emelkedõk, kanyarok, szekér, traktor, 300 éves kamionok 5 -el óránként, )a jobb kezem a váltástól meg a bal lábam a kuplungtól el van fáradva. Meg lefekvés után még egy darabig a három henger dallama zúg a fülemben....
Persze, egy 4-6-8 hengeres nagyobb dízel biztos szebben muzsikál, szélesebb az erõtartomány. meg a felsõbb kategóriák biztos jobbban le vannak szigetelve. ilyen kis motorban tényleg csak a turbó tesz csodát, anélkül még az IFA is legyorsulna. Kiváncsi vagyok az új 1,6-os commonrailek hogy muzsikálnak a PDTDI mellett... Ha vki kiprobálta, megoszthatná élményeit..
Euro most 265. Tegnap 1.30/liter-ért raktam tele a kocsit. :)
Hat forinttal csökken a benzin és 9 forinttal a gázolaj ára a hazai töltõállomásokon szerdától
az olajozás meg fordulatszám csak tervezés kérdése,vannak párszáz fordulatra gyártott motorok nem? mégsem járnak kenés nélkül,szóval az az okfejtés hogy azért gyártanak alacsony fordulatú motorokat hogy hamar tönkremenjenek vagy szétbasszák a váltót erõsen nagy hülyeség minden méretezés kérdése
a fordulatszám nem erény vagy pozitív dolog hanem szükséges rossz,minnél lejebb lehet tornászni adott körülmények között annál jobb tartósabb,és használhatóbb a konstrukció
Komolyan kérdeztem, gondoltam nem fogsz egy 4-5-6 literes v8-at egy 5 hengeres 2.5-höz hasonlítani. Hasonló köbcentire számítottam, ugyanis abból nem hiszem, hogy lenne motor hasonló karakterrel. Dízelre is ugyanúgy lehet hosszú váltót tenni.
Azért hasonlítok turbo dízelt szívó benzinhez, mert szívódízelt nincs értelme. nem tudom miért olyan problémás dolog ez is, dízel mindig is jobban tartotta az árát, hangsúlyozom eddig. Tisztában vagyok azzal is, hogy az elmúlt évek kivételével nem volt pariban turbós-nem turbós terén a két motorfajta, illetve lassan jön a balansz.
Váltásról még annyit, hogy 1-2-4-6 és hopp 90 és még csak meg se erõlteti a motort, 2600-700-nál elváltva. Engem nem érdekel, hogy benzinpárti vagy, de én marhára meg vagyok elégedve a dájzölllel is. Negyedikben elvagyok 1900-tól 3000-ig, ott jön a 6-ik és kész.
Kisebb motorba nem éri meg a dízel, de szerintem nagyobba simán jó.
A másik meg hogy 6 hengeren azért eloszlik. Olyan mint ha egy kétliteres négyhengeres lenne 266 N·m-rel. Annál azért a legtöbb kétliteres turbódízel lényegesen többet tud kicsit fentebb.
Egyébként nem ismerem az F10 váltóját, de nem tartom valószínûnek hogy ilyen alacsonyan tartaná a fordulatszámot.
Jót nem teszi neki akkor sem, 1200-on. Alacsony fordulaton a bazi nyomaték olyan igénybevételnek teszi ki a váltót, amit magasabb fordulaton simábban elviselne. Ezért van az, hogy a modern dízelek kettõs tömegû lendkereke extra dolgokat kell kibírjon, és az õ feladata, hogy hamar beadja a kulcsot a váltó helyett.
Ráadásul a nagy forgattyús terhelés mellett az olajzás sem optimális kis fordulaton. Ennek is van saját karakterisztikája, hogy milyen fordulatszámon épül fel rendes olajnyomás, tehát elegendõen kenõ filmréteg.
Ezeken a dolgokon nem kell meglepõdni, a mai gazdaságunkhoz hozzá tartozik a szándékos avultatás. Hiszen ha valami örök életû lenne, akkor ki venne újat?:)
A váltót úgy méretezik, hogy a sebességhatárokhoz passzoljon, és a motor így optimálisan mûködhessen.
Ezt most komolyan kérded? Csak hogy sarkítsam a dolgot, egy V8-as már le is forog 2800-nál, nemhogy 140-nél legyen még csak ott :D És szívó benzines, akár 95-bõl? Igen az.
Az a baj, hogy nem tudod mirõl beszélsz.
Szívó benzinest szeretnél hasonlítgatni a turbós dízelhez, ez még a kisebbik gond, csak nem érted, hogy míg a szívó benzinesnek meg se kottyan, hogy 3500-nál van 140-en, mert 7000ig forog, addig mondjuk a dízel 2800-nál van 140-en, ellenben 4500ig forog csak... nézzük az arányokat. Melyik is forgja szét magát tehát autópálya tempóban? Persze, hogy egyik se.
Manapság már szinte minden gyártó turbós benzinesekkel jön elõ, már rég nem igaz, hogy szívó benzinest kell szembeállítani a turbódízellel. Másrészt a váltásról szóló elméleted sem igaz. Váltóáttételezés kérdése, ami megint csak motor karakterisztikától függ. Dízelben kell sûrûbben FELváltogatni, mivel nem olyan széles a fordulatszám tartománya. Benzinesben meg LE, mivel nagyobb fordulaton erõsebb. Akkor melyikben is kell többet váltogatni? Egyikben sem. Fõleg ha jól áttételezik a váltóját.
Lattam feltoltott benzinest,azzal is tisztaban vagyok, h dieselben a turbo miatt van ertelmes teljesitmeny. Mellesleg rosszul ertelmeztel valamit, mert nem a nagy sebessegrol, hanem a haladasrol volt szo. Diesel kevesebb valtasnal van ugyanott ahol egy benzin. Mondj egy benzinest ami 2800nal van 140nel es 1995bol van. Johetsz a feltoltessel de a dieselre rakunk turbot benzinre meg tobbnyire nem. Ez van. Hozzatennem, h miafszom ez a nagy lekezeles az en hszeimben nem volt.